آیا آب کاتالیزور هیدروکسید پتاسیم است؟

کاتالیزور هیدروکسید پتاسیم

آیا آب کاتالیزور هیدروکسید پتاسیم است؟

هیدروکسید پتاسیم چیست؟

هیدروکسید پتاسیم که به نام لیز نیز شناخته می شود یک ترکیب معدنی با فرمول شیمیایی KOH است. همچنین معمولاً به عنوان پتاس سوز آور نیز شناخته می شود، این یک پایه قوی است که به اشکال مختلف از جمله گلوله، پولک و پودر به بازار عرضه می شود. در کاربردهای مختلف شیمیایی، صنعتی و تولیدی کاربرد دارد. هیدروکسید پتاسیم همچنین پیش ساز سایر ترکیبات پتاسیم است. هیدروکسید پتاسیم در مواد غذایی برای تنظیم pH، به عنوان یک تثبیت کننده، و به عنوان یک عامل غلیظ کننده استفاده می شود.

علاوه بر مصارف فوق، از هیدروکسید پتاسیم در ساخت صابون، به عنوان الکترولیت در باتری های قلیایی و در آبکاری، لیتوگرافی و پاک کننده های رنگ و لاک نیز استفاده می شود. پاک کننده های تخلیه مایع 25 تا 36 درصد هیدروکسید پتاسیم 6 دارند.

از نظر پزشکی، هیدروکسید پتاسیم (KOH) به طور گسترده در تهیه مانت مرطوب نمونه‌های بالینی مختلف برای تجسم میکروسکوپی قارچ‌ها و عناصر قارچی در پوست، مو، ناخن و حتی ترشحات واژن استفاده می‌شود. اخیراً برای اثربخشی و تحمل آن در درمان زگیل مورد مطالعه قرار گرفته است. مشخص شد که محلول موضعی KOH یک درمان ایمن و موثر برای زگیل است.

هیدروکسید پتاسیم
هیدروکسید پتاسیم چیست؟

آیا آب کاتالیزور هیدروکسید پتاسیم است؟

آیا آب کاتالیزور هیدروکسید پتاسیم است؟ پاسخ این سوال در این مقاله به طور کامل داده شده است. کاتالیزور ماده ای است که واکنش های شیمیایی را تسریع می کند. با کمک یک کاتالیزور، واکنش هایی که ممکن است سال ها طول بکشد می توانند در عرض چند ثانیه این کار را انجام دهند. کارخانه ها برای ساختن همه چیز از پلاستیک گرفته تا دارو به کاتالیزورها متکی هستند. کاتالیزورها به پردازش نفت و زغال سنگ به سوخت مایع کمک می کنند. درواقع آنها نقش عمده ای در فناوری های انرژی پاک دارند.

این مطلب را هم بخوانید
کاربردهای نمک یا سدیم کلرید برای صنعت

KOH هیدروکسید پتاسیم است که به آن پتاس سوز آور نیز می گویند NaOH هیدروکسید سدیم است که به آن سود سوزآور و گاهی لیس نیز می گویند. هر دو معمولاً برای تولید بیودیزل استفاده می شوند. یک واکنش نامطلوب عمده در تولید بیودیزل، تبدیل FFA یا اسید چرب آزاد به صابون است. صابون ساخته شده از NaOH جامد. صابون ساخته شده از KOH مایع است.

کاتالیزور مایع

NaOH و KOH معمولاً به صورت محلول آبی (مخلوط با آب) در دسترس هستند. اگر هر دو به صورت مایع خریداری شوند، قیمت کمتری دارند. حتی یک روش قدیمی برای مخلوط کردن متوکسید وجود دارد که ابتدا کاتالیزور را در آب حل می کند و سپس آن را با متانول مخلوط می کند. این روش به دلیل مشکل مردم در حل مستقیم NaOH در متانول ایجاد شد. انجمن های بیودیزل اغلب از آن به عنوان روش کاتالیزور آبی غلیظ یاد می کنند. مزیت این است که مقابله با مایعات نسبت به گرد و غبار ریز بی خطرتر است و ساخت متوکسید از این طریق بسیار ساده تر است.

عیب آن این است که آب کیفیت بیودیزل شما را کاهش می دهد و گاهی اوقات استفاده غیرمنتظره از این روش بسیار دشوار است. اگر روغن شما کاملا خشک نشده باشد یا با روغن های تیتراژ بالا کار می کنید، ASTM باعث شکوفایی آن می شود. در بیودیزل، هیدروکسید پتاسیم، آلکوکسید مربوطه، نیز می تواند استفاده شود، اما بسیار گران است. اگر 85% هیدروکسید پتاسیم داشته باشد بهتر است. حتی در بهترین درجات هیدروکسید پتاسیم، 15 درصد آب وجود دارد که قابل حذف نیست. باید کربنات کمی داشته باشد، زیرا کربنات یک کاتالیزور کارآمد نیست و ممکن است باعث ایجاد ابر در استر نهایی شود. گلوله های هیدروکسید نتایج بسیار خوبی داده اند. از آنجایی که مقدار کاتالیزور استفاده شده بسیار کم است، می توان از یک کاتالیزور با کیفیت خوب استفاده کرد (با وجود هزینه بالا).

این مطلب را هم بخوانید
چگونه لوله های مسدود شده را باز کنیم و سود سوزآور جامد را حذف کنیم؟

نقش کاتالیزور آب و انتقال فاز در سینتیک چگالی دی آریل کتون با استونیتریل آغاز شده توسط هیدروکسید پتاسیم جامد

سینتیک واکنش‌های بنزوفنون و مشتقات جایگزین شده با استونیتریل در حضور هیدروکسید پتاسیم جامد (KOH) برای ایجاد 2،2-diarylacrylronitriles گزارش شده است. سرعت واکنش به شدت به دما وابسته است و آب، سایر حلال ها و نمک های آمونیوم چهارتایی همگی واکنش را تسریع می کنند. همچنین، تغییر در جایگزینی (از H به کلر، F) اثر قابل توجهی می دهد (ρ = 1.9). در مقابل، تغییرات در مقدار گلوله های جامد KOH، وجود KOH خرد شده یا افزایش سرعت هم زدن محلول رفلکس، هیچ اثر جنبشی قابل توجهی ندارد. نتایج با مکانیزمی مطابقت دارد که در آن آنیون [CH2CN] از سطح KOH قبل از واکنش با کتون منتقل می‌شود.

سرعت ناپدید شدن بنزوفنون در اکثر واکنش ها عمدتاً صفر است، اما تغییر در غلظت های اولیه بنزوفنون نشان می دهد که مقدار اولیه بنزوفنون مرتبه اول است. آب تشکیل شده در طول واکنش در استونیتریل باقی نمی ماند (تیتراسیون کارل فیشر) و KOH که به طور فزاینده ای مرطوب می شود واکنش را کاتالیز می کند.

 KOH و آب
واکنش بین KOH و آب چیست؟

واکنش بین KOH و آب چیست؟

هیدروکسید پتاسیم یک ماده قلیایی قوی است که به طور کامل از یون های پتاسیم (K +) و یون های هیدروکسید (OH-) در آب جدا می شود. انحلال در آب باعث ایجاد گرما می شود، بنابراین زمانی که هیدروکسید پتاسیم به آب اضافه می شود واکنش شدیدی رخ می دهد. KOH + H2O ——> K + (aq) + OH- (aq) این یونها توسط H2O حل می شوند زیرا آب در طبیعت قطبی است.

این مطلب را هم بخوانید
تلخی زدایی زیتون با سود پرک در منزل

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× کارشناس فروش