آیا سود سوزآور به لوله ها آسیب می رساند؟

آیا سود سوزآور به لوله ها آسیب می رساند؟

هیدروکسید سدیم چیست؟

هیدروکسید سدیم یک ماده بسیار مهم و پر کاربرد است که در محلول های آبی یا جامد وجود دارد و به نام های NAOH، CAUSTIC SODA یا LYE نیز در درجه 2 غذایی و صنعتی شناخته می شود. هیدروکسید سدیم کاربرد بسیار زیادی در بسیاری از صنایع دارد مانند:

  1. صنعت نساجی (در تولید پارچه ابریشم مصنوعی، اسپندکس، پارچه های نخی، سفید کننده، شستشو و …)
  2.  در تولید کاغذ، پلاستیک، رزین اپوکسی، رنگ، شیشه، ساخت صابون و مواد شوینده.
  3.  همچنین می تواند به عنوان قلیایی قوی برای خنثی کردن اسید برای هضم پروتئین حیوانی و حل کردن ترکیبات آلی مختلف و استفاده متنوع در تهیه غذا استفاده شود.

کاستیک سودا چیست
هیدروکسید سدیم چیست؟

آیا سود سوزآور به لوله ها آسیب می رساند؟

وقتی بعد از حمام متوجه می‌شوید که تا مچ پا در آب ایستاده‌اید، نشانه‌ی مطمئنی از گرفتگی لوله‌هایتان است. با این حال، قبل از گرفتن یک بطری پاک کننده فاضلاب، دو بار فکر کنید. در حالی که برای استفاده گاه به گاه در تخلیه آهسته ایمن است، مواد شیمیایی پاک کننده تخلیه می توانند به لوله های شما آسیب برسانند و منجر به هزینه های گران قیمت تعمیر شوند.

خوشبختانه، بسیاری از ترفندهای دیگر وجود دارد که می توانید قبل از پرداخت هزینه به یک لوله کش، برای پاک کردن فاضلاب خود امتحان کنید. اگر در نهایت به یک متخصص نیاز دارید، اجازه ندهید قبض لوله کشی مانع از دریافت آن شود. مبلغی که به لوله کش برای رفع گرفتگی می پردازید، بسیار کمتر از مبلغی است که برای تعویض لوله های آسیب دیده به او می پردازید.

این مطلب را هم بخوانید
چگونه با استفاده از سود سوزآور، لوله ها را باز کنیم؟

مشکلات پاک کننده هیدروکسید سدیم برای تخلیه لوله ها

به گفته جورج برزیل Plumbing & Electrical، سه نوع پاک کننده تخلیه مایع وجود دارد. پاک کننده های سوز آور وجود دارند که از لیمو (هیدروکسید سدیم) یا پتاس استفاده می کنند، پاک کننده های اکسید کننده که از سفید کننده یا پراکسید استفاده می کنند و پاک کننده های اسیدی که از اسید سولفوریک یا موریاتیک برای تمیز کردن لوله ها استفاده می کنند. اگرچه همه آنها این کار را کمی متفاوت انجام می دهند، اما هر یک از این مواد با ایجاد یک واکنش شیمیایی که گرفتگی ها را از بین می برد، عمل می کند.

ممکن است از دروس شیمی که خوانده اید، به خاطر بیاورید که واکنش های شیمیایی می تواند گرما تولید کند و برخی نیز مقدار کمی از آن را تولید می کنند. هنگامی که در معرض گرما قرار می گیرند، هم لوله های پلاستیکی و هم لوله های فلزی قدیمی می توانند خم شوند، منحرف شوند یا حتی باز شوند. ممکن است مدتی طول بکشد تا مواد شیمیایی تمیزکننده زهکشی در یک زهکشی آهسته حرکت کنند و به آنها زمان زیادی می دهد تا لوله های شما را در طول مسیر گرم کنند. این مشکل زمانی بدتر می شود که یک زهکش کاملاً مسدود شود و مواد شیمیایی به جای حرکت در لوله ها، در یک محل قرار می گیرند.

متأسفانه، پاک کننده های شیمیایی فاضلاب گاهی اوقات به جای از بین بردن کامل گرفتگی ها، گرفتگی ها را شل می کنند. هنگامی که آنها این کار را انجام می دهند، گرفتگی به سادگی بیشتر به سمت پایین لوله رانده می شود، جایی که دسترسی به آن سخت تر است و از بین می رود. همچنین لازم به ذکر است که مواد شیمیایی موجود در پاک کننده های فاضلاب برای محیط زیست خوب نیستند.

این مطلب را هم بخوانید
هیدروکسید پتاسیم و رعایت نکات ایمنی هنگام کار با آن
مشکلات پاک کننده هیدروکسید سدیم
تخلیه لوله ها با سدیم هیدروکسید

پاکسازی زهکشی با خیال راحت

اگر لوله های سینکتان گرفته است، قبل از انجام هر کار دیگری یک تلمبه بگیرید. گاهی اوقات یک فشار شدید باعث از بین رفتن گرفتگی می شود و آن را به راه می اندازد. هنگامی که آن کار نکرد، سعی کنید با یک آویز سیمی صاف، مارپیچ یا … گرفتنی را باز کنید. شما به راحتی می توانید مارپیچ را در فروشگاه سخت افزار محلی خود پیدا کنید. این پاک کننده های تخلیه دستی به لوله های شما آسیبی نمی رساند.

در حالی که در فروشگاه هستید، یک پاک کننده تخلیه آنزیمی بخرید. این پاک کننده ها حاوی باکتری های زنده ای هستند که به معنای واقعی کلمه گرفتگی فاضلاب را می گیرند. این باکتری ها لوله های لوله کشی شما را نمی خورد یا به آنها آسیب نمی رساند و به طور طبیعی در محیط یافت می شوند و پاک کننده های آنزیمی را به گزینه ای مناسب برای زمین تبدیل می کنند.

همچنین می توانید یک پاک کننده فاضلاب خانگی درست کنید. برای انجام این کار، پیشنهاد می شود که سرکه و جوش شیرین را در یک فنجان با هم مخلوط کنید. این مخلوط کف می کند و پف می کند، بنابراین آن را روی آبکش خود مخلوط کنید. مخلوط کف دار را در آبکش بریزید و بگذارید یک شب بماند. روز بعد زهکش را با آب گرم خوب بشویید.

با کیفیت ترین سود سوزآور را از شرکت شرکت پرک بندر امام خریداری کنید

شرکت پرک بندر امام با هدف تولید و فروش سود سوزآور با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت تاسیس شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت، شرکت و محصول، لطفا از طریق ایمیل/واتس اپ یا تماس تلفنی با ما در تماس باشید، کارشناسان متعهد ما در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

این مطلب را هم بخوانید
روش صنعتی تولید سود سوزآور

مزایای خرید سود سوزآور از شرکت پرک بندر امام

  • مناسب ترین قیمت
  • بالاترین کیفیت
  • درصد خلوص بالا
  • تحویل ارائه تجزیه و تحلیل و محصول با کیفیت
پاک کننده تخلیه مایعات
آیا کاستیک سودا به لوله ها آسیب می رساند؟

سخن آخر

اگر همه مراحل را امتحان کرده اید و لوله های فاضلاب شما هنوز مسدود است، وقت آن است که با یک لوله کش تماس بگیرید. یک لوله کش می تواند گرفتگی لوله شما را به راحتی باز کند و مطمئن شود که مشکل از کجا است. گاهی اوقات شکستگی لوله‌ها و سایر مشکلات لوله‌کشی زمانی که مشکل بسیار جدی‌تر است، به عنوان گرفتگی لوله‌ها رخ می دهند. یک لوله کش می تواند گرفتگی لوله شما را باز کند و مطمئن شود که بقیه لوله کشی شما سالم و بدون مشکل است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× کارشناس فروش