آیا سود پرک در مصارف خانگی هم کاربرد دارد؟

کاربرد سود پرک

آیا سود پرک در مصارف خانگی هم کاربرد دارد؟

آیا سود پرک در مصارف خانگی هم کاربرد دارد؟

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشید که آیا سود پرک در مصارف خانگی هم کاربرد دارد؟ و یا کاربردهای صنعتی سود سوزآور چیست؟ در وب سایت شرکت پرک بندر امام ما به بررسی کامل سود پرک و کاربردهای آن پرداخته ایم.

کاستیک سودا چیست؟
کاربردهای کاستیک سودا

در ادامه به بررسی چند مورد از این کاربردها می پردازیم:

  • جوش شیرین به عنوان یک افزودنی حمام

یک حمام آب گرم بگیرید (درجه حرارت کمتر از 49 درجه سانتیگراد زیرا بی کربنات سدیم به سود سوزآور تبدیل می شود و به پوست شما آسیب می رساند) و حدود 100 گرم جوش شیرین به آن اضافه کنید. پوست شما آنقدر نرم و تمیز خواهد بود که می توانید بدون زباله های پلاستیکی از هیچ کرمی این کار را انجام دهید.

  • جوش شیرین به عنوان شیر پاک کن

شما می توانید شیر پاک کن خود را از جوش شیرین، اسید سیتریک و نشاسته ذرت تهیه کنید و از زباله های پلاستیکی زیادی صرفه جویی کنید. حتی بدون اسید سیتریک و نشاسته ذرت، می توانید جوش شیرین را همراه با کمی آب به خمیری تبدیل کنید که همه چیز را داشته باشد. لکه های سرسخت ظروف آشپزخانه یا لکه های روی فرش را می توان به طرز شگفت انگیزی با جوش شیرین پاک کرد. برای فرش، می توانید به سادگی پودر جوش شیرین را روی نقاط کثیف بپاشید، اجازه دهید نصف روز خیس بخورد و آن را با جاروبرقی تمیز کنید.

  • بی کربنات سدیم به عنوان یک عامل شستشو

همانطور که قبلا ذکر شد، کاستیک سودا و بیکینگ سودا یکسان نیستند. اگرچه کاستیک سودا اغلب برای تهیه مواد شوینده ظرفشویی خود توصیه می شود، اما به وضوح جوش شیرین راه حلی برای پوست است.

  •  بی کربنات سدیم به عنوان شوینده
این مطلب را هم بخوانید
چگونه لوله های مسدود شده را باز کنیم و سود سوزآور جامد را حذف کنیم؟

در واقع شما می توانید به سادگی جوش شیرین را مانند مواد شوینده معمولی به محفظه مواد شوینده ماشین لباسشویی خود اضافه کنید. با این حال، علاوه بر شوینده بی کربنات سدیم، بسیاری از جایگزین های دیگر را برایتان جمع اوری کرده ایم، که می توانید از آن ها استفاده کنید.

  • جوش شیرین در برابر بوهای سطل زباله

بی کربنات سدیم یک خنثی کننده بو است، بنابراین برای از بین بردن بوی سطل زباله عالی است. به سادگی کف سطل زباله خود را با 3 قاشق چایخوری جوش شیرین بپوشانید. در هر صورت، تمام کف سطل زباله باید با جوش شیرین پوشانده شود. اکنون جوش شیرین بوی نامطبوع را برای مدتی از بین می برد. اگر زمانی شروع به بوی بد کرد، کف سطل زباله را با جوش شیرین جدید بپوشانید. شما به سادگی جوش شیرین استفاده شده قبلی را در سینک بشویید و برای تخلیه لوله های سینک هم می توانید از آن استفاده کنید.

  •  بی کربنات سدیم به عنوان پاک کننده لوله

لوله پاک کن های شیمیایی را در بطری پلاستیکی فراموش کنید و ابتدا جوش شیرین و سرکه را امتحان کنید. جوش شیرین خاصیت حل کنندگی چربی و ضد باکتری دارد. فقط 5-10 قاشق غذاخوری جوش شیرین و سپس نصف فنجان سرکه را به آبکش اضافه کنید. هنگامی که جوش شیرین و سرکه واکنش نشان می دهند، دی اکسید کربن تولید می شود. این به طور طبیعی گرفتگی را بدون شلیک مواد شیمیایی به داخل زهکشی “منفجر” می کند. شما می توانید سرکه را در هر سوپرمارکتی تهیه کنید.

کاربرد هیدروکسید سدیم
سدیم هیدروکسید چیست؟
  • جوش شیرین به عنوان یک کمک کننده گوارشی

بی کربنات سدیم می تواند اسید اضافی غذا را خنثی کند و اثر آن را در روده ضعیف کند. هنگام جوشیدن کمی جوش شیرین به آب اضافه کنید تا از نفخ شکم جلوگیری شود.

  • بی کربنات سودا به عنوان اسپری اتاق
این مطلب را هم بخوانید
کاربرد سود پرک در بخش انرژی

از آنجایی که بی کربنات سدیم دارای اثر خنثی کننده بو است، برای استفاده به عنوان اسپری اتاق نیز عالی است. تنها چیزی که نیاز دارید یک بطری اسپری (400 میلی لیتر)، 1 قاشق غذاخوری بی کربنات سدیم و آب جوشیده (حدود 250 میلی لیتر) است. اگر دوست داشتید، بسته به عطر و بوی خود می توانید دوباره کمی اسانس (لیمو و غیره) اضافه کنید. جوش شیرین را در آب گرم بریزید و مرتب هم بزنید. اسپری اتاق جدید شما با جوش شیرین، بوهای ناخواسته را در خانه خنثی می کند.
در اینجا اسانس مناسب (لیمو) را دریافت می کنید.

  • جوش شیرین به عنوان کمک آشپزی

آیا پختن حبوبات برای شما هم کمی طول می کشد؟ فقط یک قاشق چای خوری جوش شیرین را بردارید و به آب آشپزی اضافه کنید. به این ترتیب نخود، لوبیا و عدس خیلی سریعتر پخته می شوند.

  • جوش شیرین به عنوان پاک کننده فر

در حدود 10 دقیقه شما پاک کننده فر خود را با جوش شیرین درمان خانگی درست کرده اید. تنها چیزی که نیاز دارید 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین، 1 قاشق غذاخوری نمک و 1-2 قاشق غذاخوری آب است. همه چیز را در یک کاسه مخلوط کنید تا خمیر معروف جوش شیرین درست شود. حالا می‌توانید آن را با یک پارچه در فر پهن کنید، درست مانند هر پاک‌کننده معمولی فر. بعد از 20 دقیقه، می توانید همه آن را پاک کنید. مطمئن شوید که بعد از آن تمام جوش شیرین از فر خارج شود.

  • جوش شیرین به عنوان پاک کننده کپک

هیدروژن کربنات سدیم به دلیل عملکرد ساینده اش (مثلاً به عنوان یک ماده تمیزکننده) برای کپک زدایی ایده آل است. به اندازه کافی تهاجمی برای از بین بردن لکه ها است، اما بدون آسیب رساندن به سطوح. از آنجایی که بی کربنات سدیم نیز به طور طبیعی ضد باکتری است، می تواند کپک را برای همیشه از بین ببرد. شاید می دانید که رشد جزئی کپک در خطوط دوغاب بین کاشی های حمام وجود دارد؟ این خطوط دوغاب را می توان با یک مسواک استفاده شده و کمی جوش شیرین کاملا از بین برد!

  • جوش شیرین به عنوان پاک کننده توالت
این مطلب را هم بخوانید
کاربرد هیدروکسید سدیم در صنایع دارویی

شاید آن لبه های قهوه ای توالت را بشناسید؟ می توانید این مشکل را به راحتی و بدون پلاستیک با جوش شیرین حل کنید. داروی خانگی بی کربنات سدیم را روی نواحی مربوطه بپاشید و حدود یک ربع ساعت به این ماده معدنی فرصت دهید تا عمل کند. همچنین می توانید لوله توالت را با جوش شیرین تمیز کنید.

سود سوزآور یا سود پرک
سود سوزآور چیست؟

آیا جوش شیرین درمان خانگی طبیعی ایده آل است؟

بله کاملا، دو نکته مهم در رابطه با استفاده از جوش شیرین وجود دارد:

  1. در دوران بارداری نباید از جوش شیرین استفاده کنید، حداقل نه بدون مشورت با پزشک. زیرا برای رشد سالم کودک شما، تعادل اسیدی متعادل بسیار مهم است.
  2. احتمال سردرگمی: علاوه بر نوشابه، داروهای خانگی دیگری نیز وجود دارند که بسیار متنوع هستند و نام شیمیایی مشابهی دارند. یکی از آنها خاکستر سودا (کربنات سدیم) است. خاکستر سودا یک درمان خانگی حتی تهاجمی تر است و باید با دقت بیشتری نسبت به جوش شیرین استفاده شود. خاکستر سودا می تواند به راحتی پوست، چشم و مجاری تنفسی را تحریک کند و باید با دقت بیشتری استفاده شود. فقط مطمئن شوید که برای کاربردهای فوق همیشه از جوش شیرین واقعی استفاده می کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× کارشناس فروش