تولید کنندگان سود سوزآور

سود سوزآور

تولید کنندگان سود سوزآور

تولید کنندگان سود سوزآور

سود سوزآور یا همان هیدروکسید سدیم یک ماده شیمیایی است که به عنوان پایه خورنده در طیف وسیعی از صنایع استفاده می شود. در فرآیند تولید منسوجات، کاغذ، صابون، محصولات پاک کننده، این ماده شیمیایی نقش حیاتی ایفا می کند. به همین دلیل است که هر کشوری مایل به واردات این محصول است.

سود سوزآور از طریق الکترولیز محلول کلرید سدیم تولید می شود. در دمای اتاق جامد، مومی شکل و بی بو است. فرمول شیمیایی سود سوزآور که از یون های سدیم و هیدروکسید هدایت می شود، NaOH است. با این حال، شکل تجاری موجود این محصول معمولاً هیدروکسید سدیم مونوهیدرات یا NaOH·H2O است.

سود سوزآور یک ماده شیمیایی است که به عنوان پایه خورنده در طیف وسیعی از صنایع استفاده می شود. در فرآیند تولید منسوجات، کاغذ، صابون، محصولات پاک کننده، این ماده شیمیایی نقش حیاتی ایفا می کند. به همین دلیل است که هر کشوری مایل به واردات این محصول است.

سود سوزآور از طریق الکترولیز محلول کلرید سدیم تولید می شود. در دمای اتاق جامد، مومی شکل و بی بو است. فرمول شیمیایی سود سوزآور که از یون های سدیم و هیدروکسید هدایت می شود، NaOH است. با این حال، شکل تجاری موجود این محصول معمولاً هیدروکسید سدیم مونوهیدرات یا NaOH·H2O است.

نام های دیگر سود سوزآور چیست؟

فرمول شیمیایی سود سوزآور NaOH است

سود سوزآور اصطلاحی است که بیشتر توسط معامله گران استفاده می شود. از آنجایی که این ماده دارای خاصیت خورنده و سوزاننده است، تاجران آن را سود سوز آور می نامند. مترادف دیگر سود سوزآور، هیدروکسید سدیم است که از خواص شیمیایی آن به عنوان هیدرات سدیم به دست آمده است.

این محصول به دلیل خاصیت قلیایی قوی به نام های لیمو و سودا نیز معروف است. به عنوان یک قلیایی یا پایه، سود سوزآور در آب محلول است و باعث سوختن سایر مواد شیمیایی می شود.

این مطلب را هم بخوانید
استفاده از سود پرک در کارواش

هیدروکسید سدیم: بیشتر توسط شیمیدانان استفاده می شود، زیرا یون های سدیم آن،

سود سوز آور: به دلیل خاصیت خورنده و سوز آور آن، بیشتر در بین تاجران استفاده می شود.

لیمو و سودا: به دلیل قلیایی قوی.

اشکال مختلف سود سوزآور چیست؟

  • سود سوزآور به اشکال و انواع مختلفی مانند مایع، پولکی، دانه ای، مکعبی و بلوکی یافت می شود که بستگی به استفاده دارد. با این حال، فرم های مایع و پولکی بسیار کارآمد از انواع دیگر هستند.
  • سود سوزآور مایع که عمدتاً در چین تولید می شود، برای صنایع خمیر و کاغذ، تصفیه آب و فاضلاب و به عنوان افزودنی در صنایع غذایی مناسب است.
  • تولید کنندگان و تامین کنندگان سود سوزآور مایع را به صورت محلول های 50% و 73% در آب به بازار عرضه می کنند.
  • دوستدار محیط زیست بودن مزیت این فرم به دلیل تأثیر متوسط ​​آن بر محیط زیست است. در آب، سدیم هیدروکسید به سدیم و یون هیدروکسید حل می شود و خنثی می شود.
  • شایان ذکر است که فرم مایع از نظر انرژی بسیار کارآمدتر است. این مزایا برای حذف اتلاف انرژی و کاهش هزینه های نهایی قابل توجه هستند.
  • یکی دیگر از انواع محبوب این محصول فلیک است که سریعتر از گرانول و مکعب آب را جذب می کند. این ویژگی باعث آزاد شدن گرمای کمتر و در نتیجه کاهش خطر انفجار می شود.
  • در مقایسه با گرانول، مکعب و بلوک، این دو شکل با توجه به نرخ تولید بالاتر، قیمت های رقابتی تری دارند.

خواص هیدروکسید سدیم چیست؟

سود سوزآور شکل جامد دارد.
سود سوزآور معمولاً شکل جامد دارد. اما مراقب باشید که آن را در جای مرطوب قرار ندهید، زیرا این ماده می تواند به راحتی آب را جذب کند. اگر سود سوزآور را در آب حل کنید، حباب می زند، پاشیده می شود و مقدار مناسبی گرما تولید می کند. به همین دلیل توصیه می شود که سود سوزآور را از سطوح مرطوب و رطوبت دور نگه دارید.

این مطلب را هم بخوانید
تکه های سود سوزآور برای صنعت صابون

سود سوزآور نیز یک ماده خورنده است. با برخی فلزات مانند آلومینیوم، منیزیم، روی و قلع به شدت واکنش می دهد. این نوع واکنش ممکن است خطرناک باشد و منجر به انفجار شود، عمدتاً به این دلیل که مقدار زیادی هیدروژن تولید می شود. این بدان معناست که سود سوزآور بدون رعایت قوانین ایمنی قابل استفاده نیست.

سود سوزآور با چه چیزی واکنش نشان می دهد؟

سود سوزآور با آب و فلزات واکنش نشان می دهد.
هیدروکسید سدیم دارای خواص شیمیایی، واکنش پذیری و ناسازگاری هایی است که باید در هنگام نگهداری و نگهداری آن در نظر گرفته شود.

این محصول به سرعت به برخی از فلزات مانند منیزیم، روی، آلومینیوم، برنز، مس، کروم، برنج و هر آلیاژ دیگری که حاوی این فلزات است واکنش نشان می دهد. اصول حیاتی برای جلوگیری از تماس سود سوزآور با مواد پوشش داده شده روی (گالوانیزه)، مواد آلی هالوژنه، ترکیبات آلی نیترو و به ویژه اسیدها وجود دارد. در تماس با فلزات، سود سوزآور سطح را خورده و مقدار معقولی هیدروژن تولید می کند که می تواند مانند یک گاز انفجاری رفتار کند.

رقیق شدن هیدروکسید سدیم در آب نیز می تواند خطرناک باشد. به طور کلی، سود سوزآور با آب واکنش داده و گرمای قوی تولید می کند. اگر آب را روی سود سوزآور بریزید ممکن است پاشیده شود، پس مراقب باشید.

واکنش پذیری این محصول برای بافت زنده مانند پوست حیوانات و سایر اندام های بدن نیز قابل گسترش است. واکنش سود سوزآور با برخی قندها مانند مالتوس، گالاکتوز و فروکتوز می تواند مونوکسید کربن تولید کند. در صورتی که سود سوزآور را در محموله ای حاوی مواد غذایی و نوشیدنی ارسال کنید، این ویژگی می تواند بسیار خطرناک باشد.

این مطلب را هم بخوانید
آشنایی با خواص و کاربردهای سود سوزآور

تفاوت بین هیدروکسید سدیم و هیدروکسید پتاسیم چیست؟

هر دو هیدروکسید سدیم و هیدروکسید پتاسیم (KOH) به عنوان کاتالیزور در طیف گسترده ای از صنایع استفاده می شوند. با این حال، این دو ترکیب شیمیایی تفاوت هایی با هم دارند.

هیدروکسید سدیم از نظر واکنش پذیری قوی تر از هیدروکسید پتاسیم است. با این حال، KOH بیشتر در آب، اتانول و متانول محلول است.

هیدروکسید پتاسیم به دلیل کاربردهای وسیع‌تر، ارزان‌تر از سود سوزآور است. در ساخت کودها، صابون ها و باتری های شیمیایی، این هیدروکسید پتاسیم است که نقش حیاتی دارد نه سود سوزآور.

تفاوت بین سود سوزآور و سودا چیست؟

با وجود ویژگی قلیایی، سدیم هیدروکسید و بی کربنات سدیم یکسان نیستند. بی کربنات سدیم با فرمول Na2CO3 به عنوان خاکستر سودا نیز شناخته می شود. این ماده شیمیایی با خطر کمتری نسبت به هیدروکسید سدیم، برای کاهش اسیدیته در پخت و پز، پخت و پز و حتی دارو استفاده می شود.

همچنین یک ماده خام در تولید شیشه است. به دلیل ماهیت قلیایی خود، نقش حیاتی در شکل دادن به اقلام شیشه ای دارد. همچنین با کاهش دمای کوره که برای ذوب سیلیس (ماده اولیه اصلی شیشه) ضروری است، از کارایی انرژی پشتیبانی می کند. خاکستر سودا در اختلاط سایر مواد اولیه در تولید شیشه نیز مفید است. از جدا شدن و جامد شدن مخلوط جلوگیری می کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× کارشناس فروش