تولید کنندگان سود پرک

تولید کنندگان سود پرک

تولید سود جامد پرک در عرصه جهانی

سود جامد پرک حالت صنعتی شده کاستیک سودا می‌باشد. در واقع سود سوزآور را که با نام کاستیک سودا نیز می شناسند حالت تجاری و استفاده ی صنعتی ندارد. از این رو این سیال را تحت شرایط خاصی تبدیل به ماده ی جامد سفید رنگی می کنند که به سود جامد پرک معروف شده است. تولید این ماده شیمیایی با توجه به کاربرد وسیعی که می‌تواند در صنایع مختلف داشته باشد در اولویت صنایع پتروشیمی کشورهای صاحب صنعت قرار گرفته است. در واقع سود جامد پرک یک کالای اساسی در محور توسعه اقتصادی صنعتی در کشور ها می باشد. کالایی که با استفاده در مسیر تولید دیگر کالاها می تواند نقشی اساسی در روند رو به رشد صنایع مختلف داشته باشد. کشوری که بتواند در تولید سود جامد پرک خودکفا باشد، در واقع توانسته است در قبال هزینه های کمتری و همچنین با در نظر گرفتن تأمین مطمئن این کالای اساسی مسیر رو به رشد صنایع خود را تضمین کند .

از این رو است که کشورهای توسعه یافته سود جامد پرک را به عنوان یک کالای اساسی قلمداد می کنند. کالایی که شاید چندان مورد توجه و آگاهی مردم عادی قرار نداشته باشد. اما به علت حساسیت های بالایی که تولید سود جامد پرک دارد و همچنین خطوط تولید فوق پیشرفته ای که طلب می کند موجب شده است تا کشورهای محدودی بتوانند صاحب این صنعت باشد .کشورهایی که حتی در میان خود در جهت هر چه بیشتر تولید کردن سود پرک جامد رقابت می کنند. داشتن توانمندی های پتروشیمی بالا در یک کشور می‌تواند زمینه‌ ساز این توانمندی باشد.

این مطلب را هم بخوانید
فرآیند تصفیه نفت و علل استفاده از سود پرک در آن

از این رو کشورهایی در عرصه موفق خواهند شد که بتوانند صنایع پتروشیمی موفقی داشته باشند. این مسئله باعث شده است تا کشورهای صاحب پتروشیمی در عرصه تولید سود جامد پرک وارد شده تا علاوه بر تأمین نیاز داخل خود دست به عرضه این محصول در بازارهای جهانی بزنند .

تولید کنندگان سود پرک

بزرگترین تولید کنندگان سود جامد پرک در نگاه جهانی

هر کشوری که صنعت بزرگی دارد الزاماً نیاز بیشتری به سود جامد پرک خواهد داشت و اگر نتواند این نیاز خود را در داخل کشورش تامین کند باید قید توسعه ی هدفمند صنایع خود را بزند. البته صنعت بزرگ نشان از توانمندی های بالا در عرصه پتروشیمی نیز می باشد. کشورهایی که صنایع بزرگی دارند این ضرورت را در خود دیده اند که در تامین سود پرک جامد خودکفا باشند تا مسیر توسعه صنایع خود را تضمین کرده باشند .کشورهای صاحب صنعتی چون آمریکا و چین با توجه به این ضرورت در عرصه تولید سود جامد پرک حرف اول را می‌زنند. کشور آمریکا به تنهایی توانسته به تولید بیش از 50 درصد نیازهای بازار جهانی اقدام کند. و البته صنعت رو به رشد چین در هر سالی که می گذرد از این سهم صنایع پتروشیمی آمریکا می کاهد. در نظر داشته باشید که آمریکا و چین تنها کشورهای صنعتی جهان نیستند. بازار تولید سود پرک جامد رقبای سرسخت دیگری هم دارد. کشورهای صاحب صنعت اروپایی مانند آلمان و ایتالیا و همچنین انگلستان در همین دهه های اخیر در عرصه تولید سود جامد پرک علاوه بر خودکفایی به بازارهای جهانی نیز وارد شده‌اند. علاوه بر چین که قطب تولید سود جامد پرک در آسیا است، شرق آسیا پر است از کشورهایی که سعی در تولید این محصول داشته‌اند که از بارزترین آنها می‌توان به ژاپن و کره جنوبی اشاره کرد .

این مطلب را هم بخوانید
سود پرک در تولید مبلمان

بزرگترین شرکت های تولید کننده سود پرک جامد در عرصه جهانی

سالیانه در حدود ۶۰ میلیون تن سود پرک جامد در سطح جهان تولید می‌شود. کارخانجات بزرگی در کشورهایی چون آمریکا، چین، آلمان، ژاپن و… وجود دارند که به تولید میلیون‌ها تن سود جامد پرک و سود مایع می‌پردازند کارخانجاتی مانند : olin – PPG – PIONA – Beilei – oxychem – Brenntag – Pioneer Formosa و… که هر یک به تنهایی غول هایی در صنایع پتروشیمی محسوب می شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× کارشناس فروش