خرید سود پرک

خرید سود پرک

قیمت سود پرک در بورس کالا

سود پرک و سود سوزآور نیز از جمله محصولاتی هستند که توسط صنایع پایین دست خریداری می ‌شوند. از این رو است که همواره تقاضا های فراوان و در حجم بسیار از آن وجود دارد. این ویژگی باعث شده است تا سود سوزآور و در امتداد آن سود پرک نیز روانه ی معاملات بورس کالا بشوند. قیمت سود پرک در بورس کالا، تحت تأثیر غیر مستقیم از قیمت روز بورس می باشد و البته قیمت سود پرک همواره تحت تأثیر قیمت سود سوزآور است. چرا که خرید سود پرک یا همان سود سوزآور، ماده ی اولیه در ساخت سود پرک می باشد و هر گونه نوسان قیمت در آن موجب نوسانات قیمت در سود پرک خواهد شد.
نابسامانی ‌های ارزی و به دنبال آن، عدم تعادل در روند محصولات خروجی پتروشیمی ها، می تواند عرضه ی سود مایع را در بورس کالا با چالش‌ هایی رو به ‌رو کند. چالش ‌هایی که اثر مستقیم آن بر قیمت سود پرک خواهد بود.

خرید سود پرک

سود پرک و نحوه ی عرضه در بورس کالا

به دلیل حساسیت های بالای سود پرک و سود سوزآور، نحوه ی ورود این سود پرک در بورس کالا تابع مقررات خاصی شده است. مقرراتی که سعی دارد عرضه و تقاضای این کالا را در یک تعادل هدفمند در جهت بهبود عملکرد صنایع داخلی قرار دهد. از جمله ی این مقررات می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
– تحویل سود پرک و خرید سود پرک پس از خرید به شکل سلف ۱۵ روزه تعیین شده است.
– اگر سود سوز آور تولید شده، کمتر از مقدار عرضه ی آن باشد، اولویت عرضه سود مایع با کارخانه ای است که فعال می باشد.
– سود مایعی که قیمت آن در تابلوی بورس کالا نمایش داده می شود، دیگر امکانی برای صادر شدن ندارد و باید در مصارف داخل کشور مورد استفاده قرار گیرد.
– حداکثر مهلت خریدار جهت انتقال به انبار های خود ۲۰ روز می باشد، در غیر این صورت، شامل جریمه خواهد شد.
– در هنگام فروش سود سوزآور و یا سود پرک، حدود ۳ درصد از کل مبلغ تحت معامله به عنوان ارزش افزوده به آن اضافه خواهد شد.
– به جهت حساسیت سود پرک و سود سوزآور، خریدار باید همراه با ارائه ی کد اقتصادی و کارت ملی اقدام به خرید نماید.
– و غیره

این مطلب را هم بخوانید
صادرات کاستیک سودا

ایجاد این حساسیت ها در خرید و فروش سود پرک در بورس کالا به سبب ایجاد یک امنیت منطقی و برقراری تعادل در بازار این محصول می باشد. محصولی که به جهت حساسیت های بالایی که دارد می تواند به راحتی تحت تاثیر سوداگران بازار های حاشیه ای و حتی خود بورس کالا، دچار نوسانات شدید قیمتی بشود و به دنبال آن نظم تولید در صنایع کشور را به خطر بیاندازد. البته هستند سوداگرانی که سودا را به کالای پر نوسان بازار و صنعت تبدیل کنند. بازاری که در عین آشفتگی صنعتی که می تواند ایجاد کند، زمینه برای ورود هر چه بیشتر سود پرک وارداتی را نیز فراهم خواهد آورد. این می تواند یک تهدید برای تولیدکنندگان داخلی محسوب شود. تولید کننده ای که باید هوشمندانه در این بازار به فروش محصول خود اقدام نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× کارشناس فروش