خواص شگفت انگیز جوش شیرین

خواص جوش شیرین چیست؟

خواص شگفت انگیز جوش شیرین

خواص شگفت انگیز جوش شیرین

ما جوش شیرین را «معجزه زندگی» می نامیم، زیرا در عین اینکه خالص و ساده است، شگفت‌انگیز است. خواص شگفت انگیز جوش شیرین چیست؟ جوش شیرین، یک بی کربنات سدیم، یک ماده طبیعی است که در همه موجودات زنده وجود دارد و به موجودات زنده کمک می کند تا تعادل pH لازم برای زندگی را حفظ کنند. جوش شیرین از خاکستر سودا که به نام کربنات سدیم نیز شناخته می شود، ساخته می شود. خاکستر سودا به یکی از دو روش به دست می آید:

  • آن را می توان با عبور دی اکسید کربن و آمونیاک از محلول غلیظ سدیم تولید کرد.
  • کلرید (نمک خوراکی). در مورد ما، به شکل سنگ معدنی به نام ترونا استخراج می شود. این که آیا خاکستر سودا استخراج شده یا فرآوری شده، در محلولی که از طریق آن دی اکسید کربن و سدیم حباب می شود، حل می شود.
  • بی کربنات رسوب می کند و جوش شیرین خالص، ایمن و طبیعی را تشکیل می دهد. این به اندازه کافی خالص است (بیش از 99٪ از سال 1848 در فهرست داروسازی ایالات متحده (USP) قرار گرفته است).
  • تمیز کردن سطوح با جوش شیرین
    تمیز کردن خانه با جوش شیرین

مزایای جوش شیرین در خانه چیست؟

چگونه جوش شیرین می تواند اینقدر خوب عمل کند؟ این خواص شیمیایی و فیزیکی طبیعی پخت است، سودا که بسیاری از کاربردهای ایمن و موثر آن را به حساب می آورد. پنج قابلیت خاص جوش شیرین عبارتند از:

  • تمیز کردن: جوش شیرین یک عامل تمیز کننده عمل می کند زیرا یک قلیایی ملایم است و می تواند باعث کثیفی و چربی شود. برای حذف موثر به راحتی در آب حل می شود. جوش شیرین ساینده ملایمی است و می تواند خاک را برای پاک کردن آسان به عنوان یک تمیز کردن ملایم از بین ببرد. پودر جوش شیرین از آنجایی که ملایم است، به عنوان پاک کننده شیشه، کروم، استیل، مینای دندان ایمن و موثر است. از آنجایی که جوش شیرین یک محصول خالص و طبیعی است که یک ماده غذایی نیز محسوب می شود، برخلاف بسیاری از آنها غیرسمی است.
    برای تمیز کردن سطوح مختلف در خانه از جوش شیرین برای تمیز کردن سینک، وان، کاشی، مایکروویو، پلاستیک استفاده کنید. در صنعت از جوش شیرین برای تمیز کردن ماشین آلات بزرگ استفاده می شود.
  • بو زدایی: قدرت بو زدایی جوش شیرین نتیجه توانایی آن در خنثی کردن بوها است. بیشتر بوهای نامطبوع از اسیدهای قوی ناشی می شود.
    از جوش شیرین به عنوان دئودورانت شخصی برای رفع بودی بد بدن استفاده نیز می کنند.
    جوش شیرین همچنین زمانی که در آب حل می شود می تواند بو را از بین ببرد. بنابراین می توانید از جوش شیرین به عنوان دهانشویه استفاده کنید.
  • خمیرمایه: جهانی ترین کاربرد جوش شیرین برای پخت نان است که در آن از جوش شیرین برای بهتر شدن خمیر نان استفاده می شود.
    اضافه کردن جوش شیرین به خمیر نان باعث افزایش سطح خمیر با بالا آمدن و سبک شدن آن می شود. ایجاد گاز دی اکسید کربن، گازی که توسط یک ماده شیمیایی مانند جوش شیرین تولید می شود مانند بیکینگ پودر عمل می کند.
    دی اکسید کربن هنگام گرم شدن هنگامی که از جوش شیرین به عنوان یک عامل خمیر کننده استفاده می شود، با آن نیز واکنش نشان می دهد. نمونه های رایج این مواد اسیدی شامل شیر ترش، دوغ، ملاس، خامه تارتار، آب لیمو و … است که در پخت نان و کیک استفاده می شوند.
  • بافر: به دلیل ترکیب شیمیایی، جوش شیرین دارای قابلیت های منحصر به فردی به عنوان بافر است. حفظ تعادل pH پایدار یا تعادل اسید و قلیایی. به عنوان یک بافر، جوش شیرین تمایل به ایجاد آن دارد. به این صورت که محلول‌های اسیدی بازی‌کننده‌تر می‌شوند و محلول‌های بازی اسیدی‌تر می‌شوند و هر دو را متعادل می سازد.
  • اطفاء حریق: جوش شیرین به عنوان یک کپسول آتش نشانی برای آتش سوزی گریس و برق موثر است. چه زمانی جوش شیرین گرم می شود و دی اکسید کربن آزاد می کند (درست مانند زمانی که خمیر بالا می آید) و آب تولید می کند. از آنجا که دی اکسید کربن از هوا سنگین تر است و مانند اکسیژن از احتراق پشتیبانی نمی کند، آتش را خفه می کند.
    در حالی که آبی که تشکیل می شود آتش را تا زیر دمای اشتعال خنک می کند. برخلاف بقیه مواد شیمیایی خانگی، جوش شیرین هم خنک می شود و هم آتش را خاموش می کند. بسیاری از خانه ها به راحتی جوش شیرین دارند، به عنوان اولین گام در مبارزه با آتش سوزی آشپزخانه، گاراژ و ماشین در دسترس است – سپس با اداره آتش نشانی تماس بگیرید. زیاد کپسول های آتش نشانی تجاری، از جمله مواد شیمیایی خشک و فوم، حاوی جوش شیرین هستند.
فواید جوش شیرین
فواید بیکینگ سودا چیست؟

جوش شیرین می تواند به عنوان یک ضد اسید در بدن استفاده شود. دستگاه گوارش انسان، اسیدهای ناشی از سوء هاضمه اسیدی و سوزش سر دل را خنثی می کند و باعث تسکین آن می شود.
جوش شیرین، پوست یا در حمام، تحریک پیچک سمی، نیش حشرات، آفتاب سوختگی و خارش را تسکین می دهد. بافر طبیعی جوش شیرین همچنین به این معنی است که یک روش ایمن و طبیعی برای نگهداری است.
سطوح pH مناسب در استخرها، جایی که PH پایدار کیفیت آب را در بهترین حالت خود نگه می دارد، جایی که PH پایدار محیطی سالم برای باکتری‌های مفیدی که مواد زائد را تجزیه می‌کنند، فراهم می‌کند. در صنعت، جوش شیرین به دلیل توانایی آن در حفظ pH مطلوب در تاسیسات تصفیه فاضلاب استفاده می شود.

این مطلب را هم بخوانید
شرکت تولیدی کاستیک سودا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× کارشناس فروش