سود جامد کاستیک

سود جامد کاستیک

به هر حال سود پرک مرغوب چیزی است که می ‌تواند در فرآیند تولید بسیاری از موارد صنعتی تاثیر مستقیمی داشته باشد. تمام تولید کنندگان سود جامد پرک در تلاش هستند که سود پرک مرغوب تولید کنند. چرا که سود پرک نامرغوب به راحتی قابل تشخیص بوده و به آسانی بازار های خود را از دست خواهد داد.
البته این طورها هم نیست که تمام نیاز های سود پرک صنایع در گرو سود پرک مرغوب با درجه خلوص بالا باشد. برخی از کاربرد های سود جامد پرک بخصوص آن کاربرد هایی که چندان نگاه صنعتی ندارند مانند استفاده در دامداری ها و یا کارواشها و یا مصارف خانگی و اکثر صنایعی که حساسیت خاصی بر درجه ی خلوص بالا ندارند، می توانند از سود پرک به اصطلاح نامرغوب که البته فقط درجه خلوص پاین تری دارند، استفاده کنند. این نوع از سود که غالبا با افزودن نمک در فرآیند تولید سود حاصل می شود، بسیار ارزان تر از نوع مرغوب است که می تواند برای کاربرد های معمولی و خانگی بسیار حائز اهمیت باشد.

سود جامد کاستیک

تولید سود جامد کاستیک در عرصه ی تولیدات صنعتی و پتروشیمی داخل ایران به سال‌ های نه چندان دور باز می گردد. در طی دهه های اخیر، نیاز بازار های داخلی، سمت و سویی را ایجاد کرده است که موجب می شود تا هر چه بیشتر نیاز به تولید سود پرک در داخل کشور احساس شود. احساسی که به ظهور کارخانجاتی در سطح کشور انجامیده است. کارخانجاتی که در فعالیتی تخصصی به تولید سود پرک می پردازند و یا در خلال تولید چندین محصول شیمیایی جایی ویژه را در تولید سود پرک باز کرده ‌اند. نیاز بازار های داخلی به سود پرک مرغوب می ‌تواند زمینه‌ ساز واردات کلی سود پرک باشد. چیزی که در صورت عدم وجود صنایعی که بتوانند سود پرک مرغوب بازار داخلی را تامین کنند، می تواند به راحتی عرصه را بر تولید کنندگان این محصول تنگ نماید. وجود صنایع پتروشیمی بزرگ در سطح جهانی، به خصوص کشور چین که با توجه به توانمندی های بالا در عرصه تولید سود پرک مرغوب، علاوه بر تأمین نیاز های بی انتهای خود کشور تولید کننده، می ‌توانند دستی بلند بر بازار های صنایع دیگر کشور ها دراز کرده و با کوتاهی صنایع پتروشیمی کشور های هدف، بازار های سود پرک را از آن خود نمایند. مسئله ‌ای که در صورت وقوع، درآمد های بالا برای دیگر کشور ها و خروج بی رویه ارز برای کشور هایی چون ایران به همراه خواهد داشت.

این مطلب را هم بخوانید
NaOH سودپرک
سود جامد کاستیک

اولین گام و شاید مهمترین آن در مسیر تشخیص یک سود جامد کاستیک مرغوب می ‌تواند ظاهر آن باشد. همان طور که می‌ دانیم سود جامد پرک باید حالتی پولکی و سفید رنگ داشته باشد. هر چه پرک های سود جامد پرک، درشت تر و رنگ سفید آن روشن تر باشد، نشان از کیفیت بالاتر این محصول خواهد داشت. پرک های خرد شده، نشان از ساختار ضعیف محصول دارد و همچنین وجود لکه هایی بر چهره ی سفید پرک می تواند نشان از ناخالصی ‌های موجود در آن باشد. پس پرک مرغوب، پرکی است که در نگاه اول کاملا سفید روشن باشد بدون هیچ گونه لکه ای و همچنین دارای پرک های درشت و یکدستی باشد.

آنچه مسلم است، مصرف بالای سود جامد کاستیک در جنبه ‌های مختلف صنعتی و همچنین کاربرد اساسی این ماده در فرآیند تولید بسیاری از محصولات بازار های مصرفی موجب شده است تا خیل فراوانی از صاحبان صنعت از شاخه های متنوعی در پی تهیه ی سود جامد پرک باشند. صنعتگرانی که همگی به دنبال سود پرک مرغوب، راهی بازار های فروش آن می‌ شوند. برای تمامی این افراد بسیار مهم است که بدانند چه طور باید سود پرک مرغوب را از نوع نامرغوب آن تشخیص داد. البته عده ای از صنعتگران نیز هستند که با توجه به نیازی که دارند چندان علاقه ای به تهیه ی سود پرک مرغوب گران قیمت ندارند. با ما همراه باشید تا با این توانایی ها آشنا شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× کارشناس فروش