سود سوزآور مایع (LYE) چیست و چه کاربردی دارد؟

سود سوزآور مایع

سود سوزآور مایع (LYE) چیست و چه کاربردی دارد؟

سود سوزآور مایع (LYE) چیست و چه کاربردی دارد؟

سود سوزآور مرواریدها کره های سفید تقریبا بی بو از سود سوزآور هستند. آنها در آب محلول هستند و با آزاد شدن گرما در شرایط عادی پایدار هستند. آنها همچنین به عنوان مروارید هیدروکسید سدیم، دانه های سود سوزآور، هیدرات سدیم یا سوداگرین شناخته می شوند. آنها در تولید نفت، در فرآوری پنبه، در حکاکی آلومینیومی، پاکسازی رنگ و تولید صابون و مواد شوینده استفاده می شوند. سود سوزآور در صنعت کاغذ در فرآیندهای خمیر و سفید کردن استفاده می شود.

پودر سود سوزآور
سود سوزآور مایع چیست؟

این ماده شیمیایی در صنعت آلومینیوم استفاده می شود. سود سوزآور سنگ معدن بوکسیت را که به عنوان ماده اولیه در تولید آلومینیوم استفاده می شود، حل می کند.
صابون سازی، که در ساخت روغن ها و چربی های گیاهی برای صابون سازی مورد نیاز است، توسط کاستیک سودا پرلز تولید می شود.
آنها در تولید و فرآوری فرآورده های نفتی در صنعت گاز طبیعی کمک می کنند. آنها همچنین در تجارت نساجی استفاده می شوند، جایی که از هیدروکسید سدیم برای پردازش شیمیایی پنبه استفاده می شود. از آنجایی که مروارید سود سوزآور در انواع کالاهای پایین دستی مانند حلال ها، پلیمرها، منسوجات و چسب ها یک عنصر حیاتی است، در فرآوری شیمیایی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. پارچه ها، پلاستیک ها، چسب ها، حلال ها و سایر موارد با استفاده از آنها در صنایع شیمیایی فرآوری می شوند.
مروارید سود سوزآور را می توان در مقیاس کوچک نیز استفاده کرد. از جمله می تواند فلزات را حکاکی کند، مواد شیمیایی را تجزیه و تحلیل کند و رنگ را حذف کند. همچنین می توان از آن برای تخلیه و لوله کشی اجاق گاز و سایر وسایل خانگی استفاده کرد.
در فرآیندهای استخراج طلا، از مروارید سود سوزآور برای جداسازی طلای جذب شده روی کربن فعال استفاده می شود.
سود سوزآور دارای خاصیت قلیایی محافظ است که کمپلکس سیانید را تثبیت کرده و از تشکیل سولفید هیدروژن جلوگیری می کند.
پس از آن، کربن با یک محلول کاستیک سیانید در دماها و فشارهای بالا تصفیه می شود و به دنبال آن از سیانید سدیم برای حل کردن سیانید طلا استفاده می شود.
سود سوزآور برای pH بالا اضافه می شود و برای کاهش گاز سیانید هیدروژن استفاده می شود. تکه‌های سود سوزآور یک توده پوسته‌دار سفید با رطوبت سنجی و حلالیت در آب بالا هستند. پولک‌های هیدروکسید سدیم یا پرک‌های NaOH نام دیگر آن‌ها است.

تکه های سود سوزآور در انواع کاربردهای صنعتی استفاده می شود. آنها در تولید الکل، پنبه سازی، تولید چرم و همچنین در صنعت نساجی برای رنگ کردن نایلون و پلی استر استفاده می شوند.
تکه های سود سوزآور با تبخیر سود سوزآور مایع ساخته می شوند و در صنعت معدن به عنوان عامل شناورسازی برای سنگ های معدنی مختلف مانند بوکسیت و در تجارت فرآوری سرامیک استفاده می شوند.
اغلب در استخراج طلای جذب شده بر روی کربن فعال از استخراج استخراج معدن استفاده می شود.
فلکس سود کاستیک همچنین در ساخت نمک های سدیم و در تصفیه آب استفاده می شود.
کاربردهای اضافی کاستیک سودا فلکس عبارتند از:

  • صنعت خمیر و کاغذ
  • صنایع رنگ و داروسازی
  • پردازش آلومینیوم
  • تولید صابون و مواد شوینده
  • نفت
  • تولید پلاستیک
هیدروکسید سدیم چیست؟
هیدروکسید سدیم یا سود سوزآور

سود سوزآور مایع (LYE) چیست و چه کاربردی دارد؟

سود سوزآور به شکل مایع به نام LYE شناخته می شود.
سود سوزآور که معمولاً به عنوان LYE شناخته می شود، یکی از مواد تشکیل دهنده رایج در صابون ها و مواد شوینده است. دئودورانت ها و ضد عفونی کننده ها آن را به عنوان جزء فعال اصلی دارند.
LYE یک پاک کننده و پاک کننده فوق العاده موثر و از بین برنده زباله ها و تجمعات از فاضلاب و فاضلاب است زیرا یک ماده شیمیایی معدنی بسیار قوی است. این ماده با تبدیل مواد ایجاد کننده گرفتگی به صابون قابل شستشو عمل می کند و این جزء رایج در بسیاری از روش های تمیز کردن فاضلاب خانگی است.
LYE یک ماده شیمیایی سفیدکننده خمیر و کاغذ است که جوهر را از کاغذ پاک می کند و امکان استفاده مجدد از مواد بازیافتی را فراهم می کند. همچنین چوب های دور ریخته شده را به سلولز، جزء اصلی کاغذ، تبدیل می کند.
منسوجات با استفاده از LYE در تجارت نساجی به ویژه جین سفید و سفید می شوند.

نگهداری مناسب سود سوزآور

جابجایی: از وارد شدن آن به چشم، پوست یا روی لباس خودداری کنید. از تنفس غبار یا اسپری باید اجتناب شود. ارزیابی خطر مورد نیاز 29 CFR 1910.132 باید برای انتخاب هرگونه تجهیزات حفاظت شخصی (d) استفاده شود.
آب و اسیدها ممکن است باعث واکنش تهاجمی محصول شوند. هنگامی که محلول های سوزاننده با آب رقیق می شوند، گرما تولید می کنند. گرمای تولید شده توسط غلظت های بیشتر از 40 درصد می تواند دما را در نقطه جوش افزایش دهد و باعث فوران های گاه به گاه و شدید یا پاشش شود.

کاربرد سود سوزآور
کاربرد سود سوزآور در صنعت

موارد ناسازگار را دور از دسترس نگه دارید.

هنگامی که مواد غذایی و نوشیدنی و همچنین سایر قندها با ظروف در بسته تماس پیدا می کنند، گاز مونوکسید کربن خطرناک می تواند ایجاد شود.
برای تضمین ایمنی کارگرانی که وارد قایق می شوند، باید اقدامات احتیاطی از جمله نظارت بر مونوکسید کربن در جو انجام شود.
قلع، آلومینیوم، برنج، روی و آلیاژهای متشکل از این فلزات نباید به عنوان ظروف ذخیره سازی مورد استفاده قرار گیرند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *