سود پرک در تولید صابون و مواد شوینده

کاربردهای سود پرک

سود پرک در تولید صابون و مواد شوینده

کریستال های کاستیک سودا چیست و چه کاربردهایی در خانه دارند؟

کریستال های کاستیک سودا را نمی توان در هر خانه ای زیست محیطی و پایدار از دست داد. این یک محصول طبیعی است که مخصوصاً برای تمیز کردن خانه استفاده می شود. آنها به عنوان یک جایگزین عالی برای شوینده ها و پاک کننده های معمولی ارائه می شوند که همه ما می دانیم سمی و آلاینده هستند. اگر می خواهید در مورد کریستال های نوشابه و کاربرد آنها بیشتر بدانید، در ادامه به شما توضیح خواهیم داد.

همیشه تصور می شد که بخش خودرو یکی از بخش هایی است که بیشترین آلودگی را به محیط زیست وارد می کند. خودروها از طریق انتشار دی اکسید کربن و سایر گازها آلودگی تولید می کنند که کیفیت هوا را بدتر می کند. اما، اگر به شما بگوییم که محصولات پاک کننده آلودگی بسیار بیشتری دارند، این موضوع توسط یک مطالعه توسط دانشگاه کلرادو که در آن تأثیر این موارد بر روی هوا مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت، تأیید شده است.

آئروسل ها، پاک کننده های چربی، پاک کننده های کف و حمام و غیره حاوی مواد بالقوه خطرناکی هستند که نه تنها برای محیط اطراف ما، بلکه برای خودمان نیز وجود دارد. بوی تند و علائم هشدار دهنده قابل توجه روی بسته بندی عناصر کافی برای درک این موضوع هستند که اینها محصولاتی هستند که بهتر است از آنها دوری کنید. آیا جایگزین پایداری برای محصولات پاک کننده وجود دارد؟ در واقع، چندین وجود دارد، و اکنون می خواهیم در مورد کریستال های کاستیک سودا صحبت کنیم.

کاربرد هیدروکسید سدیم
کریستال های کاستیک سودا چیست؟

کریستال های کاستیک سودا چیست؟

کریستال های نوشابه در میان کسانی که ترجیح می دهند محصولات پاک کننده خانگی خود را بسازند، بسیار رایج است. آنها از کربنات سدیم تشکیل شده اند، به همین دلیل آنها را به این نام نیز می شناسند. از نظر ظاهری شبیه نمک درشت هستند، زیرا به صورت بلورهای کوچک سفید ظاهر می شوند. بسته به درمان دریافت شده، ممکن است آنها را در قالب پودر پیدا کنید.

این مطلب را هم بخوانید
کاربرد سود سوزآور برای بهبود کیفیت پارچه

اشتباه بسیار رایج این است که کریستال های نوشابه را با بی کربنات سدیم اشتباه بگیرید، ماده ای که برای نظافت پایدار خانه نیز بسیار مفید است. کریستال های سودا نیز اغلب معادل سود سوزآور هستند، اما هیچ ارتباطی با آن ندارند. دومی در واقع ماهیت بسیار تهاجمی و خورنده دارد.

به طور خلاصه، کریستال های سودا از رسوبات معدنی موجود در دریاچه های آب شور تشکیل شده اند. در حال حاضر می توان این مواد را به صورت طبیعی یا مصنوعی به دست آورد، یعنی در اثر عمل طبیعت ایجاد شده یا به صورت صنعتی تولید می شود.

خواص کاستیک سودا چیست؟

کریستال های سودا به عنوان جایگزین طبیعی و پایدار برای محصولات تمیز کننده سنتی فرود می آیند. خواص متعدد آن به این معنی است که آنها از نظر نتیجه نهایی چیزی برای حسادت ندارند. برای درک بهتر اینکه چگونه کریستال های نوشابه می توانند به شما در تمیز کردن و نگهداری خانه کمک کنند، اولین چیز این است که بدانید چه ویژگی هایی دارند:

  1. آنها محلول هستند. اثربخشی کریستال های سودا را می توان با این واقعیت توضیح داد که آنها در آب محلول هستند. این بدان معناست که در بیشتر موارد استفاده از آن، برای بهره مندی بیشتر از مزایای آن، باید آن را در آب حل کنید.
  2. زیست تخریب پذیر هستند. یکی از بارزترین ویژگی های این ماده این است که 100% زیست تخریب پذیر است، به این معنی که ردپای آن در طبیعت حداقل است.
  3. چربی زدایی و رسوب زدایی هستند. از جمله جالب‌ترین خواص کریستال‌های سودا می‌توان به توانایی آن‌ها در حذف چربی از سطوح اشاره کرد.
  4. ضدعفونی کننده هستند. قدرت ضدعفونی کنندگی آن باعث می شود این محصول یکی از بهترین ها برای تمیز کردن طبیعی خانه باشد.
  5. آنها پیستون هستند. آیا لوله مسدود شده است؟ کریستال های سودا مسئول رفع هر نوع انسداد هستند.
  6. آنها لکه بر هستند. یکی دیگر از فواید کریستال های نوشابه این است که به راحتی لکه ها را از بین می برند.
  7. آنها خوشبو کننده های طبیعی هوا هستند. این عناصر بوهای بد را جذب می کنند و به همین دلیل به دلیل خاصیت خوشبو کننده هوا جلب توجه می کنند.
  8. آنها پاک کننده هستند. برای همه موارد فوق، کریستال های کاستیک سودا پاک کننده های موثری هستند.
این مطلب را هم بخوانید
انواع اشکال مختلف سود سوزآور
خواص سود سوزآور
خواص سود سوزآور چیست؟

موارد استفاده خانگی برای کریستال های سودا

ما به تازگی خواص کریستال های نوشابه را دیدیم. ما بیشترین کاربردهای آن را بر اساس ویژگی های اصلی آن فهرست می کنیم. هر کاری را که می توانید با یک محصول انجام دهید کشف کنید!

1. برای شستن و پاک کردن لکه از روی لباس

شما می توانید از کریستال های سودا برای افزایش کارایی مواد شوینده طبیعی خود استفاده کنید. اگر لکه‌هایی وجود دارد که در برابر شما مقاومت می‌کند، دو قاشق غذاخوری کریستال نوشابه یا نصف قاشق غذاخوری بسته به لباس‌های رنگی یا سفید، در محفظه مواد شوینده ماشین لباسشویی اضافه کنید. برای افزایش اثربخشی آن می توانید لباس های بسیار کثیف را برای چند ساعت در کریستال های سودا حل شده در آب خیس کنید.

2. برای شستن ظروف

آیا می دانستید که کریستال های نوشابه به عنوان یک ماشین ظرفشویی عالی هستند؟ می توانید با رقیق کردن 15 گرم کریستال سودا در 1 لیتر آب، یک ماشین ظرفشویی خانگی با آنها درست کنید. آنها همچنین برای بازیابی گلدان های سوخته شما با خیساندن آنها در دو قاشق غذاخوری کریستال سودا و آب جوش عالی هستند.

3. برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن حمام

برای اینکه WC مانند جت های طلا باشد، چند کریستال نوشابه را روی یک پارچه مرطوب بپاشید و به طور معمول بمالید. گزینه دیگر این است که سه قاشق غذاخوری کریستال نوشابه را در 1 لیتر آب جوش رقیق کنید و مخلوط را در توالت بریزید. برای تمیز کردن کاشی ها و سینک ظرفشویی، آنها را با آب ولرم رقیق کنید.

این مطلب را هم بخوانید
جایگزین های سود پرک

4. برای تمیز کردن و چربی زدایی آشپزخانه

طاقت فرساترین چیز در مورد آشپزخانه این است که معمولاً همیشه پر از چربی است. خبر خوب این است که همانطور که قبلاً اشاره کردیم، کریستال های سودا خاصیت چربی زدایی دارند. می توانید محلولی بر پایه آب گرم و سه قاشق غذاخوری کریستال نوشابه تهیه کنید تا چرب ترین سطوح را تمیز و چربی زدایی کنید.

5. برای رفع گرفتگی لوله ها

خاصیت رفع گرفتگی کریستال های نوشابه به شما این امکان را می دهد که از آنها برای رفع انسداد لوله ها استفاده کنید. فرقی نمی‌کند مو یا چربی باشد که باعث گرفتگی شده است، می‌توانید به راحتی با مخلوط کردن 100 گرم کریستال‌های نوشابه در 1 لیتر آب جوش، آن را پاک کنید. مخلوط را در آبکش بریزید و بگذارید یک شب بماند.

6. برای شستن زمین

با کف شوی های آلوده خداحافظی کنید و به جای آن به کریستال های نوشابه سلام کنید. کار به سادگی پر کردن سطل موپ با آب داغ و ریختن چند قاشق غذاخوری از این محصول در آن است. برای معطر کردن آماده سازی، در افزودن چند قطره اسانس مورد علاقه خود تردید نکنید.

7. برای تمیز کردن انواع سطوح
چه برای تمیز کردن گرد و غبار مبلمان چوبی، میز کار یا هر سطح دیگری در خانه، کریستال های نوشابه بهترین متحدان هستند. با اضافه کردن چند قاشق غذاخوری از این محصول به 1 لیتر آب، پاک کننده خود را آماده کنید. می توانید محلول را در ظرف اسپری قرار دهید تا راحت تر کار کنید.

کاربرد سود سوزآور
موارد استفاده خانگی برای کریستال های سودا

سخن آخر

اکنون که می‌دانید کریستال‌های نوشابه چیست و چه کاربردهایی در خانه دارند، به شما توصیه می‌کنیم آن‌ها را در روال تمیز کردن خانه خود بگنجانید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× کارشناس فروش