سود پرک با سود مایع چه تفاوتی دارد؟

سود پرک با سود مایع

سود پرک با سود مایع چه تفاوتی دارد؟

سود پرک با سود مایع چه تفاوتی دارد؟

سود سوزآور جزء سفید رنگی است که در انواع مختلفی از جمله سود پرک، مرواریدی و مایع تولید می شود. با این حال، همه این انواع سود سوزآور (NaOH) هستند، کاربردها و شکل آنها متفاوت است. در مقاله زیر می توانید جزئیات بیشتر در مورد هر نوع سود سوزآور را مطالعه کنید.

سود پرک چیست؟
سود پرک با سود مایع

دانه های مرواریدی سود سوزآور (سودا گرانول شده)

مروارید سود سوزآور برای کاربردهای فیلتراسیون مانند فیلترهای ماش و مخازن پوره طراحی شده است. نام های دیگری برای این گروه وجود دارد مانند: مروارید هیدروکسید سدیم، بیدلت یا دانه های سودا.

عطر خاصی نداره تا دمای 80 درجه سانتیگراد می تواند مقاومت کند اما بالاتر از این دما نمی تواند عملکرد خوبی داشته باشد و کارایی آن کاهش می یابد. این نوع سود سوزآور از محلول سود سوزآور تشکیل می شود. این محلول از درجه مش 25 (معادل 0.75 میلی متر) عبور می کند و سپس سقوط آزاد از ارتفاع را تجربه می کند تا به شکل کروی خشک شود. نتیجه توپ های سفید کوچک با قطر 0.7 میلی متر است.

تکه های سود سوزآور

تکه های سود سوزآور با خلوص 99.9 درصد تولید می شوند. این بدان معنی است که آنها تقریباً هیچ جزء ناشناخته ای به جز جزء سود سوزآور در خود ندارند.

تبخیر محلول سود سوزآور روشی برای تولید تکه های جامد سود سوزآور است. تبخیر تا جایی ادامه می یابد که آب باقی نماند و آنچه در ته مخزن باقی می ماند به قطعات ریز شکسته می شود و نتیجه آن را تکه های سود سوزآور می نامند. قطر معمول تکه های سود سوزآور بین 0.8 میلی متر تا 1.2 میلی متر است و همچنین دارای رنگ سفید است.

این مطلب را هم بخوانید
شباهت و تفاوت سدیم هیدروکسید و هیدروکسید پتاسیم

کاربردهای تکه های سود سوزآور در مهندسی نساجی، تولید صابون و مواد شوینده، صنایع کاغذ و خمیر کاغذ و پالایشگاه های آلومینا می باشد.

تکه های سود سوزآور
کاستیک سودا چیست؟

سود مایع چیست؟

سود مایع بر خلاف انواع قبلی سود سوزآور که سفید رنگ بودند، بی رنگ است. نام های دیگر مربوط به این نوع سود سوزآور عبارتند از:

  1. سود سوزآور 50%
  2. هیدروکسید سدیم در محلول آبی
  3. محلول لیمو

برای تولید سود سوزآور مایع در مرحله اول باید الکترولیز محلول کلرید سدیم انجام شود. مرحله دوم تثبیت آن به غلظت مورد نظر با افزودن یا تبخیر آب است. از طرف دیگر، حل کردن سود سوزآور به طور مستقیم در آب راه دیگری برای تولید مایع سود سوزآور است. غلظت مورد نظر سود سوزآور در محلول 50 درصد است، با این حال، بسته به کاربردهای مورد علاقه شما، می تواند با افزودن آب رقیق تر یا غلیظ تر شود، با حل کردن سود سوزآور بیشتر.

مایع سود سوزآور یک قلیایی قوی است. در مواردی که به داخل چشم برود در صورت عدم شستن فورا چشم آسیب می بیند و در صورت ریختن روی پوست باعث سوختگی مضر مایل به قرمز می شود.

این نوع سود سوزآور برای همین صنایع نیز قابل استفاده است، اما به دلیل مایع بودن می تواند کاربردهای بیشتری مانند:

  • تصفیه روغن های پخت و پز
  • پرورش دام، زنبورداری، پرورش میوه
  • تنظیم pH آب

مشخصات کلی سود مایع سوزآور

سود سوزآور مایع یا هیدروکسید سدیم (سدیم هیدروکسید) یک ترکیب معدنی با فرمول NaOH است که می تواند جامد (نفوذ یا دانه ای) یا محلول هایی با غلظت های مختلف باشد. هیدروکسید سدیم یا مایع سود سوزآور با آب اشباع تقریباً 50٪ (از نظر وزن) است (این محلول اشباع به دلیل سودمندی در صنعت مایع شناخته شده است). کاستیک سودا مایع یک منبع باز فلزی بسیار فرار است (سودآور به معنای مواد خورنده) و یک نمک قلیایی است که در آب، متانول و اتانول حل شده است. مایع سود سوزآور دی اکسید کربن را به شدت و در هوا جذب می کند.

این مطلب را هم بخوانید
کاربردها و مزایای هیدروکسید سدیم

کاربردهای سود سوزآور مایع

مایع سود سوزآور در برخی صنایع استفاده می شود، اما بیشتر در موارد زیر استفاده می شود:
ساخت اسید خنثی کننده، صابون و مواد شوینده تولید، صنایع کاغذ و خمیر، صنایع نفت و گاز، صنایع داروسازی، باتری سازی، صنایع غذایی، صنایع ارتش، فرآوری آلومینیوم، ساخت کارخانه های چرم سازی، صنایع قند، فلز سازی و پلیمر.

بسته بندی مایع سود سوزآور

مایع سود سوزآور ما معمولاً به صورت فله عرضه می شود و توسط تانکرهای ویژه حمل می شود. اما با توجه به درخواست مشتری، قابلیت بسته بندی در IBC و درام را دارد. ظرفیت IBC 1000-1200 کیلوگرم خواهد بود. ظرفیت درام 200-220 کیلوگرم مایع سود سوزآور است

سود پرک یا سود مایع
بسته بندی مایع سود سوزآور

مقاصد صادرات مایع سود سوزآور

مایع سود سوزآور بیشتر توسط مشتریانی ارائه می شود که بهترین مواد شوینده، محصولات صابون، شرکت های حفاری، پلیمر، ارتش، چرم و صنایع غذایی را تولید می کنند. بنابراین، ما صادرات سود پرک به کشورهای دیگه نیز انجام می دهیم.

مایع سود سوز آور ما تحت مجوز معدن شیمی ایران توسط بهترین مواد اولیه مایع سود سوزآور ایران مطابق با استاندارد ASTM، تولید، بسته بندی و صادرات به مقاصد ذکر شده را انجام می دهد. برای دریافت قیمت به روز مایع سود سوزآور و دانستن بیشتر در مورد جزئیات بیشتر، لطفا از طریق خطوط تماس/ایمیل ما با ما تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× کارشناس فروش