فروشنده سود پرک

فروشنده سود پرک

سود پرک یک کالای اساسی در هر کشوری محسوب می شود و اگر کشوری نتواند این محصول را تولید نماید و یا همتی در تولید سود جامد پرک نداشته باشد، الزاماً باید دست به واردات این محصول بزند. اتفاقی که در اکثر کشور های خاورمیانه شاهد آن هستیم. این کشور ها با وجود منابع نفتی بالا و به دلیل توانمندی پایینی که در عرصه ی پتروشیمی دارند چندان موفقیتی در زمینه ی تولید سود پرک و فروشنده سود پرک و  یا لااقل تولید سود پرک مرغوب کسب نکرده ‌اند و یا اینکه همتی در آنها دیده نمی شود.

نزدیکی ایران به بازار های کشور های کوچک و بزرگ خاورمیانه و با در نظر گرفتن آن که ایران از معدود کشور های این منطقه است که می ‌تواند سود پرک مرغوب در سطح استاندارد های جهانی تولید نماید می تواند زمینه ساز ورود ایران به داخل بازار های پر سود این کشور ها باشد. کشور هایی چون: عراق، مصر، سوریه، کویت، امارات، ترکیه و حتی کشور های آسیای میانه از هدف های جذابی هستند که در دورنمای صنعت تولید سود پرک در ایران قرار دارند. البته بازار کشورهای بلوک شرق اروپایی و حتی منطقه ی بالکان، آمریکای لاتین و یا کشورهای در حال توسعه ی آفریقایی نیز می توانند اهداف مناسبی برای تولید کنندگان ایرانی باشند.

فروشنده سود پرک

سود سوزآور در دنیای امروز

در دنیای امروز سود مایع و به تبعیت آن سود پرک که نوع جامد آن می‌باشد به یکی از پرمصرف ترین مواد شیمیایی در سطح جهانی تبدیل شده است .تا جاییکه تولید سالیانه سود پرک جامد در مقیاس جهانی به عدد ۶۰ میلیون تن در سال رسیده است.

این مطلب را هم بخوانید
صادرات سود پرک

امروزه میزان تولید سود پرک جامد به یکی از مولفه های توسعه یافتگی در کشورهای مختلف تبدیل شده است. کشورهایی چون آمریکا و چین در صدر تولید کنندگان آن قرار دارند .این کشورها با توجه به اهمیت بالای این محصول و با در نظر گرفتن مسیر رو به رشد صنایع خود، تولید هر چه بیشتر سود پرک جامد را در اولویت صنایع پتروشیمی خود قرار داده اند تا بتوانند از این طریق با تسلط بر بازارهای صنعتی خود سعی در فتح بازارهای جهانی نیز داشته باشند.

در کشور ایران با توجه به وجود فضای مناسب در صنعت پتروشیمی، وجود کارخانجاتی که بتوانند نیاز سود جامد پرک کشور را مرتفع سازند احساس شده است. این احساس نیاز موجب شده است که در همین سال‌های اخیر به همت بخش خصوصی و البته با توجه به حمایت‌های دولت های وقت کارخانجاتی در سطح کشور در جهت هر چه بیشتر و بهتر تولید سود جامد پرک دایر شود تا بتوانند نیازهای داخلی این محصول استراتژیک را تامین کند. تا جایی که می‌شود گفت ایران در تولید سود جامد پرک آن هم با کیفیت مطلوب خودکفا شده است و حتی می تواند به صادرات این محصول نیز فکر کند .مقوله ای که از نگاه برخی از فعالان این صنعت ندید گرفته نشده. هم اکنون برخی از شرکت ها به صادرات سود جامد پرک دست زده اند و توانسته اند که در بازارهای جهانی حرفی برای گفتن داشته باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× کارشناس فروش