فروش هیدروکسید سدیم

سدیم هیدروکسید چیست؟

فروش هیدروکسید سدیم

هیدروکسید سدیم چیست؟

هیدروکسید سدیم، ترکیب شیمیایی، NaOH، یک ماده کریستالی سفید رنگ که به راحتی دی اکسید کربن و رطوبت هوا را جذب می کند. در آب، الکل و گلیسیرین بسیار محلول است. این یک باز سوز آور و قوی است. معمولاً به عنوان سود سوزآور، لیمو، یا هیدرات سدیم شناخته می شود، به صورت تجاری در اشکال مختلف جامد، به عنوان مثال، گلوله، چوب، یا چیپس، و در محلول های آبی با غلظت های مختلف موجود است. هر دو شکل جامد و مایع از نظر خلوص متفاوت هستند.

هیدروکسید سدیم
هیدروکسید سدیم چیست؟

کاربرد سدیم هیدروکسید

کاربرد عمده سدیم هیدروکسید به عنوان یک ماده شیمیایی و در ساخت سایر مواد شیمیایی است. از آنجایی که ارزان است، به طور گسترده ای در هر جایی که به یک پایه قوی نیاز است استفاده می شود. همچنین در تولید ریون و سایر منسوجات، در ساخت کاغذ، در حکاکی آلومینیوم، در ساخت صابون ها و مواد شوینده، و در طیف گسترده ای از مصارف دیگر استفاده می شود.

روش اصلی برای ساخت آن تفکیک الکترولیتی کلرید سدیم است. گاز کلر یک محصول مشترک است. مقادیر کمی از هیدروکسید سدیم توسط فرآیند سودا-آهک تولید می شود که در آن محلول غلیظ کربنات سدیم (سودا) با هیدروکسید کلسیم (آهک خرد شده) واکنش می دهد. کربنات کلسیم رسوب می کند و محلول هیدروکسید سدیم باقی می ماند.

فروش هیدروکسید سدیم

آیا می خواهید از سود سوزآور، لیمو یا هیدروکسید سدیم استفاده کنید؟ اما شما حتی نمی دانید از کجا شروع کنید؟ مانند چه چیزی با همه نام های مختلف است؟ بله، ما می دانیم که می تواند کمی طاقت فرسا باشد، اما ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم آن را راحت تر از بین ببرید.

این مطلب را هم بخوانید
قیمت خرید سود سوزآور چقدر است؟

سود سوزآور، هیدروکسید سدیم است که لیلی است – آنها دقیقاً یکسان هستند. فقط اسم های مختلف دلیل نام‌های مختلف عمدتاً مربوط به نام شیمیایی «هیدرات سدیم» است و خود ماده شیمیایی «سودآور یا خورنده» است که منجر به نام‌گذاری سود سوزآور می‌شود. هنگامی که صحبت از اصطلاح “لیه” می شود، نام رایجی است که به هیدروکسید سدیم در محلول ساخت صابون مربوط می شود.

شرکت پرک بندر امام یکی از معروف ترین و بهترین شرکت ها در زمینه فروش هیدروکسید سدیم است که می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر با همکاران ما ارتباط برقرار نمایید.

کاربرد سود سوزآور
کاربرد هیدروکسید سدیم

ماهیت سود سوزآور چیست؟

ماهیت سود سوزآور معمولاً دارای قوام پودر سفید است که به صورت پولکی، کریستال یا مروارید است، سود سوزآور ما معمولاً مروارید است. انواع مختلف فرم ها نتیجه کاری را که می خواهید انجام دهید تغییر نمی دهد. سود سوزآور را می‌توان در کاربردهای مختلفی مانند صابون‌سازی، شیشه‌های مات، رفع انسداد زهکش‌ها، شمع‌سازی و آزمایش‌های شیمیایی استفاده کرد.

دلیل اینکه سود سوزآور برای رفع انسداد مجاری فاضلاب و ساخت صابون عالی است، عمدتاً به این دلیل است که سود سوزآور با چربی واکنش می دهد. این بدان معنی است که ترکیب را تغییر می دهد و به آن اجازه می دهد تا چربی ها (در فرمول صابون) را حل کند تا قوام صابون ایجاد شود و به این فرآیند صابون سازی می گویند.

درک واکنش سود سوزآور با آب مهم است. سود سوزآور گرمازا است، به این معنی که آنها گرما تولید می کنند و هیدروژن می دهند. هنگامی که آب داغ را به سود سوزآور اضافه می کنید، این فرآیند می تواند بسیار خطرناک باشد، زیرا می تواند باعث انفجار قلیایی شود که در آن اسید می تواند در همه جا پخش شود. به جای آن از آب سرد استفاده کنید، حتی اگر فرآیند ممکن است طولانی‌تر شود، اما بسیار ایمن‌تر است، زیرا سود سوزآور گرمازا است و به این معنی است که آب داغ ضروری نیست (اما هنوز خطرناک است، بنابراین با احتیاط رفتار کنید).

این مطلب را هم بخوانید
سدیم هیدروکسید پرک و سود سوزآور

هیدروکسید سدیم و کربنات سدیم مشتقات فلز قلیایی سدیم با عدد اتمی 11 در جدول تناوبی عناصر هستند. هر دو هیدروکسید سدیم و کربنات سدیم اهمیت تجاری دارند. این دو منحصر به فرد هستند و طبقه بندی های متفاوتی دارند. با این حال، گاهی اوقات آنها به جای یکدیگر استفاده می شوند.

هیدروکسید سدیم به عنوان یک پایه ساده در نظر گرفته می شود، در حالی که کربنات سدیم نمک اسید ضعیف، اسید کربنیک در نظر گرفته می شود.

کاربردهای قابل تعویض

اگر می توان از هیدروکسید سدیم و کربنات سدیم به جای یکدیگر استفاده کرد، ممکن است توصیه شود از کربنات استفاده شود زیرا خطر کمتری دارد. در واکنش با اسیدهای قوی تر از اسید کربنیک، هر دو نمک مشابهی تولید می کنند.

کاربرد سود سوزآور
کاربردهای مختلف سود سوزآور

سخن آخر

کربنات سدیم به “خاکستر سودا” معروف است، زیرا می توان آن را از خاکستر گیاهان استخراج کرد. سودای شستشو به استفاده از آن در لباسشویی اشاره دارد. هیدروکسید سدیم برای چنین کاربرد بسیار قلیایی است. کربنات سدیم همچنین در تصفیه آب و در ساخت شیشه استفاده می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× کارشناس فروش