مسمومیت با سود سوزآور

مسمومیت با سود سوزآور

باید ها و نباید ها در حادثه های ناشی از سود پرک

سود پرک یک ماده ی پولکی شکل سفید رنگ و بدون بو است که حالت جامد سود سوزآور است. این ماده را به سبب خطرات حمل و نقل سود سوزآور که به شکل مایع است تولید می کنند. اما در محل استفاده، الزاماً باید رقیق شود و یا دوباره به حالت مایع برگردد و در اکثر موارد حلال در آب مورد استفاده قرار گیرد. این کاربرد های سود پرک است که می تواند این ماده را بسیار خطرناک جلوه دهد. حادثه در کارکرد با سود پرک همیشه در کمین نشسته است و گویی انتظار فقط یک اشتباه کوچک را می کشد تا ذات تهاجمی و خورنده ی خود را نمایش دهد.

مسمومیت با سود سوزآور

پیشگیری از حادثه دستورالعمل هایی دارد که کارخانجات و کارگاه های استفاده کننده از سود پرک ملزم به اجرای آن هستند. اما اگر حادثه ای رخ دهد چطور باید رفتار کرد؟ در ادامه قصد داریم به رفتار های صحیح در مواجهه با حادثه های ناشی از سود پرک بپردازیم.

اقدامات اولیه در جهت برخورد با سود پرک

در صورت تماس سود پرک محلول شده یا سود سوزآور با بدن باید هر چه سریع تر به حالت شست و شو، و فقط با آب آن را از روی پوست حذف نمود. استفاده از صابون یا هر ماده ی شیمیایی دیگری، در جهت حذف اثر شیمیایی سود بسیار خطرناک است و می‌تواند ابعاد فاجعه را وسیع تر کند. هر گونه تماسی در هر ابعادی باید به مدت حداقل ۳۰ دقیقه مورد شست و شو قرار گیرد. تماس با فوریت های پزشکی باید در اولویت دوم باشد.

این مطلب را هم بخوانید
چرا سدیم هیدروکسید در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست وجود دارد؟

هر گونه تاخیر و یا کوتاهی در عمل شست و شو می تواند تبعات جدی و جبران ناپذیری داشته باشد. محل قرارگیری فواره ی چشم شوی باید در نزدیکی محل کار با سود پرک باشد و دوش ایمنی درست در بالای فواره قرار گرفته باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× کارشناس فروش