کاربردهای هیدروکسید پتاسیم چیست و خرید عمده این محصول

کاربردهای هیدروکسید پتاسیم

کاربردهای هیدروکسید پتاسیم چیست و خرید عمده این محصول

کاربردهای هیدروکسید پتاسیم چیست و خرید عمده این محصول

هیدروکسید پتاسیم یک ترکیب شیمیایی است که به عنوان یک ماده مورد نیاز برای تولید مواد پاک کننده، صابون ها یا باتری ها بسیار محبوب شده است. از کجا می توانید این محصول و یا هیدروکسید سدیم را خریداری نمایید؟ خواص و کاربرد عمده آن در صنعت چیست؟ در این مقاله به بررسی تمامی این موارد پرداخته ایم.

کاربردهای کاستیک سودا
خواص هیدروکسید پتاسیم چیست؟

خواص هیدروکسید پتاسیم چیست؟

در نامگذاری علمی، ترکیب معدنی KOH – هیدروکسید پتاسیم را پتاس سوز آور (یا پتاس خورنده) و محلول آبی آن را لیمو پتاسیم می نامند. این یک قلیایی قوی بسیار خورنده و رطوبت رسان به شکل کریستال های سفید یا تکه های است.

KOH در آب حل می شود، در دمای 360 درجه سانتی گراد ذوب می شود و در دمای 1320 درجه سانتی گراد می جوشد. چگونه تولید می شود؟ بدست آوردن محلول هیدروکسید پتاسیم از طریق الکترولیز محلول کلرید پتاسیم امکان پذیر است. به خاطر داشته باشید که این ماده بسیار سمی است و باعث تحریک پوست و غشاهای مخاطی چشم و بینی می شود. اگر بلعیده شود، حتی مقادیر کمی از KOH منجر به مسمومیت حاد می شود و حتی تهدید کننده زندگی است!

کاربردهای صنعتی هیدروکسید پتاسیم

هیدروکسید پتاسیم به دلیل خاصیت سوزانندگی، سفید کنندگی و خشک کنندگی در صنایع شیمیایی (تولید مواد شوینده)، خودروسازی، داروسازی، مواد غذایی و زیبایی کاربرد فراوانی دارد.

آن برای چه کاری استفاده می شود؟ کریستال های سفید KOH به عنوان مثال در تولید صنعتی موارد زیر استفاده می شود:

  1. صابون (بیشتر صابون نرم)، مواد شوینده، مایعات شستشو و سفید کننده ها
  2. باتری های قلیایی، انباشته کننده های نیکل کادمیوم (هیدروکسید پتاسیم الکترولیت است)
  3. سوخت های زیستی
  4. رنگ
  5. محصولات پزشکی
  6. مواد اشباع مورد استفاده برای حفظ و آبگریزی ماسه سنگ، گرانیت، سنگ آهک، تراورتن و بلوک سنگفرش
  7. معرف های آزمایشگاهی (تست های زنان و زایمان و تشخیص)
  8. سلول های فتوولتائیک سیلیکونی (هیدروکسید پتاسیم در فرآیند بافت، یعنی صاف کردن ویفرهای سیلیکونی استفاده می شود).
  9. در صنایع غذایی، گرانول های هیدروکسید پتاسیم به عنوان تنظیم کننده اسیدیته و تثبیت کننده با نام E525 استفاده می شود. به انواع محصولات فرآوری شده مانند شیرینی، کنسرو، کاکائو یا مکمل های غذایی اضافه می شود.
این مطلب را هم بخوانید
نحوه استفاده از سدیم هیدروکسید (سود پرک) در تولید کود

اکثر خواصی که هیدروکسید پتاسیم را مشخص می کند نیز برای لیمو سود سوزآور است، ترکیبی که شباهت بسیار زیادی به هیدروکسید پتاسیم دارد. از این ماده شیمیایی در تولید صابون ها یا پاک کننده های زهکشی نیز به دلیل خصوصیات رطوبت سنجی مشترک استفاده می شود. طیف محصولات ارائه شده توسط گروه PCC را برای یک لیوان سودا با کیفیت بالا بررسی کنید.

سایر کاربردهای غیر استاندارد KOH

دانشمندان در حال کشف کاربردهای احتمالی جدید هیدروکسید پتاسیم در صنایع مختلف یا حتی صنعت تشییع جنازه هستند! محلول KOH برای چیزی که به عنوان resomation شناخته می شود، به عنوان مثال زیست سوزاندن، که در آن آب در بدن تحت احتراق تدریجی قرار می گیرد، استفاده می شود. تجزیه آهسته است و هیچ ترکیب مضر وارد جو نمی شود.

به عنوان یک ماده بسیار خورنده، هیدروکسید پتاسیم نیز در حکاکی و تکنیک گرافیکی لیتوگرافی استفاده می شود. KOH پردازش سریع و دقیق سطح صفحه لیتوگرافی را تسهیل می کند.

هیدروکسید پتاسیم: از کجا می توان یک محصول با کیفیت بالا خریداری کرد؟

در حال حاضر، هر کسی می تواند هیدروکسید پتاسیم بخرد. این محصول از فروشگاه‌های آنلاین و فروشگاه‌های فیزیکی اختصاصی صنعت در دسترس است. به خاطر داشته باشید که کاربردهای صنعتی حرفه ای فقط به یک محصول تایید شده با مشخصات مناسب نیاز دارند. بنابراین از کجا باید مقادیر زیادی KOH تهیه کرد؟ شرکت پرک بندر امام یکی از بزرگ ترین و معتبرترین شرکت های فروش این محصول می باشد. کافی است با ما تماس بگیرید.

کاربرد هیدروکسید سدیم
قیمت هیدروکسید پتاسیم چقدر است؟

قیمت هیدروکسید پتاسیم چقدر است؟

قیمت به درجه، کیفیت، استفاده مورد نظر و اندازه بسته بندی بستگی دارد. فروشندگان و تولیدکنندگان مختلف KOH دارویی، آرایشی، شیمیایی، فنی و رنده غذایی را ارائه می دهند که به صورت گرانول، پولک یا محلول های آماده عرضه می شود. ارزان‌ترین بسته‌های هیدروکسید پتاسیم را می توانید در شرکت پرک بندر امام خریداری کنید. تولیدکنندگان برای مقادیر زیادی از KOH قیمت گذاری جداگانه ارائه می کنند.

این مطلب را هم بخوانید
خرید هیدروکسید پتاسیم در ایران 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× کارشناس فروش