کاربردهای کاستیک سودا چیست؟

کاربردهای کاستیک سودا

کاربردهای کاستیک سودا چیست؟

سود سوزآور چیست؟

این ماده جامد سفید رنگ با نقطه ذوب 1390 درجه سانتی گراد و چگالی 2.13 است. سود سوزآور یا هیدروکسید سدیم می توانند به راحتی رطوبت را جذب کنند. این ماده معدنی است و در گروه سدیم یا نمک های این ماده در صنایع نفت و پتروشیمی، فولاد و آلومینیوم، شوینده ها و صابون ها، منسوجات، مواد شیمیایی و در آزمایشگاه ها برای تعیین غلظت اسیدهای ناشناخته در اسید حجمی قرار می گیرد. در ادامه به بررسی کاربردهای کاستیک سودا می پردازیم.

کاستیک سودا در صنعت
کاستیک سودا یا سود سوزآور

کاربردهای کاستیک سودا چیست؟

این یک پایه قدرتمند است که در بسیاری از صنایع استفاده می شود. حدود 56 درصد از محصولات هیدروکسید سدیم در صنعت استفاده می شود که 25 درصد آن در صنایع غذایی استفاده می شود. کاربرد اصلی هیدروکسید سدیم در نمک های سدیم و مواد شوینده، به عنوان تنظیم کننده pH و مواد آلی مصنوعی.

به طور کلی سود سوزآور (هیدروکسید سدیم) در موارد زیر استفاده می شود:

  • صنعت گل رز
  • تولید کارتن و کاغذ
  • صنایع چرم و نساجی
  • صنایع نفت و گاز و پتروشیمی
  • خنثی سازی اسید و تولید باتری
  • تولید چربی گیر
  • صنایع غذایی، صنایع لبنی، کنسروسازی
  • نوشابه، کارخانه قند، کارخانه روغن
  • صنایع داروسازی، الکل و آرایشی و بهداشتی
  • صنعت فلز
  • تولید شیشه روی، آلومینیوم و همچنین گالوانیزه

صادرات سود سوزآور

هر سود سوزآور در ایالات متحده در سال 1980 حدود 12 تن در سال بود.

آمار زمانی جالبتر می شود که بدانید مصرف این ماده معدنی در سال 2016 به 72103 تن رسیده است. این ارقام نشان دهنده اهمیت استفاده های فوق العاده برای صادرات و بازار عظیم این ماده معدنی در جهان است.

این مطلب را هم بخوانید
تجزیه و تحلیل هیدروکسید پتاسیم

نحوه خرید سود سوزآور

ما در باروسگلدن به شما کمک می کنیم که سود سوزآور را با قیمتی ارزان و کیفیت بسیار بالا در بسته بندی استاندارد خریداری کنید و کالا را در محل خود تحویل بگیرید.

برای آشنایی با کلیه اطلاعات کلی و ضروری در مورد سود سوزآور مانند فرمولاسیون، مواد و روش های تولید و فرآوری، ظاهر و خواص شیمیایی، اسیدیته می توانید با باروسگلدن تماس بگیرید.

خاکستر سودا کربنات سدیم یک ماده شیمیایی است که در بسیاری از محصولات مختلف استفاده می شود. به آن سودای شستشو یا خاکستر سودا نیز می گویند. جوش شیرین اغلب برای تمیز کردن لباس ها استفاده می شود، اما می تواند فرش ها را نیز خوشبو کند. کربنات سدیم همچنین می تواند به عنوان یک عامل ضد چسبندگی عمل کند که میزان گرد و غباری را که در طول نگهداری به محصولات غذایی وارد می شود را کاهش می دهد.

این مهم است که بدانید چه نوع محصولاتی حاوی کربنات سدیم هستند زیرا برخی از مواد غذایی وجود دارد که در صورت داشتن فشار خون بالا یا بیماری کلیوی باید از آنها اجتناب کنید. همچنین باید قبل از مصرف این محصول با پزشک خود صحبت کنید زیرا ممکن است با داروهای دیگری که مصرف می کنید تداخل داشته باشد. اگر می خواهید از کربنات سدیم در خانه استفاده کنید، ابتدا با پزشک خود تماس بگیرید.

خرید سود سوزآور
نحوه خرید سود سوزآور

کربنات سدیم چیست؟

خاکستر سودا کربنات سدیم یک ماده شیمیایی است که کاربردهای زیادی دارد. رایج ترین کاربرد کربنات سدیم تمیز کردن لباس است. این ماده همچنین یک عامل ضد جوش است که به کاهش گرد و غباری که می تواند در طول نگهداری به محصولات غذایی وارد شود، کمک می کند.

این مطلب را هم بخوانید
کاستیک سودا یا سدیم هیدروکسید جامد

کاربردهای کربنات سدیم در زندگی روزمره

راه های زیادی برای استفاده از خاکستر سودا کربنات سدیم در زندگی روزمره وجود دارد. به عنوان مثال، می تواند لباس ها را تمیز کند، فرش ها را خوشبو کند و به عنوان یک عامل ضد جوش عمل کند. این ماده شیمیایی مهم است زیرا برخی از افراد در صورت داشتن فشار خون بالا یا بیماری کلیوی باید از آن اجتناب کنند. همچنین قبل از استفاده از این محصول در خانه باید با پزشک خود مشورت کنید.

فواید کربنات سدیم برای سلامتی

از آنجایی که خاکستر سودا کربنات سدیم اغلب استفاده می شود، دانستن فواید آن برای سلامتی بسیار مهم است. کربنات سدیم قلیایی است که می تواند به رفلاکس اسید و زخم کمک کند. همچنین می تواند به درد معده و سوزش سر دل کمک کند.

یکی دیگر از مزایای استفاده از کربنات سدیم این است که می تواند به بهبود زخم ها کمک کند. اگر بریدگی یا زخم روی پوست خود دارید، استفاده از آب مخلوط با بی کربنات سدیم ممکن است بتواند روند بهبود را تسریع کند. مراقب باشید از این محلول زیاد استفاده نکنید زیرا ممکن است پوست حساس را تحریک کند.

غذاهایی که باید با کربنات سدیم اجتناب کنید

اگر فشار خون بالا یا بیماری کلیوی دارید، باید از غذاهای خاصی که حاوی کربنات سدیم هستند اجتناب کنید. این غذاها عبارتند از:

-کرم تارتار

-جوش شیرین (بی کربنات سدیم)

– آب گازدار با افزودن بی کربنات سدیم یا سیترات سدیم

-ترشیجات (سرکه، نمک و بنزوات سدیم)

-چای فوری (بی کربنات سدیم)

این مطلب را هم بخوانید
کاستیک سودا و کاربردهای آن در صنعت صابون سازی 

نکاتی برای استفاده از این ماده شیمیایی در زندگی روزمره

اگر می خواهید از خاکستر سودا کربنات سدیم در خانه خود استفاده کنید، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید. در حالی که این ماده شیمیایی معمولا مضر نیست، ممکن است با داروهای دیگری که مصرف می کنید تداخل داشته باشد. این تداخل می تواند بر سلامتی شما تأثیر منفی بگذارد، بنابراین قبل از استفاده از کربنات سدیم باید در مورد آن راهنمایی بخواهید.

رایج ترین استفاده خانگی از کربنات سدیم برای تمیز کردن لباس ها است. همچنین می تواند فرش ها را خوشبو کند و به عنوان یک عامل ضد لک در محصولات غذایی عمل کند.

این مهم است که بدانید چه نوع محصولاتی حاوی کربنات سدیم هستند زیرا برخی از مواد غذایی وجود دارد که در صورت داشتن فشار خون بالا یا بیماری کلیوی باید از آنها اجتناب کنید.

سود سوزآور
نکاتی برای استفاده از سود پرک

غذاهای حاوی این محصول شامل کالاهای بسته بندی شده مانند غلات، کافه صبحانه، کراکر، چیپس و کلوچه است. اگر متوجه شدید که بسته ای دارای برچسب هشدار دهنده در مورد محتوای سدیم است، آن را نخرید! در اینجا چند نکته برای استفاده از این ماده شیمیایی در زندگی روزمره آورده شده است:

– قبل از استفاده از آن در خانه یا دیگران، زمان خود را صرف تحقیق در مورد اینکه چگونه این محصول می تواند بر سلامت شما تأثیر بگذارد

– قبل از استفاده از این محصول برای خود یا دیگران از پزشک خود سوال کنید

– از هرگونه بسته بندی که دارای برچسب هشدار دهنده در مورد محتوای سدیم است خودداری کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× کارشناس فروش