کاستیک سودا، ماده ای با ارزش صادرات بالا

کاربرد کاستیک سودا

کاستیک سودا، ماده ای با ارزش صادرات بالا

کاستیک سودا، ماده ای با ارزش صادرات بالا

هیدروکسید سدیم یک ترکیب معدنی است که معمولاً به عنوان سود سوزآور شناخته می شود. این ماده شیمیایی یک جامد کریستالی سفید شیری بدون بو است که حاوی کاتیون های سدیم (Na+) و آنیون های هیدروکسید (OH-) است. هیدروکسید سدیم یک پایه قوی است که به عنوان یک افزودنی غذایی در صنایع غذایی و نوشیدنی استفاده می شود. همچنین در صنایعی مانند صابون و مواد شوینده، تصفیه آب، فرآوری نفت، فرآوری فلزات و فرآوری شیمیایی کاربرد فراوانی دارد. اطلاع از قیمت، صادرات و واردات هیدروکسید سدیم به ایران و بازار آن در بزرگترین و جامع ترین سایت مواد شیمیایی ایران امکان پذیر است. در این مقاله در سایت جهان ای شیمی به بررسی سود سوزآور و بازار آن در ایران می پردازیم. این مقاله همچنین حاوی اطلاعات مفید و کاربردی در مورد کاستیک سودا، ماده ای با ارزش صادرات بالا خواص این پایه، کاربردهای عملی، شرایط ذخیره سازی و اطلاعات ایمنی است. لطفا به ما بپیوندید.

کاستیک سودا ماده ای ارزشمند چیست؟
کاستیک سودا، ماده ای ارزشمند

سدیم هیدروکسید چیست؟

هیدروکسید سدیم یک ترکیب قلیایی با فرمول شیمیایی NaOH است. این یک پایه قوی، بسیار سوزاننده، الکترولیت قوی، به شدت آبدوست و بسیار خورنده است. هیدروکسید سدیم یک ترکیب یونی جامد کریستالی بی رنگ است که به راحتی دی اکسید کربن و رطوبت هوا را جذب می کند. علاوه بر این، محلول سود سوزآور به صورت یک مایع بی رنگ متراکم ظاهر می شود. سود سوزآور فرار یا قابل اشتعال نیست و به اشکال مختلف در صنعت موجود است. در واقع، رایج ترین شرایط سود سوزآور، مروارید سود سوزآور و تکه های سود سوزآور است.

سود سوزآور دارای چگالی 2.13 گرم بر سانتی متر مکعب، وزن مولکولی / جرم مولی 39.9971 گرم بر مول، نقطه جوش 1388 درجه سانتی گراد و نقطه ذوب 323 درجه سانتی گراد است. همچنین این ماده شیمیایی بسیار محلول در آب است، حلالیت کمتری در حلال های قطبی مانند متانول و اتانول دارد و در اتر و حلال های غیر قطبی نامحلول است. جالب است بدانید که انحلال سود سوزآور جامد در آب یا خنثی شده با اسید بسیار گرمازا است. علاوه بر این، هیدروکسید سدیم به صورت صنعتی با الکترولیز نمک نمک کلرید سدیم (NaCl) تولید می شود.

این مطلب را هم بخوانید
10 کاربرد هیدروکسید سدیم در صنعت

نام IUPAC سدیم هیدروکسید است. به دلیل خاصیت خورندگی بسیار به سود سوزآور نیز معروف است. در بازار به آن NaOH، لیمو، سودا لی، کاستیک، سود سوزآور، کاستیک سفید، اسکاریت، هیدرات سدیم، هیدروکسید سدیم جامد، سدیم جامد و هیدروکسید ناتریوم گفته می شود.

کاربردهای هیدروکسید سدیم

در بسیاری از صنایع، هیدروکسید سدیم یک پایه محبوب قوی است. در ساخت نمک های سدیم، تنظیم pH، صنعت آلومینیوم، صنعت خمیر و کاغذ، صنایع شیمیایی، صنایع چرم و نساجی، صنایع غذایی، صنعت نفت و گاز، صنعت داروسازی، صنعت فلز و سنتز آلی استفاده می شود. کاربردهای اصلی سود سوزآور عبارتند از تولید صابون و مواد شوینده، خنثی سازی اسید، تصفیه آب و تصفیه آب.

  • صنایع غذایی و آشامیدنی

هدف اولیه از افزودن سود سوزآور به غذا و نوشیدنی، کنترل pH است. در واقع، سطح pH را در بسیاری از غذاهای بسته بندی شده تنظیم می کند. سود سوزآور را می توان در محصولات لبنی مانند پنیر و پنیر دلمه، نوشابه، آب معدنی بطری شده و غذاهای آسیایی یافت. از آن برای درمان زیتون، درمان غذا، قلیایی کردن کاکائو و تهیه هومینی از ذرت استفاده می شود. همچنین، هیدروکسید سدیم به عنوان یک ماده شوینده و لایه بردار شیمیایی برای میوه ها و سبزیجات عمل می کند.

لوازم آرایشی و بهداشتی و محصولات مراقبت شخصی
هیدروکسید سدیم در مقادیر کم به عنوان تنظیم کننده pH در محصولات زیبایی، آرایشی و مراقبت از پوست مانند کرم ها، کرم بدن، لوسیون ها، صابون، شستشوی صورت و غیره استفاده می شود.

  • صنعت داروسازی

NaOH عمدتاً در محصولات دارویی مختلف، از مسکن های اولیه مانند آسپرین گرفته تا داروهای ضد انعقاد و داروهای کاهش دهنده کلسترول استفاده می شود.

این مطلب را هم بخوانید
موارد مصرف سود سوزآور
انواع کاربرد کاستیک سودا
کاربردهای هیدروکسید سدیم

کاربردهای متنوع هیدروکسید سدیم

سود سوزآور در ایران کاربردهای متنوعی دارد که در تعداد زیادی از محصولات موجود است. صنعت خمیر و کاغذ بزرگترین مصرف کننده این محصول در ایران است. همچنین سود سوزآور به عنوان یک ماده خام شیمیایی استراتژیک و حیاتی در بسیاری از صنایع استفاده می شود. این ترکیب معدنی بر اساس استانداردهای جهانی در ایران تولید می شود. به عنوان مثال ده واحد یا شرکت تولیدی در زمینه تولید سود سوزآور مایع در ایران فعال هستند. علاوه بر این، سود سوزآور خالص به راحتی در دسترس مصرف کنندگان است. لازم به ذکر است که این ماده در ایران به دو صورت مایع و جامد موجود است.

بازار هیدروکسید سدیم در ایران

بازار هیدروکسید سدیم ایران بر اساس شکل (مایع یا جامد)، نوع (مایع، جامد، پولک یا ذرات)، کاربرد (غذا، منسوجات، داروها، خمیر و کاغذ، صابون و مواد شوینده، فرآورده های نفتی، تولید سفیدکننده ها) تقسیم می شود. ، فرآوری آلومینیوم، فرآوری شیمیایی و غیره) و کشور تولید کننده (آسیا-اقیانوسیه، آمریکای شمالی، اروپا، آمریکای جنوبی و خاورمیانه و آفریقا).

بسته بندی سود سوزآور در ایران انواع مختلفی دارد. از آنجایی که NaOH ماده شیمیایی است بهتر است در کیسه های پلی اتیلن یا پلی پروپیلن (PP / PE) بسته بندی شود. شما می توانید این محصول را به صورت عمده از شرکت های پخش، تولید مواد شیمیایی و یا مستقیماً تولید کننده خریداری کنید. علاوه بر این، می توانید NaOH را در ظروف کوچک به صورت آنلاین یا از فروشگاه های محلی تهیه کنید. همچنین، می‌توانید NaOH را به‌صورت آنلاین در بسته‌بندی‌هایی با وزن استاندارد 25 کیلوگرم، کیسه‌های جامبو 1 MT یا پالت‌های 1 MT سفارش دهید.

قیمت هیدروکسید سدیم در ایران

قیمت لیمو کاستیک در بازار ایران با توجه به خلوص و کیفیت، حجم تولید، وزن محصول، نرخ ارز و کشور سازنده متفاوت است. لازم به ذکر است که قیمت گرید صنعتی با خوراکی متفاوت است. به طور کلی، این محصول ارزان است. بنابراین لیمو سوز آور به طور گسترده در هر جایی که به یک پایه قوی نیاز باشد استفاده می شود. خرید سود سوزآور به صورت عمده ارزانتر از خرید در مقادیر کم است. در واقع، شما می توانید سودا را در اندازه از کارخانه ها، شرکت های تولید مواد شیمیایی یا توزیع تهیه کنید. برای اطلاع بیشتر از قیمت سود سوزآور در بازار ایران می توانید به فروشگاه های اینترنتی مراجعه کنید.

این مطلب را هم بخوانید
عوارض احتمالی سود سوزآور

واردات هیدروکسید سدیم از ایران

همانطور که قبلا ذکر شد، NaOH در ایران به میزان قابل توجهی تولید می شود. همانطور که می دانید دلیل اصلی خرید یک محصول توسط مصرف کننده کیفیت و قیمت آن است. NaOH تولید شده در ایران برابر با تمامی نمونه های معتبر این پایه قوی در سطح جهانی و دارای تمامی استانداردهای بین المللی یا جهانی می باشد. خرید سود سوزآور از ایران نسبت به سایر تامین کنندگان در دنیا ارزانتر است. این یک مزیت خاص برای هر مصرف کننده است. به طور کلی آفریقای جنوبی، تایلند و ایتالیا مقاصد اصلی صادرات سود سوزآور از ایران هستند.

ضادرات هیدروکسید سدیم
وادرات و صادرات هیدروکسید سدیم

صادرات هیدروکسید سدیم به ایران

NaOH در سراسر جهان تولید و معامله می شود. بیشتر به صورت محلول آبی 50 درصد معامله می شود، اما غلظت های دیگر مانند 32، 37، 45 درصد و غیره به صورت تجاری در دسترس هستند. کاربران اصلی این پایگاه قوی در ایران عبارتند از:

  • صنعت خمیر و کاغذ
  • صنعت آلومینیوم
  • صنایع غذایی
  • چرم و پارچه
  • چاه های نفت
  • نفت و گاز
  • صنایع شیمیایی

لازم به ذکر است که بزرگترین تامین کننده NaOH به ایران چین، کره، هند و روسیه هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× کارشناس فروش