آیا سود سوزآور با پلاستیک واکنش نشان می دهد؟

واکنش های سود سوزآور

آیا سود سوزآور با پلاستیک واکنش نشان می دهد؟

آیا سود سوزآور با پلاستیک واکنش نشان می دهد؟

سود سوزآور (به استثنای محلول های حاوی بیش از 5٪ سود سوزآور) به عنوان یک ماده مضر تعیین می شود. سود سوزآور یک ماده به شدت خورنده است. افرادی که با آن سر و کار دارند، باید نکات ایمنی کار کردن با آن را آموزش ببیند.
قوانین و مقررات کار کردن با سود سوزآور (مانند سموم و قانون کنترل مواد مضر)، خواص آن، و اقدامات احتیاطی در مورد جابجایی؛ و باید برای اطمینان از ایمنی آنها را رعایت کنید.
سود سوزآور تجاری با توجه به فازهای آن به انواع جامد و مایع و همچنین به صنعتی، معرف و ژاپنی طبقه بندی می شود.

سدیم هیدروکسید
سدیم هیدروکسید چیست

خصوصیات کلی سود سوزآور

سود سوزآور معمولی ترین قلیایی قوی است. اگرچه خطر انفجار یا آتش گرفتن آن وجود ندارد، اما با اسیدهای مختلف مانند هیدروکلریک واکنش نشان می دهد و خنثی می شود و گرمای گرمازا قابل توجهی از خنثی سازی ایجاد می کند.

  • فلزاتی مانند آلومینیوم، قلع و روی را خورده می کند. در طی این فرآیند، هیدروژن تولید می کند که پتانسیل آن را دارد که به عنوان یک گاز انفجاری رفتار کند.
  • رطوبت، دی اکسید کربن یا گوگرد را جذب می کند.
  • دی اکسید موجود در هوا و رطوبت را جذب می کند
  • هنگامی که سود سوزآور مایع رقیق می شود، مقدار قابل توجهی گرما تولید می کند.
  • از آنجایی که این ماده به سرعت گرمای قوی و محلول حاصل را تولید می کند، در صورت ریختن بی احتیاط آب در آن ممکن است پاشیده شود، باید مراقب باشید.
  • سود سوزآور به راحتی الیاف حیوانی را تجزیه می کند. اگرچه الیاف گیاهی نیز تجزیه می شوند اما مقاومت بالاتری نسبت به الیاف حیوانی دارند. اگرچه مواد مقاوم در برابر خوردگی توسط سود سوزآور عبارتند از فولاد ضد زنگ، فولاد اپوکسی، رزین ها، و پلاستیک های تقویت شده با الیاف و فولاد با پوشش لاستیکی بیشتر استفاده می شود.

تاثیر سود سوزآور در مواد پلاستیکی

روشی برای تمیز کردن اجسام پلاستیکی، به ویژه برای بازیافت، که به موجب آن سورفاکتانت مایع و سوزاننده مایع به عنوان جریان های تغذیه جداگانه به آب اضافه می شود تا محلول تمیز کننده ایجاد شود. غلظت سورفکتانت و مواد سوزاننده در محلول تمیز کننده به طور دوره ای کنترل می شود تا بتوان نرخ خوراک را در صورت لزوم برای حفظ غلظت بهینه هر جزء تنظیم کرد.

مواد شیمیایی که باعث ذوب یا نرم شدن لوله های تخلیه PVC می شوند

یکی از متداول ترین روش هایی که صاحبان خانه برای تمیز کردن لوله های فاضلاب استفاده می کنند، ریختن مواد شیمیایی یا آب بسیار داغ در زهکشی است. با این حال، مهم است که بدانید لوله های پی وی سی در دمای 176 درجه فارنهایت ذوب می شوند. بنابراین از تمیز کردن لوله های فاضلاب PVC با آب داغ خودداری کنید زیرا ممکن است باعث ذوب یا نرم شدن لوله ها شود. در شرکت پرک بندر امام، ما مطمئن‌ترین راه را برای تمیز کردن انواع لوله‌های فاضلاب از جمله PVC، فولاد و پلاستیک می‌دانیم. علاوه بر این، ما خدمات خرید سود پرک با کیفیت را با برخی از بهترین نرخ‌ها در صنعت به ساکنان شهرستان‌ها و اطراف آن ارائه می‌کنیم.

  • انواع مواد شیمیایی

اکسید کننده ها، اسیدها و مواد سوزاننده نمونه هایی از پاک کننده های تخلیه هستند که می توانند باعث ذوب یا نرم شدن لوله های PVC شوند. اسید سولفوریک و اسید کلریدریک مواد فعال اسید پاک کننده ها هستند. اکسید کننده ها معمولاً هیپوکلریت سدیم دارند در حالی که پاک کننده های تخلیه اسیدی معمولاً حاوی هیدروکسید سدیم یا لیمو هستند.

  • حرارت

واکنش های شیمیایی شامل اسید هیدروکلریک، اسید سولفوریک و هیدروکسید سدیم می تواند مقادیر قابل توجهی گرما ایجاد کند. به عنوان مثال، واکنش های مربوط به لیمو می تواند گرمایی ایجاد کند که می تواند به نقطه جوش برسد. مواد شیمیایی موجود در پاک کننده های زهکشی می توانند خورنده باشند، اما آنچه واقعاً باعث ذوب یا نرم شدن لوله های PVC می شود، گرمای تولید شده توسط واکنش های شیمیایی است.

اکثر مردم با استفاده از بیش از یک محصول برای تمیز کردن لوله های فاضلاب خود مشکل را بدتر می کنند. اسید کلریدریک و اسید سولفوریک هنگام مخلوط شدن با آب گرما تولید می کنند. کارشناسان آموزش دیده ما می دانند که چگونه پاک کننده های شیمیایی را با خیال راحت مخلوط کرده و آنها را رقیق کنند تا اثرات آنها بر لوله های زهکشی به حداقل برسد.

  • اکسید کننده ها

مواد شیمیایی موجود در سفید کننده کلر یا هیپوکلریت سدیم باعث نرم شدن یا ذوب شدن لوله های PVC نمی شوند. این بدان معنی است که اکسید کننده ها و سود سوزآور را می توان به عنوان پاک کننده فاضلاب بدون آسیب رساندن به لوله های تخلیه استفاده کرد. با این حال، اکسید کننده ها می توانند با موادی که لوله های فاضلاب شما را در تماس قرار می دهند، واکنش نشان دهند. پاک کننده های زهکشی آنزیمی حاوی موجودات زنده ای هستند که می توانند تمام موادی را که لوله فاضلاب شما را مسدود می کنند بخورند.

کاربرد کاستیک سودا
تاثیر سود سوزآور در مواد پلاستیکی

سخن آخر

شرکت پرک بندر امام سالهاست که خدمات فروش سود پرک، سود سوزآور و … را ارائه می دهد. همین امروز از وب سایت ما دیدن کنید تا در مورد طیف گسترده پاک کننده های فاضلاب بیشتر بدانید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *