شرکت های تولید کننده سود پرک

شرکت های تولید کننده سود پرک

ایمنی در رقیق سازی سود مایع و سود جامد پرک

سود مایع باید به آب اضافه شود. هرگز آب را به محلول سود مایع اضافه نکنید. آب نباید خیلی داغ و یا خیلی سرد باشد. دمای آب باید در حالتی ولرم در حدود ۲۵ الی ۳۵ درجه سانتی گراد باشد.
در نظر داشته باشید که سود مایع و یا سود جامد پرک در حالت افزوده شدن به آب موجب افزایش دمای محلول خواهد شد. در حالت های غلط این اضافه کردن، مانند: ریختن ناگهانی سود جامد پرک در آب و یا اضافه کردن سود مایع در یک نقطه از سطح آب و یا وجود آب خیلی داغ و یا خیلی سرد می‌ تواند موجب افزایش ناگهانی دمای محلول باشد که همراه با ایجاد بخاراتی بسیار خطرناک و به شدت سوزنده و سمی خواهد شد.

شرکت های تولید کننده سود پرک

دستورالعمل های ایمنی سود مایع و سود جامد پرک

سود مایع یک ماده شیمیایی است که توانایی واکنش با طیف وسیعی از مواد آلی و غیر آلی را دارد. سود سوزآور که نام عام سود مایع شده است، در همه ی حالت های آن حتی به شکل سود جامد پرک، همان طور که از نام آن پیدا است، در تماس با بدن بسیار سوزنده است. این خطرات همیشگی که همراه سود سوزآور شده است، موجب شده تا در برخورد با این ماده ی تهاجمی دستورالعمل ‌هایی صادر شود. دستورالعمل هایی که به شدت سختگیرانه وضع شده اند و تمامی شرکت هایی که به هر صورت از سود مایع و یا سود جامد پرک استفاده می کنند، ملزم هستند که این دستورالعمل ها را رعایت کرده و به تمامی پرسنل خود آموزش بدهند تا جایی که شرکت ها ملزم به برگزاری مانور هایی هستند که کارکنان را در قبال حادثه های ناشی از سود مایع و یا سود جامد پرک آماده نگه دارد.

این مطلب را هم بخوانید
آیا سود سوزآور همان جوش شیرین است؟

احتیاط، اقدامی همیشگی در مواجهه با سود مایع و سود جامد پرک

سود مایع ظاهری شبیه به آب دارد و این ظاهر بسیار فریبکار سود سوزآور می تواند موجبات بروز حوادث بسیاری باشد. سود مایع و به تبعیت از آن، سود جامد پرک بدون بو است. پس فاکتور بو نمی ‌تواند به عنوان یک فاکتور هشدار در نظر گرفته شود.
برخورد سود مایع و سود جامد پرک با پوست در لحظه ی اول هیچ گونه دردی و یا سوزشی ندارد، اما در همان ابتدای تماس آسیب های جدی خود را وارد می کند. پس مواجهه با سود مایع و سود جامد پرک باید در همان لحظات ابتدایی باشد.
محل قرارگیری فواره ی چشم شوی و همچنین دوش های ایمنی باید در نزدیکی مکانی باشد که کارگران در حال کار با سود مایع و یا سود جامد پرک هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× کارشناس فروش