کارخانه مواد شیمیایی

کارخانه مواد شیمیایی

شرکت پرک بندر امام، دورنمای صنعت امروز

آیا با صنایع بالادستی در صنعت آشنا هستید؟ و یا از حضور شرکت هایی که در این حیطه مانند شرکت پرک بندر امام، فعالیت می کنند اطلاع دارید؟
دنیای امروز دنیای تولید محصولات متنوع است. محصولاتی که تقریباً در تمام ابعاد زندگی ما رسوخ کرده اند. ما در دنیای امروز در تهیه مایحتاج زندگی خود نیاز به حضور صنایع در کنار خود را داریم. چرا که دیگر نمی شود چیزی را جدا از یک فرآیند صنعتی تولید کنیم. اما تا چه اندازه به وجود محصولات بالادستی در تولید مایحتاج زندگی خود آگاه هستیم؟ تقریباً اکثر محصولاتی که در خروجی صنایع مختلف شاهد آن هستیم در طرح فرآیند تولید خود نیاز به موادی دارند که بتوانند با کمک آن مواد مسیر تولید را تکمیل کنند. شاید ما شاهد حضور این محصولات بالادستی در صنایع مختلف نباشیم، اما نمی توانیم از اهمیت این مواد در روند زندگی مدرن خود بی اطلاع باشیم. وجود انواع کاتالیزها، انواع اسیدها، بازها، نمک های صنعتی و ترکیبات شیمیایی خاص در روند تولید صنایع مختلف نقش اساسی بازی می‌کند. یکی از همین محصولات اساسی که در تولید خیل عظیمی از محصولات صنعتی کاربرد دارد، سود پرک جامد می‌باشد. اهمیت بالای این محصول در روند تولید صنایع مختلف باعث شده است تا این ماده به یکی از مولفه ها در تشخیص سطح توسعه یافتگی یک کشور تبدیل شود. این اهمیت بالا باعث شده است تا کارخانجات متعددی با توجه به حساسیتی که این محصول دارد اقدام به تولید آن بکنند و یکی از همین کارخانجات، شرکت پرک بندر امام می باشد.

این مطلب را هم بخوانید
کاربرد هیدروکسید پتاسیم در خمیر کاغذ
کارخانه مواد شیمیایی

روش تهیه سود پرک

سود پرک حالت جامد سود سوز آور می باشد و کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف دارد. صنایعی همچون کاغذ سازی، نساجی، مواد پتروشیمی، صنایع غذایی و روغن سازی، صنایع فلزی، صابون سازی و … از جمله مواردی است که می توان به کاربردهای فراوان این محصول اشاره کرد. این محصول در فرآیندهای بالادست صنعتی در چرخه ی تولیدات پتروشیمی قرار دارد و به حالت یک مایع شفاف که خورندگی بسیار بالایی نیز دارد تولید می شود .این ماده به علت قابلیت واکنش بالا همواره باید در ظرف های خاص و تحت شرایط ایمنی بالا نگهداری شود. خورندگی بسیار بالا و همچنین میل به واکنش پذیری این ماده باعث میشود که در حالت سیال چندان شرایط کاربردی نداشته باشد. از این روست که این محصول را در فرآیندی صنعتی به حالت جامد تبدیل کرده تا بتوانند با خطرات کمتری که در حالت جامد دارد از آن استفاده کنند. البته دلایلی مانند حمل و نقل آسانتر، امکان نشتی کمتر، عدم وجود بخارات در حالت جامد نیز باعث آن شده است که کارخانجات ارائه کننده این محصول سعی در ارائه ی خشک این محصول را داشته باشند.

اما چگونه و تحت چه فرآیندی این سیال خورنده را خشک می کنند؟ در فرآیند تولید سود پرک از سود سوزآور، سود مایع با خلوص ۵۰ درصد را در ظرفی خاص نگهداری کرده و سپس با یکسری فرآیندهای شیمیایی تغلیظ می کنند که حاصل ماده ی جامد سفید رنگی خواهد بود که پس از طی فرآیند خشک کردن تبدیل به سود پرک خواهد شد. به سود پرک حاصل شده سود کاستیک جامد نیز می گویند که درجه خلوص حداکثر ۹۹ درصد را می توان از آن انتظار داشت .

این مطلب را هم بخوانید
تولید کنندگان سود پرک

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× کارشناس فروش