انواع مختلف نمک های صنعتی

انواع نمک های صنعتی

انواع مختلف نمک های صنعتی

انواع مختلف نمک های صنعتی

نمک صنعتی که خلوص آن کمتر از نمک خوراکی است. تفاوت اصلی نمک صنعتی با مواد غذایی شور با درجه خلوص پایین تر، تصفیه نشدن و بدون یددار شدن از نوع صنعتی است. خلوص نمک خوراکی 99 درصد است. به دلیل تصفیه و تصفیه نمک خوراکی، این نوع نمک باعث ایجاد سنگ کلیه و سایر مشکلات مشابه نمی شود.

ایران معادن نمک زیادی دارد به استثنای بیست تولیدکننده نمک معدنی در جهان. اما به دلیل هزینه بالای فرآیند نمک تصفیه شده، بخشی از نمک استخراج شده از معادن نمک و دریاچه ها به صورت تصفیه نشده (به صورت نمک خام صنعتی) به عنوان نمک خوراکی وارد بازار مواد غذایی می شود.

نمک صنعتی
انواع نمک صنعتی

کاربردهای نمک صنعتی

نمک صنعتی کاربردها و مصارف بسیاری در صنایع مختلف دارد. کاربردهای نمک صنعتی فراوان است. نمک صنعتی و معدنی در صنایعی مانند تصفیه آب و فاضلاب، دباغی پوست، اسیدی کردن، تولید بهداشتی و شوینده و بسیاری از صنایع دیگر کاربرد دارد. موارد زیر بخشی از مصرف نمک صنعتی است:

  • صنعت نمک برای تغذیه دام
  • نمک صنعتی برای نرم کردن یا سخت شدن آب
  • نمک برای استفاده در پالایشگاه ها
  • کاربرد سنگ های صنعتی برای رزین
  • از سنگ نمک برای دیگ بخار استفاده کنید

انواع نمک صنعتی

نمک صنعتی در انواع و درجه های مختلف تولید و مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از مهمترین انواع نمک های صنعتی و معدنی عبارتند از: نمک خوراکی، نمک ماهیگیری، نمک نخود، نمک پودر، کاستیک سودا و … در ادامه به بررسی برخی از انواع نمک های صنعتی پرداخته می شود.

  1. نمک های قفسه ای یا نمک صنعتی 120 و 130: این نوع نمک قبل از نمک پودری یا نمک نرم صنعتی کوچکترین اندازه دانه بندی است. کریستال های این نوع نمک، شفافیت زیادی دارند، به همین دلیل می گویند نمک شور. نمک های شور از نظر اندازه و اندازه بسیار شبیه به نمک معمولی هستند.
  2. نمک شکر یا نمک صنعتی 110: این نوع نمک به دلیل شباهت زیاد اندازه آن به چغندرقند به شکر معروف است. یکی از پر مصرف ترین فرمول های نمک در صنعت نمک است. با توجه به اندازه این نوع دانه ها مش 110 نیز نامیده می شود.
  3. نمک صنعتی 100: دانه ها و کریستال های این نوع نمک کمی بزرگتر از حبوبات (تقریباً دو برابر) است. دانه های سایز 90 این نوع نمک صنعتی کمی بیشتر از دانه نخود است. به دلیل اندازه تقریبا یکنواخت بذرها به آنها مش 90 می گویند.
  4. نمک خوراکی: این نمک رایج ترین نوع نمک و بیشترین استفاده در آشپزخانه های خانگی است. منبع آن از معادن نمک است، سپس تصفیه می شود و اکثر مواد معدنی حذف می شود. برای جلوگیری از انباشتگی مواد ضد انباشتگی اضافه می شود، مانند ید، ماده مغذی که همیشه به طور طبیعی در نمک وجود ندارد. از نظر طعم، پیشنهاد می‌شود که فرآیند تصفیه، طعم مطلوب نمک را از بین ببرد و یک محصول جانبی ملایم‌تر باقی بگذارد. مزایای نمک خوراکی ثبات آن در نمک و همچنین اندازه تصفیه شده آن است که اندازه گیری آن را آسان می کند. نمک سفره به راحتی حل می شود و برای پخت ایده آل است. قاعده کلی این است که در دستور پخت، نمک خوراکی نیاز است و نمک های دیگر نباید به عنوان جایگزین استفاده شوند. نمک سفره رشد مخمر را کنترل می کند و همچنین گلوتن را تقویت می کند. عملکرد مهمی دارد بنابراین باید به دقت اندازه گیری شود.
  5. نمک پودر صنعتی (نمک نرم صنعتی): در نهایت آخرین گروه نمک صنعتی فرآوری نشده از نظر دانه بندی نمک پودری است. به دلیل کاربردها و کاربردهای صنعتی زیاد به این نمک نرم صنعتی نیز می گویند. کاربرد اصلی این نوع نمک تولید اسید و طیور است.
این مطلب را هم بخوانید
اثرات سود پرک بر روی سلامت انسان

بسته بندی نمک صنعتی

نمک ما، بسته بندی شده در گونی های 25 کیلوگرمی یا در جامبو بگ ها، بر اساس اندازه دانه و سفارش مشتری.

صادرات نمک صنعتی

نمک / درجه صنعتی، بیشتر توسط مشتریانی که نمک‌ها را در تصفیه آب و فاضلاب، طیور، اسیدی‌سازی، بهداشتی، حفاری و تولید مواد شوینده استفاده می‌کنند، ارائه می‌شود. بنابراین، ما در حال صادرات نمک به کشورهای آسیایی، اروپایی و کشورهای مستقل مشترک المنافع هستیم.

نمک صنعتی تولید، بسته بندی و صادرات به مقاصد فوق با مجوز معدن توسط بهترین مواد اولیه نمک مطابق با استاندارد ASTM می باشد. برای دریافت قیمت به روز نمک صنعتی و اطلاعات بیشتر در مورد جزئیات بیشتر، لطفا از طریق خطوط تماس/ایمیل ما با ما تماس بگیرید.

کاربرد نمک دریایی
نمک های دریایی

کنترل های مهندسی برای جلوگیری از خطرات هیدروکسید سدیم شامل چیست؟

کنترل های مهندسی: در صورت لزوم از یک تهویه خروجی محلی و محفظه برای کنترل مقدار هوا استفاده کنید. ممکن است استفاده از اقدامات کنترلی سختگیرانه مانند محفظه فرآیند برای جلوگیری از انتشار محصول در محل کار ضروری باشد. از یک سیستم تهویه خروجی مقاوم در برابر خوردگی جدا از سایر سیستم های تهویه استفاده کنید. اگزوز را مستقیماً به بیرون تخلیه کنید و هرگونه اقدامات احتیاطی لازم را برای حفاظت از محیط زیست انجام دهید.

هنگام کار با هیدروکسید سدیم به چه تجهیزات حفاظت فردی (PPE) نیاز است؟
محافظ چشم/صورت: از عینک ایمنی شیمیایی استفاده کنید. یک محافظ صورت (با عینک ایمنی) نیز ممکن است لازم باشد.

محافظت از پوست: از لباس های محافظ شیمیایی استفاده کنید. دستکش، پیش بند، چکمه. مواد مناسب عبارتند از: دستکش بوتیل، نئوپرن، نیتریل، پلی وینیل کلرید، برای دستکش های طبیعی بسیار نازک و دستکش PVC (0.3 میلی متر یا کمتر) معتبر نیستند.

این مطلب را هم بخوانید
سدیم هیدروکسید در محصولات مراقبت از پوست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× کارشناس فروش