جایگزین های سود پرک

انواع سود پرک

جایگزین های سود پرک

جایگزین های سود پرک

هیدروکسید سدیم می تواند به دو شکل وجود داشته باشد. اولی محلولی است که به عنوان سود پرک نیز شناخته می شود، در حالی که دومی شکل جامد است: تکه های سود سوزآور، گرانول ها یا میکروپروفیل. در ادامه این مقاله به بررسی جایگزین های سود پرک می پردازیم.

گروه PCC با استفاده از یک مرکز غشایی مدرن، هیدروکسید سدیم را به شکل لیمو سدیم تولید می کند. فرآیند غشایی به دو دلیل از سایر روش ها متمایز می شود. نه تنها سازگارتر با محیط زیست است، زیرا تأثیری بر محیط طبیعی ندارد و باعث آلودگی فلزات سنگین نمی شود (برخلاف روش جیوه)، بلکه از نظر مصرف انرژی نیز بهینه تر است.

تکه های سود سوزآور جایگزینی برای گلوله ها و قرص های هیدروکسید سدیم هستند. مزیت تکه‌های سود سوزآور نسبت به گرانول‌ها، حلالیت سریع‌تر آن در آب است. هیدروکسید سدیم پولکی تولید شده در شرکت پرک بندر امام به بیش از 100 کشور در سراسر جهان تحویل داده می شود. بسیاری از شرکت های بین المللی از کیفیت این محصول استقبال می کنند.

واکنش های گرمازا سود سوزآور

همچنین توجه داشته باشید که این فرآیند باعث واکنش شدید گرمازا می شود که در صورت عدم کنترل، خطر ایمنی ایجاد می کند. مزیت اضافی فلکس سود سوزآور قیمت جذاب آن است. پس از تعطیلی بسیاری از کارخانه های تولید در اروپا، در دسترس بودن قرص ها به میزان قابل توجهی کاهش یافت. بنابراین قیمت گرانول سود سوزآور افزایش چشمگیری داشت. از منظر اقتصادی، فلکس سود سوزآور ارائه شده توسط گروه PCC بسیار کارآمدتر از قرص سود سوزآور برای همه خریدارانی است که می خواهند از آن به صورت محلول استفاده کنند. تعداد مشتریانی که تکه‌های سود سوزآور را انتخاب می‌کنند در حال افزایش است، زیرا گروه PCC به عنوان تولیدکننده مواد شیمیایی، عرضه ثابت محصول را با قیمت‌های رقابتی تضمین می‌کند.

این مطلب را هم بخوانید
اشکال مختلف سودپرک

این کار بر کاهش هزینه سود سوزآور در تهیه حمام های مورد استفاده در حذف آلومینیوم جامد موجود در قالب های اکسترودر تمرکز دارد. در حال حاضر این فرآیند به صورت تجربی توسعه یافته است و هیچ کمیت مناسب برای تعیین مقادیر ورودی مورد نیاز وجود ندارد.

مشاهده شد که دماهای بالا به نفع سرعت فرآیند است، غلظت سود سوزآور 300 گرم در لیتر کمترین نسبت سودا را به ازای هر مقدار آلومینیوم محلول در نظر می گیرد که به مقادیر نزدیک به 115 گرم در لیتر می رسد، بنابراین مصرف با مقدار آلومینیومی که باید از ماتریس حذف شود، در حالی که روش کار بر مدت زمان و اندازه تجهیزات تأثیر می گذارد، روش دسته ای از این جنبه سودمندتر است، اگرچه پردازش مجدد باید در نظر گرفته شود. دو پیشنهاد برای مقایسه مصرف واقعی سال 2011 و پیشنهادی که با شاخص‌های این جایگزین‌ها انتظار می‌رفت مورد ارزیابی قرار گرفت، در نهایت آزمایش‌های تکرارپذیری برای تنظیم پارامترها انجام شد که انتظار کاهش میانگین 2.4 تا 3.6 تن سوداکاستیکا را داشت.

تضمین کیفیت محصولات سود پرک

به منظور تضمین کیفیت خوب محصولات اکسترود شده، تمیز کردن کامل سطوح داخلی قالب اکسترودر از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای تمیز نگه داشتن قالب ها، که از فولاد ضد زنگ ساخته شده اند، آنها را به طور مرتب جدا کرده و در یک حمام تمیز کننده هیدروکسید سدیم غلیظ گرم می کنند. به طور کلی، این عملیات زمانی انجام می شود که 1500 کیلوگرم اکسترود شده باشد، با اتلاف تخمینی 0.5-3 کیلوگرم آلومینیوم جامد در هر قالب، بسته به هندسه قالب (لوله ای یا جامد). مهمترین نهاده در این فرآیند سود سوزآور غلیظ است که در سناریوی دو سال اخیر شاهد افزایش بیش از 50 درصدی قیمت آن بوده است و با این روند هزینه های فرآوری آتی متناسب با افزایش قیمت خواهد بود.

این مطلب را هم بخوانید
کاربرد سود پرک در آب و فاضلاب

فرآیند نظافت تحت تأثیر متغیرهای زیادی است که میزان مصرف نوشابه را تعیین می کند و برای حفظ خدمات به موقع باید در کمترین زمان ممکن به دنبال نظافت بود، بنابراین نیاز به تعیین مقدار بهینه سود سوزآور برای کاهش مصرف آن دارد.

مصرف سودا نه تنها بر هزینه های ورودی تأثیر می گذارد، بلکه میزان اسید سولفوریک مورد نیاز برای خنثی کردن جریان باقیمانده را نیز تعیین می کند تا بتوان آن را به سرویس فاضلاب تخلیه کرد. علاوه بر این، مقدار آلومینیوم حل شده در جریان زباله در زمان خنثی سازی، لجنی را تشکیل می دهد که باید به عنوان زباله جامد دفع شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× کارشناس فروش