خرید هیدروکسید پتاسیم در ایران 

خرید هیدروکسید پتاسیم

خرید هیدروکسید پتاسیم در ایران 

خرید هیدروکسید پتاسیم در ایران

هیدروکسید پتاسیم که به نام لیز نیز شناخته می شود، یک ترکیب معدنی با فرمول شیمیایی KOH است. همچنین معمولاً به عنوان پتاس شناخته می شود، این یک پایه قوی است که در اشکال مختلف از جمله گلوله، پولک و پودر وجود دارد. هیدروکسید پتاسیم پیش ساز سایر ترکیبات پتاسیم است و به طور کلی توسط FDA یک غذای ایمن برای انسان در نظر گرفته می شود. شرکت مرک هیدروکسید پتاسیم با کیفیت بالا در آلمان تولید می کند، در سراسر جهان شناخته شده است و برای کاربردهای صنعتی استفاده می شود.

هیدروکسید پتاسیم در ایران رایج است و معمولاً در بخش هایی از صنعت که نیاز به استفاده از این ماده دارند از شرکت های معتبر واردکننده مانند شرکت پرک بندر امام خریداری می شود. ما در شرکت پرک بندر امام مواد شیمیایی لازم برای صنایع آرایشی، بهداشتی و غذایی مانند پتاسیم هیدروکسید را ارائه می کنیم.

کاستیک سودا
خرید هیدروکسید پتاسیم

ویژگی های هیدروکسید پتاسیم جیوه

این یک هیدروکسید جامد کریستالی سفید رنگ با چگالی 2.12 گرم در میلی لیتر، نقطه ذوب 360 درجه سانتیگراد و نقطه جوش 1327 درجه سانتیگراد است و رطوبت بالایی دارد و آب را از هوا جذب می کند و در نتیجه آن را به یک ماده مفید تبدیل می کند. خشک کن آزمایشگاهی (خشک کن). از نظر حرارتی پایدار است (حتی در دمای بالا تجزیه نمی شود). در آب حل می شود و محلول های آبی قوی و قلیایی به نام لیمو پتاسیم تشکیل می دهد. به راحتی با اسیدها واکنش نشان می دهد و انواع نمک های پتاسیم را تشکیل می دهد که کاربردهای زیادی در صنعت دارند.

این مطلب را هم بخوانید
سود سوزاور مایع LYE چیست؟

کاربرد هیدروکسید پتاسیم جیوه در صنعت

  • در صنایع غذایی

هیدروکسید پتاسیم مرک برای شستشوی میوه ها در کارخانه ها و لایه برداری شیمیایی میوه ها و سبزیجات استفاده می شود. مورد نیاز برای تولید رنگ کاراملی و فرآوری نوشابه، شکلات و کاکائو.

غذاهای فرآوری شده تجاری حاوی این ماده هستند و به طور گسترده ای به عنوان یک افزودنی غذایی استفاده می شوند زیرا به عنوان غلیظ کننده و تثبیت کننده عمل می کند و به افزایش ماندگاری مواد غذایی کمک می کند. به نرم شدن زیتون و همچنین نمک ترد کمک می کند.

  • در کشاورزی

هیدروکسید پتاسیم برای تنظیم PH خاک استفاده می شود و با تامین پتاسیم (یکی از مواد غذایی اصلی گیاهی) به محصولات، به ویژه محصولاتی که یون های کلرید را تحمل نمی کنند، برای تولید کود استفاده می شود.

  • داروسازی و پزشکی

در پزشکی، به طور گسترده در تهیه مانت های مرطوب نمونه های بالینی مختلف برای تصویربرداری میکروسکوپی از قارچ ها و عناصر قارچی در پوست، مو، ناخن و حتی ترشحات واژن استفاده می شود. اخیراً اثربخشی و تحمل آن در درمان زگیل مورد بررسی قرار گرفته است. مشخص شد که محلول موضعی هیدروکسید پتاسیم جیوه یک درمان ایمن و موثر برای زگیل است.

  • محصولات آرایشی و بهداشتی

محصولات حمام شامل پاک کننده های شخصی، عطر، پودر پا، رنگ مو، لوازم آرایشی، محصولات ناخن، محصولات مراقبت شخصی، شامپو، محصولات اصلاح و محصولات مراقبت از پوست می باشد.

  • صنایع شیمیایی

هیدروکسید پتاسیم مرک برای ساخت چندین ماده شیمیایی مختلف برای پتاسیم مانند برومات، برومید، آلومینات پتاسیم، لورات، فرمت، گلوکونات و غیره استفاده می شود و pH محلول های شیمیایی را تنظیم می کند.

این مطلب را هم بخوانید
کاربرد هیدروکسید پتاسیم در خمیر کاغذ

به عنوان یک ماده خشک کننده برای حذف آب از حلال های ضروری به ویژه آمین ها و پیریدین ها استفاده می شود. در پالایش نفت و گاز طبیعی، هیدروکسید پتاسیم جیوه به حذف اسیدهای آلی و ترکیبات گوگردی کمک می کند و علاوه بر این، به عنوان یک کاتالیزور در تولید بیودیزل از چربی ها و روغن ها عمل می کند. یک عامل مفید در تجزیه و تحلیل شیمیایی، به عنوان مثال در تیتراسیون اسیدها.

کاربرد هیدروکسید پتاسیم
کاربرد هیدروکسید پتاسیم جیوه در صنعت

نتیجه گیری

هیدروکسید پتاسیم جیوه به دلیل خواص و کاربردهای فراوانی که دارد در ایران محبوبیت دارد. در صورت تمایل به خرید این ماده شیمیایی با کارشناسان ما در شرکت پرک بندر امام تماس بگیرید و از آنها برای خرید راهنمایی بخواهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× کارشناس فروش