سود گرانول چیست؟

سود گرانول

سود گرانول چیست؟

سود گرانول چیست؟

نمک یک عنصر حیاتی در بسیاری از فرآیندهای صنعتی است. بیش از نیمی از محصولات شیمیایی در برخی از مراحل تولید خود به نمک متکی هستند. نمک در ساخت شیشه، کاغذ، پلاستیک، لاستیک، منسوجات، رنگ، چرم، لوازم آرایشی و دارویی استفاده می شود. شرکت پرک بندر امام طیف گسترده ای از نمک ها را برای استفاده در این و سایر فرآیندها و صنایع تولیدی ارائه می دهد.

نمک یا سود گرانول
نمک یا سود گرانول چیست؟

نمک آسیاب صنعتی

نمک آسیاب صنعتی یک کلرید سدیم کریستالی سفید رنگ است که از تبخیر خورشیدی آب نمک تولید می شود. در نظر گرفته شده برای استفاده در طیف گسترده ای از کاربردهای نهایی، از جمله تولید مواد شوینده، رنگرزی پارچه، محصولات رزین و سایر فرآیندهای شیمیایی.

آیا نمک گرانول مشابه نمک خوراکی است؟

وقتی درمورد نمک در غذا صحبت می کنید، احتمالاً به نمک خوراکی فکر می کنید، رایج ترین نوع نمک که به عنوان نمک گرانول نیز شناخته می شود. انواع دیگر نمک مانند نمک دریا و نمک کوشر از تکه های بزرگتر و ناهموارتر تشکیل شده است. نمک خوراکی به نمک گرانول معروف است زیرا تصفیه شده ترین نوع نمک است. بلورهای نمک گرانول شده از نظر اندازه و شکل یکنواخت تر هستند. در نتیجه، نمک سفره حاوی مکعب‌های ریز شکل است. بنابراین پاسخ کوتاه این است که بله، هنگامی که یک دستور غذا به نمک گرانول شده اشاره می کند، به نمک خوراکی اشاره دارد.

نمک گرانول برای چه مواردی استفاده می شود؟

به طور کلی، نمک گرانول همه منظوره است. واقعاً هیچ غذایی در آشپزخانه وجود ندارد که نتوان از نمک گرانول استفاده کرد. چه در پخت و پز، چه ترشی، چاشنی های مختلف، نمک گرانول همیشه یک گزینه قابل اعتماد است. نمک گرانول به دلیل بافت درشت و ریزش، بهتر است در مواقعی که اندازه‌گیری‌ها باید دقیق باشد، مانند پخت و پز، استفاده می‌شود. به خاطر داشته باشید، نمک گرانول به خوبی نمک‌های دیگر با کریستال‌های صاف‌تر و بزرگ‌تر حل نمی‌شود، بنابراین ممکن است برای غذاهای خاص، خوب عمل نکند.

این مطلب را هم بخوانید
کاربرد سود پرک در صنعت پزشکی

تفاوت بین نمک گرانول و نمک یددار چیست؟

نمک می تواند یددار یا غیر یددار باشد. نمک یددار ظاهر و طعمی مشابه دارد که اگر یددار نشده باشد. تنها تفاوت اضافه کردن یدید پتاسیم یا یدید سدیم است. خوشبختانه، ید برای سلامتی شما ضروری است و با افزودن آن به نمک، می توانید ید بیشتری را در رژیم غذایی خود دریافت کنید. این می‌تواند به تنظیم مشکلات تیروئید، افزایش متابولیسم سریع‌تر، کمک به بارداری سالم‌تر و موارد دیگر کمک کند.

بیشتر اوقات، نمک سفره ای که به آن عادت کرده اید از قبل یددار شده است، بنابراین تفاوتی بین این دو وجود ندارد. اگر به دنبال نمکی هستید که یددار نشده باشد، حتما نمکی را پیدا کنید که یددار نباشد. به عنوان مثال، بسیاری از برندهای معروف نمک، مانند مورتون، هم یددار هستند و هم یددار نیستند. بسته بندی را بررسی کنید تا مطمئن شوید که نوع مورد نظر خود را دریافت می کنید. همچنین نمک های دیگر مانند نمک های کوشر معمولاً یددار نیستند.

اهمیت نمک گرانول
تفاوت بین نمک گرانول و نمک یددار چیست؟

موارد مصرف صنعتی نمک

همه ما به استفاده روزانه از کلرید سدیم (نمک سفره) برای طعم دادن به غذایمان عادت داریم، اما کاربرد نمک فراتر از آشپزخانه شما است. اگرچه ممکن است از موارد استفاده آن آگاه نباشید، به عنوان یک تامین کننده سنگ نمک، ما می دانیم که انواع مختلفی از نمک در بسیاری از کاربردهای صنعتی کاربرد دارد. در واقع نمک صنعتی یکی از تاثیرگذارترین و پرکاربردترین اجزاء در طیف وسیعی از صنایع صنعتی است. روش‌های متنوعی برای استفاده از این نمک‌ها وجود دارد که باعث می‌شود منابع نمک صنعتی در سراسر جهان با تقاضای بالایی مواجه شوند. از صنایع شیمیایی گرفته تا صنعت نفت، کاربردهای زیادی از نمک وجود دارد.

  1.  استفاده از نمک صنعتی برای یخ زدایی
  2. کاربردهای نمک در صنعت نفت
  3.  نمک صنعتی در صنعت انرژی
  4.  موارد استفاده از نمک در صنایع شیمیایی
  5.  نمک صنعتی برای الکترولیز
  6.  کاربرد نمک در صنعت فلز
  7. نمک برای صنعت نساجی
  8.  نمک در صنعت داروسازی
  9. نمک در صنعت صابون سازی
  10.  نمک برای تصفیه آب
این مطلب را هم بخوانید
آیا خطرات هیدروکسید پتاسیم جدی است؟

نمک گرانول فله را از کجا بخریم

استفاده از نمک دانه بندی شده نامحدود است. ما می دانیم که می توانید نمک را در هر جایی پیدا کنید، اما برای قابل اطمینان ترین محموله های عمده نمک دانه بندی شده، سفارش خود را از ایندیانا شوگرز ایمن کنید. به علاوه، محصولات نمکی ما با بالاترین کیفیت موجود و بدون افزودنی هستند.

با مجموعه شرکت پرک بندر امام، محصول های خود را به موقع در سراسر کشور دریافت خواهید کرد. در مورد کیفیت محصولات و خدمات ما واقعاً هیچ رقابتی وجود ندارد. با ما، یک قرن تجربه انواع نمک را دریافت می کنید، جایی که ما با انواع مشاغل و صنایع کار کرده ایم.

موارد مصرف گرانول
موارد مصرف صنعتی نمک

نتیجه گیری

همانطور که می بینید، کاربردهای صنعتی زیادی برای کلرید سدیم وجود دارد که فراتر از آن چیزی است که می توانید تصور کنید. اگر کنجکاو هستید که درباره کاربردهای مختلف نمک بیشتر بدانید یا اطلاعات بیشتری در مورد هر یک از محصولات نمک ما برای یخ زدایی یا کنترل گرد و غبار می خواهید، لطفاً همین امروز در Ninja De-Icer با ما تماس بگیرید!

همین امروز با ما تماس بگیرید تا بتوانیم محصولات مناسبی را که نیاز دارید شروع کنیم، چه نمک دانه‌بندی شده، نمک نرم‌کننده آب یا نمک ذوب یخ. برای مشاهده تمامی محصولات موجود، کاتالوگ ما را مرور کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× کارشناس فروش