استفاده از تکه های سود سوزآور در صنایع و خانه

تکه های سود سوزآور

استفاده از تکه های سود سوزآور در صنایع و خانه

استفاده از تکه های سود سوزآور در صنایع و خانه

استفاده و کلربردهای تکه های سود سوزآور بسیار متنوع است. خواص شیمیایی این ترکیب آن را در صنایع و خانوارها بسیار مفید کرده است. مقاله زیر کاربردهای اولیه و استفاده از تکه های سود سوزآور در صنایع و خانه را مورد بحث قرار می دهد و باید برخی از عوامل را در نظر گرفت.

سود سوزآور سفید
سود سوزآور سفید چیست؟

خواص سود پرک چیست؟

تکه های سود سوزآور دانه های سفید یا پودری هستند که به سرعت در آب حل می شوند و یک محلول قلیایی قوی ایجاد می کنند. بسیار خورنده است و در صورت تماس با پوست یا چشم می تواند باعث سوختگی شدید، آسیب چشم یا کوری شود. آنها از آب سنگین‌تر هستند، بنابراین در ته ظروف ذخیره‌سازی فرو می‌روند و برای استفاده در زهکشی‌ها و فاضلاب‌ها که می‌توانند چربی‌ها، روغن‌ها و گریس‌ها را تجزیه کنند، ایده‌آل هستند. آنها همچنین در شکستن جامدات مبتنی بر روغن به قطعات کوچکی که به سمت پایین‌تر می‌روند خوب هستند.

در دسترس بودن تکه های سود سوزآور

اگرچه تکه های سود سوزآور به دلیل خواص خطرناک آن در دسترس افراد معمولی نیست، اما می توان آنها را از طریق شرکت های شیمیایی حرفه ای خریداری کرد. اگر برای مقاصد تجاری خرید می کنید، آنها برای اثبات استفاده مورد نظر، معمولاً مجوز یا مجوز درخواست می کنند. استفاده شخصی به احتمال زیاد مستلزم مدرکی است که نشان دهد برای یک هدف تایید شده استفاده می شود.

استفاده از تکه های سود سوزآور در صنعت

  1.  پیش تصفیه سیمان و گچ برای بازیافت برای حذف آلاینده هایی مانند گوگرد و فسفوژیپس که به ترتیب در ساخت سیمان جدید از سرباره یا خاکستر بادی اختلال ایجاد می کنند.
  2.  تولید محصولات سفید کننده خانگی.
  3.  تولید بیودیزل با ترانس استریفیکاسیون، یک واکنش شیمیایی تبدیل استرها به الکل های مربوط به آنها است، در مورد بیودیزل معمولا روغن نباتی یا چربی های حیوانی را تبدیل می کند.
  4.  تولید مت آمفتامین به دو روش توس یا نازی. روش توس خطرناک است زیرا از یک محلول ناپایدار متشکل از اسید سولفوریک غلیظ و فسفر قرمز مخلوط با کلرید آمونیوم، متیل آمین و یک حلال آلی مانند استون استفاده می کند. در روش نازی از آمونیاک مایع بی آب و متیلامین استفاده می شود که به دلیل تجزیه خودکار به هیدروژن و نیتروژن بسیار انفجاری است.
این مطلب را هم بخوانید
کاربرد سود پرک در صنایع غذایی
تکه های سود سوزآور
استفاده از تکه های سود سوزآور در صنعت

موارد مصرف خانگی از تکه های سود سوزآور

می‌توانید از تکه‌های سود سوزآور در چندین مصارف خانگی مانند تمیز کردن اجاق‌ها و فاضلاب‌ها استفاده کنید. لطفاً قبل از استفاده از این ماده در خانه اقدامات احتیاطی را بررسی کنید.

  • برای تهیه زهکشی و لوله کشی: چهار قاشق غذاخوری پر کاستیک سودا را در 1 لیتر آب جوش حل کرده، 2 لیتر آب سرد به آن اضافه کنید و در آبکش بریزید، بگذارید نیم ساعت بماند و سپس با آب جوش بشویید.
  • برای تمیز کردن فرها: 4 قاشق غذاخوری پر از سود سوزآور را در 1 لیتر آب داغ حل کرده و با برس بمالید و بگذارید 30 دقیقه خیس بخورد و سپس آبکشی کنید. سپس محل را با سرکه یا پاک کننده فر قبل از آبکشی مجدد بشویید. سود سوزآور نباید بیش از 30 ثانیه روی سطوح رنگ شده باقی بماند.
  • برای از بین بردن لکه های زنگ از سینک ها یا حمام های کروم یا فولاد ضد زنگ: با خمیری از تکه های سود سوزآور و آب مالش دهید، پس از 10 دقیقه بشویید، سپس خشک کنید.

اقدامات احتیاطی برای تکه های سود سوزآور

مانند هر ماده شیمیایی، همیشه هنگام استفاده یا دست زدن به تکه های سود سوزآور، لباس محافظ، دستکش و عینک بپوشید. همچنین از تنفس پودر یا غبار که می تواند چشم، بینی و سیستم تنفسی شما را تحریک کند، خودداری کنید. اطمینان حاصل کنید که هیچ شعله ای در نزدیکی شما وجود ندارد زیرا این ماده بسیار قابل اشتعال است. همیشه قبل از استفاده برچسب آن را بخوانید.

جایگزین های سود پرک کاستیک

اگر نمی توانید تکه های سود سوزآور را به دست آورید، جایگزین هایی وجود دارد. اینها شامل پاک کننده های اجاق های خانگی، هیپوکلریت سدیم (سفید کننده) و آب لیمو است. پاک کننده اجاق خانگی عمدتاً از اسید اتانوئیک یا سرکه تشکیل شده است اما حاوی مقداری هیدروکسید سدیم است. این کار روی گریس تنظیم شده کار می کند، اما تماس طولانی مدت باعث پخش شدن گریس می شود به طوری که به مقدار بیشتری از آن نیاز خواهید داشت و ممکن است هنوز به اندازه کافی قوی نباشد.

این مطلب را هم بخوانید
رفع گرفتگی ماشین ظرفشویی با سود پرک
کاربرد سود سوزآور
جایگزین های سود پرک کاستیک

نکات ضروری در مورد استفاده از تکه های سود سوزآور

هیدروکسید سدیم در بسیاری از کاربردها استفاده می شود که در آن ها افزایش قلیایی یک مخلوط یا محلول بدون افزایش دمای آن مطلوب است. می توان از آن برای هضم بافت ها، به عنوان یک معرف عمومی، در محلول های تمیز کردن و جداسازی فلزات، بازدارنده های خوردگی و غیره استفاده کرد.

تکه های سود سوزآور یک ماده بسیار خورنده است که اگر به درستی از آن استفاده نشود برای سلامتی شما خطرناک است. هنگام استفاده از تکه های سود سوزآور یا هر ماده شیمیایی دیگر، همیشه لباس محافظ بپوشید و قبل از استفاده دستورالعمل های روی برچسب را بخوانید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× کارشناس فروش