خرید مواد شیمیایی

خرید مواد شیمیایی

سود سوزآور در دنیای امروز


در دنیای امروز سود مایع و به تبعیت آن سود پرک که نوع جامد آن می‌باشد به یکی از پرمصرف ترین مواد شیمیایی در سطح جهانی تبدیل شده است .تا جاییکه تولید سالیانه سود پرک جامد در مقیاس جهانی به عدد ۶۰ میلیون تن در سال رسیده است. امروزه میزان تولید سود پرک جامد به یکی از مولفه های توسعه یافتگی در کشورهای مختلف تبدیل شده است.

کشورهایی چون آمریکا و چین در صدر تولید کنندگان آن قرار دارند .این کشورها با توجه به اهمیت بالای این محصول و با در نظر گرفتن مسیر رو به رشد صنایع خود، تولید هر چه بیشتر سود پرک جامد را در اولویت صنایع پتروشیمی خود قرار داده اند تا بتوانند از این طریق با تسلط بر بازارهای صنعتی خود سعی در فتح بازارهای جهانی نیز داشته باشند.

در کشور ایران با توجه به وجود فضای مناسب در صنعت پتروشیمی، وجود کارخانجاتی که بتوانند نیاز سود جامد پرک کشور را مرتفع سازند احساس شده است. این احساس نیاز موجب شده است که در همین سال‌های اخیر به همت بخش خصوصی و البته با توجه به حمایت‌های دولت های وقت کارخانجاتی در سطح کشور در جهت هر چه بیشتر و بهتر تولید سود جامد پرک دایر شود تا بتوانند نیازهای داخلی این محصول استراتژیک را تامین کند. تا جایی که می‌شود گفت ایران در تولید سود جامد پرک آن هم با کیفیت مطلوب خودکفا شده است و حتی می تواند به صادرات این محصول نیز فکر کند .مقوله ای که از نگاه برخی از فعالان این صنعت ندید گرفته نشده. هم اکنون برخی از شرکت ها به صادرات سود جامد پرک دست زده اند و توانسته اند که در بازارهای جهانی حرفی برای گفتن داشته باشند.

این مطلب را هم بخوانید
خرید سود پرک
خرید مواد شیمیایی

تولید سود مایع در عرصه جهانی

بر طبق مطالعات انجام شده که از دهه ۹۰ میلادی آغاز و تا سال ۲۰۰۴ ادامه داشت، نشان می دهد که تولید سود مایع، همه ساله توسط تولیدکنندگان به طور دائمی در حال رشد بوده است. این مسیر رو به رشد تولید سود مایع در اثر نیازهای هر چه بیشتر صنایع به سود پرک بوده است. امروزه برآورد می شود که چیزی در حدود ۶۰ الی ۷۵ میلیون تن سود مایع در سطح جهانی تولید بشود.

بررسی تولید سود مایع در ایران و جهان

سود پرک که از جمله مواد بسیار مهم و پرکاربرد در صنایع مختلف می باشد را، طی فرآیندی از سود مایع به دست می‌آورند. این ماده ی اولیه در تولید سود پرک با نام سود سوزآور و یا هیدروکسیدسدیم نیز معروف است. از آنجا که اصلی ترین محصول در تولید سود پرک می باشد، می تواند به عنوان یک کالای اساسی مورد توجه صنعت قرار بگیرد. کالایی که باید در یک روند منطقی و مطمئن تولید قرار داشته باشد تا بتواند خوراک کارخانجات تولید سود پرک را تحت یک شرایط مطمئن و راحت تضمین نماید. این اهمیت ما را متوجه می سازد تا هر چند اندک در این مقاله به موضوع تولید سود مایع، روند تجاری‌سازی آن و بایدها و نبایدهای فرایندهای اقتصادی و صنعتی این محصول در بدنه صنعتی کشور بپردازیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× کارشناس فروش