روند رشد تولید مواد شیمیایی در جهان

روند رشد تولید مواد شیمیایی

روند رشد تولید مواد شیمیایی در جهان

روند رشد تولید مواد شیمیایی در جهان

بازار سود سوزآور بر اساس فرآیند تولید (سلول غشایی، سلول دیافراگمی، و سایر فرآیندهای تولید)، کاربرد (خمیر و کاغذ، مواد شیمیایی آلی، مواد شیمیایی معدنی، صابون و مواد شوینده، آلومینا، تصفیه آب، نساجی و سایر کاربردها) تقسیم شده است. و جغرافیا (آسیا-اقیانوسیه، آمریکای شمالی، اروپا، آمریکای جنوبی، و خاورمیانه و آفریقا). برای هر بخش، اندازه بازار و پیش بینی ها بر اساس حجم (کیلو، تن) انجام شده است.

کاربردهای سود سوزآور
روند رشد تولید مواد شیمیایی

تجزیه و تحلیل بازار سود سوزآور

در طول بازه زمانی پیش بینی، انتظار می رود بازار سود سوزآور با CAGR بیش از 5.5٪ رشد کند.

بازار تحت تأثیر همه‌گیری کووید-19 در سال 2020 قرار گرفت. تأثیر ویروس کرونا بر تقاضا برای مشتقات کلر، عرضه سود سوزآور ، محصول جانبی تولید کلر، را تحت فشار قرار داده است. با این حال، افزایش پیشگیری به دلیل گسترش COVID-19 باعث افزایش تقاضا برای صابون شد که باعث افزایش بیشتر تقاضا برای سود سوزآور شد و در نتیجه باعث رشد صنعت شد.

در کوتاه مدت، یکی از عوامل اصلی رشد بازار، افزایش تقاضا برای آلومینا در بخش حمل و نقل و افزایش تقاضا برای صابون و مواد شوینده است. پیش بینی می شود 25 درصد آلومینیوم مورد استفاده در حمل و نقل در حمل و نقل تجاری جاده ای و ریلی استفاده شود.
فرآیندهای تولید انرژی بر و نگرانی های عمده زیست محیطی احتمالاً مانع رشد بازار می شوند. انتظار می رود افزایش تقاضا برای سود سوزآور در صنعت تصفیه آب، فرصت های رشد جدیدی را برای این صنعت فراهم کند. آسیا و اقیانوسیه به دلیل تقاضای بالا برای ساخت آلومینا، پیشرو در بازار جهانی سود سوزآور بود.

این مطلب را هم بخوانید
تولید سود جامد پرک 98%

بخش های صنعت سود سوزآور

سود سوزآور به صورت صنعتی از طریق الکترولیز محلول های آب نمک تولید می شود. فرآیندهای اصلی تولید الکترولیتی از سلول های غشایی و سلول های دیافراگمی استفاده می کنند. بازار بر اساس فرآیند تولید، کاربرد و جغرافیا تقسیم بندی می شود. با فرآیند تولید، بازار به سلول غشایی، سلول دیافراگمی و سایر فرآیندهای تولید تقسیم می‌شود. بر اساس کاربرد، بازار به خمیر و کاغذ، مواد شیمیایی آلی، مواد شیمیایی معدنی، صابون و مواد شوینده، آلومینا، تصفیه آب، منسوجات و سایر کاربردها تقسیم می شود. این گزارش همچنین اندازه بازار و پیش‌بینی بازار سود سوزآور در 16 کشور در مناطق اصلی را پوشش می‌دهد. برای هر بخش، اندازه بازار و پیش بینی ها بر اساس حجم (کیلوتن) انجام شده است.

روندهای بازار سود سوزآور

افزایش تقاضا از بخش صابون و مواد شوینده
هیدروکسید سدیم (NaOH)، همچنین به عنوان لیمو یا سود سوزآور شناخته می شود، یک عنصر ضروری است که در ساخت صابون ها، پاک کننده ها و مواد شوینده استفاده می شود. مردم از هیدروکسید سدیم زیاد استفاده می کنند زیرا می تواند رسوبات روغن، گریس، چربی و پروتئین را تجزیه کند.
سود سوزآور در فرآیند صابونی سازی استفاده می شود که روغن های گیاهی را به صابون تبدیل می کند. این ماده برای تولید سورفکتانت های آنیونی، یک جزء حیاتی در بیشتر شوینده ها و محصولات پاک کننده استفاده می شود.
مواد شوینده از نظر خواص یونی آنیونی، کاتیونی و غیر یونی طبقه بندی می شوند. کاربردهای عمده مواد شوینده در نظافت خانگی و افزودنی های سوخت منعکس شده است.
مواد شوینده یک ماده ضدعفونی کننده موثر است. لباس ها بر خلاف سایر سطوح سخت دارای لایه هایی هستند. از این رو، ویروس ها به راحتی روی لباس ها می نشینند. محققان فرض کردند که خیساندن لباس ها در مواد شوینده برای چند دقیقه قبل از شستن می تواند به حذف ویروس کمک کند. این به نوبه خود باعث افزایش تقاضا برای مواد شوینده در خانه ها می شود.
در تولید صابون، هیدروکسید سدیم به طور گسترده ای برای تولید انواع مواد شوینده مورد استفاده در منازل و کاربردهای تجاری استفاده می شود. محصولات کلر قلیایی به طور گسترده برای تولید صابون و مواد شوینده استفاده می شود. با این حال، به دلیل بحران COVID-19، تولید کنندگان در سراسر جهان شاهد رونق تقاضا برای صابون ها و مواد شوینده بودند.
در سال 2020، حجم تولید مواد شوینده در هند به 1515 کیلو تن خواهد رسید. مصرف سرانه مواد شوینده در هند 2.7 کیلوگرم است. بازیگران پیشرو در بازار مواد شوینده هند، Henkel، Hindustan Unilever Limited، و Proctor & Gamble هستند. با توجه به شهرنشینی، تقاضای فزاینده ای برای محصولات با کیفیت بهتر وجود دارد.
در ایالات متحده، تقاضا برای مواد شوینده لباسشویی به طور پیوسته در حال افزایش است، که پیش بینی می شود مصرف سود سوزآور در داخل کشور را تسریع کند. در سال 2021، متوسط ​​هزینه سالانه صابون و مواد شوینده 80.49 دلار برای هر مصرف کننده بود.
در طول دوره پیش بینی، بازار جهانی احتمالاً تحت تأثیر همه عوامل فوق هدایت می شود.

این مطلب را هم بخوانید
کاربردهای اصلی سود سوزآور
 تسلط بر بازار سود سوزآور
منطقه آسیا و اقیانوسیه برای تسلط بر بازار سود سوزآور

منطقه آسیا و اقیانوسیه برای تسلط بر بازار سود سوزآور

کشورهایی مانند چین، هند، ژاپن و کشورهای عضو انجمن کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه آن) در منطقه آسیا و اقیانوسیه قرار دارند. انتظار می رود این کشورها در سال های آینده رشد کنند.
چین هم بزرگترین تولید کننده و هم بزرگترین مصرف کننده سود سوزآور در جهان است.
چین به دلیل ذخایر بزرگ جنگلی (22.5 درصد از مساحت آن) بزرگترین کشور تولید کننده خمیر و کاغذ در جهان است.
چین همچنین مرکز پردازش شیمیایی است و بخش عمده ای از تمام مواد شیمیایی تولید شده در سطح جهان را به خود اختصاص می دهد. با افزایش نیاز به مواد شیمیایی آلی و معدنی در سراسر جهان، انتظار می‌رود که تقاضا برای سود سوزآور از این بخش در چند سال آینده افزایش یابد. هند مازاد سود سوزآور دارد زیرا بیشتر کارخانه های آن با بیش از 85 درصد ظرفیت کار می کنند.
با افزایش ظرفیت جدید برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد بخش‌های نساجی و آلومینا، صنعت سود سوزآور در هند به دلیل افزایش تعداد کارخانه‌های خمیر کاغذ و کاغذ، احتمالاً شاهد رشد قوی خواهد بود.
مصرف و تولید سود سوزآور در ژاپن و کشورهای آسه آن در دو سال گذشته به دلیل کارهای تعمیر و نگهداری و کاهش تقاضا کاهش یافته است، اما انتظار می‌رود در دوره پیش‌بینی با سرعت نسبتاً بالاتری رشد کنند. در سال‌های آینده، تقاضا برای سود سوزآور در کشور با رشد صنایع خمیر و کاغذ، نساجی و صنایع شیمیایی افزایش می‌یابد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× کارشناس فروش