کاربردهای اصلی سود سوزآور

کاربرد سود سوزآور

کاربردهای اصلی سود سوزآور

سود سوزآور چیست؟

سود سوزآور یک ترکیب معدنی است که از سدیم، هیدروژن و اکسیژن تشکیل شده است. نام شیمیایی آن سدیم هیدروکسید با فرمول NaOH است. سه شکل مختلف سود سوزآور وجود دارد که شامل مروارید سود سوزآور، تکه های سود سوزآور و مایع LYE سود سوزآور می باشد.

هیدروکسید سدیم که معمولاً به عنوان سود سوزآور شناخته می شود، یک ترکیب معدنی با فرمول شیمیایی NaOH است. این یک کریستال سفید رنگ در دمای اتاق است که عموماً به شکل تکه یا ذرات است. به راحتی در آب حل می شود و یک محلول قلیایی تشکیل می دهد که بسیار خورنده است. خاصیت رقیق شدن دارد و به راحتی بخار آب (ضعف) و دی اکسید کربن (فاسد شدن) هوا را جذب می کند و می توان اسید کلریدریک را برای بررسی خراب شدن آن اضافه کرد.

در این مقاله به توضیح این موارد خواهیم پرداخت:

  • موارد استفاده از سود سوزآور
  • مروارید سود سوزآور چیست و چه کاربردی دارد؟
  • سود پرک چیست و چه کاربردی دارد؟
  • سود سوزآور مایع (LYE) چیست و چه کاربردی دارد؟
  • نگهداری و نگهداری مناسب سود سوزآور
  • اثرات زیست محیطی سود سوزآور
  • صادرات سود سوزآور و مقررات
  • حمل و نقل سود سوزآور

کاربردهای اصلی سود سوزآور

سود سوزآور کاربردهای زیادی در زمینه های مختلف دارد، برای تصفیه و نرم کردن آب، گل حفاری میدان نفتی، پالایش فرآورده های نفتی، بهداشت، محصولات بهداشتی مناسب است. همچنین می توان از آن به عنوان ماده اولیه برای تولید صابون، مواد شوینده، منسوجات و کاغذ استفاده کرد. علاوه بر این، از آن به عنوان رنگدانه برای تنظیم کننده های اسیدیته، قلیایی ها، عوامل اشباع کننده نیز استفاده می شود.

این مطلب را هم بخوانید
کاربرد سود پرک در صنایع غذایی

سود سوزآور درجه صنعتی را می توان به طور گسترده در کاغذسازی، ابریشم مصنوعی، چاپ و رنگرزی پارچه، صابون سازی، داروسازی، مواد رنگزا، صنایع شیمیایی، متالورژی، پالایش نفت و سایر صنایع استفاده کرد. همچنین ماده اولیه اصلی برای آفت کش ها، دباغی، سنتز آلی و صنایع آبکاری است.
سود سوز آور گرید غذایی را می توان به عنوان خنثی کننده اسید در صنایع غذایی، لایه بردار مرکبات، هلو و غیره و همچنین شوینده بطری ها و قوطی های خالی و همچنین رنگ بری و خوشبو کننده استفاده کرد.

هیدروکسید سدیم چیست؟
کاربردهای هیدروکسید سدیم

موارد استفاده از سود سوزآور

هیدروکسید سدیم برای اهداف مختلفی از جمله دادن مواد غذایی با بافت ترد و حفظ مواد غذایی کنسرو شده با جلوگیری از ایجاد کپک و باکتری در فرآیند کنسرو استفاده می شود.
سود سوزآور معمولاً به عنوان یک عامل تصفیه آب به دلیل ویژگی های قلیایی قوی آن استفاده می شود که به عنوان یک ضد عفونی کننده عمل می کند و آلاینده ها را حذف می کند و در عین حال سطح pH را نیز بالا می برد. به طور گسترده ای در تاسیسات تصفیه آب شهری و تجاری استفاده می شود.

سود سوزآور جزء رایج در صابون ها و مواد شوینده است. این ماده اصلی فعال در دئودورانت ها و ضدعفونی کننده ها است.
سدیم هیدروکسید در انواع داروها از جمله آسپرین، رقیق‌کننده‌های خون و درمان‌های کاهش کلسترول یافت می‌شود.
هیدروکسید سدیم یک جزء کلیدی در ساخت پیل‌های سوختی است که مولدهای انرژی مانند توربین‌های بادی را با انرژی پاک و کارآمد نگه می‌دارد.

سود سوزآور 99% از کجا بخریم

اگر به دنبال تولید کننده یا تامین کننده سود سوزآور هستید، شرکت پرک بندر امام انتخاب خوبی برای شماست. این شرکت به عنوان یک تولید کننده حرفه ای در چین، کارخانه و مواد خام خود را دارد، بنابراین ما محصولات سود سوزآور با کیفیت بالا و قیمت های رقابتی را برای همه مشتریان ارائه می دهیم.

این مطلب را هم بخوانید
نتایج معجزه آسای سود پرک

همه محصولات ما دارای گواهینامه های کیفیت دقیق مانند ISO 9001، SGS، HACCP، KOSHER، HALAL و غیره هستند.

اثرات زیست محیطی سود سوزآور و نحوه دفع

سمیت زیست محیطی: این ماده به صورت حاد برای موجودات آبزی تا حدودی خطرناک است (LC50 در اکثر گونه های حساس بین 10 تا 100 میلی گرم در لیتر). ممکن است تغییرات pH خارج از محدوده استاندارد 5-10 واحد را ایجاد کند که ممکن است برای گونه های آبزی مضر باشد.
محصولات را در فاضلاب، روی زمین یا داخل آب نیندازید. قوانین و مقررات محلی، ایالتی و فدرال باید در هنگام دفع زباله رعایت شود (برای قوانین خاص با آژانس محیط زیست محلی یا ایالتی تماس بگیرید). مولد زباله مسئول طبقه بندی زباله و انطباق با قوانین قابل اجرا است.
دفع ظروف: قبل از دور انداختن ظرف، مقررات دولت فدرال، ایالتی و شهری را بررسی کنید.
زباله ها را در سطل های زباله معمولی یا سیستم های فاضلاب دفع نکنید. همه چیزهایی که قابل استفاده مجدد یا بازیافت نیستند، از جمله ظروف، باید در محل دفن زباله تایید شده دفع شوند. پردازش، استفاده یا آلودگی این محصول ممکن است انتخاب های دفع زباله را تغییر دهد.

صادرات سود سوزآور و مقررات آن

سود سوزآور وارداتی یک کد سیستم هماهنگ (HS) اختصاص داده شده است. کد HS بخشی از یک سیستم کدگذاری پیچیده است که برای ردیابی و علامت گذاری محصولات در تجارت بین المللی استفاده می شود. این به بازرسان گمرک در سراسر جهان روش دقیقی را برای تعیین اینکه چه محصولاتی وارد یا صادر می شود ارائه می دهد. اگر سود سوزآور وارد می‌کنید، مطمئن شوید که کد HS با نوع سود سوزآوری که وارد می‌کنید مطابقت دارد.

این مطلب را هم بخوانید
سود پرک در تولید صابون و مواد شوینده

حمل و نقل سود سوزآور

سود سوزآور باید در ظروفی نگهداری شود که بتواند ماهیت خورنده ماده شیمیایی را تحمل کند. به دلیل ویژگی «نشت‌جویی» NaOH و خطرات شیمیایی ناشی از آن، روش‌های مهار بیشتری ضروری است. هنگام نگهداری یا حمل مروارید سود سوزآور، باید از برخی فلزات اجتناب شود. آلومینیوم، سرب، قلع، روی و آلیاژهای روی مانند برنج و برنز از جمله آنها هستند.
با توجه به وجود روی در پوشش محافظ، از فولاد گالوانیزه نیز باید اجتناب شود. به دلیل PH بالا و وجود آب، فلزات توسط هیدروکسید سدیم مورد حمله شیمیایی قرار می گیرند که آنها را در محلول آزاد می کند و در آنجا به گاز هیدروژن قابل اشتعال و انفجار تبدیل می شود. اگرچه سود سوزآور فولاد ملایم را در دماهای بالا از نظر شیمیایی از بین می برد، فولاد کربنی برای جابجایی و ذخیره NaOH ایمن در نظر گرفته می شود.
مخازن ریلی فولادی برای ذخیره هیدروکسید سدیم مایع استفاده می شود. از خودروهای تانک برای حمل و نقل کالاهای خطرناک به منظور رعایت قوانین استفاده می شود. برای نگهداری آن باید از مخازن بسته ساخته شده از مواد مقاوم در برابر قلیایی استفاده شود. این محصول دارای یک سال ضمانت ماندگاری از تاریخ تولید می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× کارشناس فروش