سود سوزآور چقدر طول می کشد تا اثر کند؟

مدت زمان اثر سود سوزآور

سود سوزآور چقدر طول می کشد تا اثر کند؟

سود سوزآور چیست؟

سود سوزآور نامی است که با آن هیدروکسید سدیم شناخته می شود که در آمریکای لاتین به عنوان سود سوزآور، هیدروکسید سدیم، سودا لی یا صابون سنگ نیز شناخته می شود. نوعی هیدروکسید سوز آور است که به عنوان پایه شیمیایی در بخش صنعتی برای ساخت مواد شوینده، صابون و سایر محصولات استفاده می شود.

فرآورده سود سوزآور محصولی است که خوردگی ایجاد می کند و می تواند بافت های آلی را از بین ببرد. اصطلاح کاستیک معمولاً برای توصیف ترکیبات قلیایی با pH 13.5 استفاده می شود، اگرچه اغلب به صورت مترادف با خورنده استفاده می شود. برخی از فرآورده های سوزاننده لیمو و آمونیاک و همچنین سود سوزآور هستند.

این محصول به صورت جامد یا محلول 50 درصد مایع عرضه می شود. این یک ماده سفید کریستالی است که برای فروش به افراد یا شرکت ها تولید می شود و استفاده از آن در بخش صنعتی بیشتر است.

سود سوزآور در صنایع مختلف
سود سوزآور چیست؟

سود سوزآور چقدر طول می کشد تا اثر کند؟

سود سوزآور در بسیاری از محصولات برای مصارف خانگی و صنعتی مانند محصولات پاک کننده، پاک کننده ها و غیره استفاده می شود. سودا به عنوان پایه، حفظ و پایداری بیشتری را برای هر محصولی فراهم می کند، علاوه بر آن قیمت نهایی محصول را کاهش می دهد. سود سوزآور خالص را می توان در بسیاری از سوپرمارکت ها و داروخانه ها یافت، اگرچه باید در استفاده از آن بسیار مراقب باشید، زیرا این محصول بسیار خورنده است.

علیرغم اینکه بسیار خورنده است، خطر آلوده کننده ای برای محیط زیست ندارد. اما برای افرادی که از آن برای مقاصد خانگی استفاده می کنند. با توجه به سهولت خرید این ماده در هر منطقه تجاری، هشدار دادن به مردم از خطرات استفاده از سود سوزآور بدون محافظ مهم است. این جزء می تواند باعث سوختگی و سوزش شدید پوست و چشم شود. قبل از دست زدن به نوشابه، مهم است که به اندازه کافی از پوست، صورت و مجاری تنفسی خود محافظت کنید تا به استفاده و جابجایی آن ادامه دهید.

این مطلب را هم بخوانید
رنج قیمت سود پرک برندهای مختلف

علاوه بر این که جزء بسیار خورنده است، باید مراقب قدرت احتراق آن نیز بود. هنگامی که سودا در آب حل می شود یا با اسید خنثی می شود، مقدار زیادی گرما آزاد می کند که می تواند مواد قابل احتراق را مشتعل کند.

موارد استفاده از سود سوزآور

سود سوزآور در صنعت برای مصارف متعدد استفاده می شود. یکی از آنها برای تولید صابون و مواد شوینده در نظر گرفته شده است. بسیاری از مردم تشویق می شوند تا صابون های خود را با سود سوزآور در خانه بسازند، اما باید در مورد خطراتی که دارند به آنها هشدار داد، زیرا این محصول بسیار خورنده است. اگر می خواهند با این مواد کار کنند، ضروری است که از پوست دست و صورت خود محافظت کنند.

در استخرها از سود سوزآور برای افزایش PH آب استفاده می شود. سود سوزآور دارای pH 13.5 در مقیاس 14 است که آن را به یک محصول بسیار خورنده تبدیل می کند. سود سوزآور برای اعمال مختلف استفاده می شود.

آب استخر باید بین 7.2 تا 7.6 pH باشد تا کلر بتواند کار ضد عفونی خود را در آب انجام دهد. علاوه بر این، داشتن pH دور از مقدار خنثی می تواند باعث تحریک پوست یا غشاهای مخاطی حمام شوندگان شود. برای این کار از سود سوزآور برای متعادل کردن PH و مناسب ساختن آب برای حمام کردن استفاده می شود.

لوله های خود را با سود سوزآور باز کنید

اما بدون شک یکی از پرکاربردترین کاربردهای آن رفع گرفتگی لوله و لوله در شبکه های آب و فاضلاب می باشد. قدرت خورندگی آن می تواند هر گونه بافت آلی موجود در لوله را که در حال ایجاد انسداد است، تجزیه کرده و از بین ببرد.

این مطلب را هم بخوانید
جایگزین های سود پرک

برای ادامه انسداد لوله با سود سوزآور، یک فنجان نوشابه (مایع یا مرواریدی) را در زهکشی بریزید و سپس دو لیوان آب جوش بریزید. این باعث واکنش شیمیایی در لوله می شود که باعث می شود سود سوزآور بر روی دوشاخه اثر کرده و آن را تجزیه کند. پس از حدود 20 تا 30 دقیقه عمل، بررسی می شود که آیا نوشابه اثر مورد نظر را داشته است یا در غیر این صورت، اگر نیاز به استفاده بیشتر از محصول باشد.

بسیار مهم است که سود سوزآور را با محصولات دیگری مانند سالفومان مخلوط نکنید، زیرا می تواند واکنش گرمازایی بسیار مهمی ایجاد کند. همچنین باید مراقب وجود آلومینیوم در لوله‌ها باشید، زیرا در واکنش با نوشابه گاز هیدروژن آزاد می‌شود که می‌تواند برای سلامتی انسان مضر باشد.

در صورتی که اثری از روغن در لوله وجود داشته باشد، سود سوزآور می تواند واکنش نشان دهد و باعث تشکیل یک بلوک جامد از صابون شود که به سختی مسدود می شود. صابون ها با ترکیبی از سودا و روغن ساخته می شوند، بنابراین اگر بررسی کنیم که انسداد معکوس نشده است، ممکن است صابون در لوله جامد شود و به ریختن سود سوزآور ادامه دهیم.

اگر بعد از استفاده از محصول متوجه شدید که لوله هنوز به خوبی کار نمی کند، سعی کنید بیشتر از نوشابه استفاده نکنید زیرا می تواند باعث گرفتگی بیشتر یا حتی آسیب دیدن دیواره لوله ها شود. این نوع درمان‌های خانگی می‌تواند برای کاهش موقت عواقب آن مفید باشد، اما بدون شک برای رفع دائمی ایرادات، باید با یک شرکت رفع انسداد حرفه‌ای تماس بگیرید.

این مطلب را هم بخوانید
هیدروکسید سدیم چیست و چه ویژگی هایی دارد؟
کاربردهای کاستیک سودا
لوله های خود را با سود سوزآور باز کنید

شرکت پرک بندر امام

رفع انسداد لوله های بسیار بزرگ در خانه دشوار است، به همین دلیل است که ما از شما می خواهیم به یک شرکت معتبر برای خرید سود سوزآور پیدا کنید که نتیجه آنی آن را هنگام استفاده ببینید. شرکت پرک بندر امام با هدف تولید و فروش سود سوزآور با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت تاسیس شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت، شرکت و محصول، لطفا از طریق ایمیل/واتس اپ یا تماس تلفنی با ما در تماس باشید، کارشناسان متعهد ما در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× کارشناس فروش