سود سوزآور 50 درصد مایع

سود سوزآور 50 درصد مایع

سود سوزآور 50 درصد مایع

نام دیگر سود سوزآور نیز هیدروکسید سدیم و لیمو است. این اساساً یک ترکیب معدنی است که فرمول NaOH را دارد. توصیف شده است که این یک جامد سفید و یک ترکیب نمادین است که از کاتیون های سدیم تشکیل شده است.

سود سوزآور یا هیدروکسید سدیم یک پایه سوز آور بالا به همراه یک قلیایی در نظر گرفته می شود که در دمای معمولی محیط پروتئین را تشکیل می دهد و همچنین توانایی ایجاد سوختگی های شیمیایی شدید را دارد.

لازم به ذکر است که سود سوزآور در آب بسیار محلول است و می تواند به راحتی رطوبت را همراه با دی اکسید کربن مستقیماً از هوا جذب کند.

امروزه، سود سوزآور در بسیاری از صنایع مانند ساخت خمیر و کاغذ، منسوجات و آب آشامیدنی، مواد شوینده و همچنین صابون و در نهایت به عنوان پاک کننده فاضلاب استفاده می شود.

شوینده کاستیک 50% یک هیدروکسید سدیم درجه دیافراگمی است. در بسیاری از کاربردها از تمیز کردن تا شستشوی بطری تا خنثی سازی پساب فاضلاب استفاده می شود.

ویژگی های سود سوزآور مایع 50%

سود سوزآور مایع یک ماده سفید روشن است که بی بو است و در دو غلظت 50 درصد و 31 درصد موجود است. به راحتی در آب حل می شود و به نسبت مساوی در اتانول، متانول و گلیسیرین حل می شود. نقطه انجماد این ماده 4.4 و نقطه جوش 145 درجه سانتیگراد است و تغییرات شیمیایی احتمالی در حین واکنش وجود دارد. سود مایع یک ماده آنقدر واکنش پذیر است که به سرعت دی اکسید کربن را از هوا جذب کرده و با آن ترکیب می شود.

این مطلب را هم بخوانید
تاثیر سدیم هیدروکسید بر رنگ پوست

کاربردهای سود سوزآور مایع در صنعت

  1. صنعت کاغذ و خمیر کاغذ
  2. صنعت پارچه و نساجی
  3. صنایع شوینده مانند صابون
  4. تولید آلومینیوم و فرآورده های نفتی
  5. استفاده در برخی از فرآیندهای شیمیایی به عنوان ماده اولیه
  6. تجزیه و تحلیل هیدروکسید سدیم مایع نیرو کلر

آیا سود سوزآور مضر است؟

سود سوزآور یا همان هیدروکسید سدیم سمیتی ایجاد نمی کند که سیستماتیک است. ماهیت بسیار خورنده ای در نظر گرفته می شود و توانایی ایجاد سوختگی شدید در تمام بافت هایی که با آن در تماس هستند را دارد.

باید اضافه کرد که خطرناک ترین و مهم ترین خطر این است که سود سوزآور بسیار مضر است و چشم انسان را تهدید می کند زیرا قابلیت هیدرولیز پروتئین و حتی آسیب های شدید به چشم را دارد.

تولید سود سوزآور از هیدروکسید سدیم

سود سوزآور از سود مایع و هیدروکسید سدیم تولید شده در فرآیند غنی‌سازی و تبخیر تولید می‌شود. در فرآیندهای صنعتی با هدف تولید انبوه سود سوزآور، سود مایع 50% در ظروف خاص تا دمای 1400 درجه سانتیگراد حرارت داده می شود تا مایعات موجود را تبخیر کرده و خلوص را افزایش دهد.

مخازن و تجهیزات مورد استفاده در این فرآیند به دلیل خاصیت خورندگی بالای هیدروکسید سدیم از آلیاژ نیکل ساخته شده اند. این آلیاژ در حالی که تحمل بالایی در برابر خورنده های هیدروکسید سدیم دارد، بسیار گران است و آن را به یک خط تولید استراتژیک و سودآور برای تولید صنعتی تبدیل می کند. هنگامی که غلظت مورد نیاز برآورده شد، مرحله خشک کردن در نهایت شروع به تولید سود سوزآور می کند. به دلیل جذب سریع رطوبت توسط این ماده، محصول بلافاصله وارد فرآیند بسته بندی شده و در کیسه های مخصوص ضد آب بسته بندی می شود.

این مطلب را هم بخوانید
سدیم سولفات (Na2SO4) چیست؟ + مقایسه با هیدروکسید سدیم

سود سوزآور در زمینه هایی غیر از چربی زدایی صنعتی در تولید مواد شیمیایی، تولید صابون، خمیر کاغذ، تولید پارچه، پتروشیمی، ابریشم مصنوعی، آلومینیوم و مواد شوینده و غیره استفاده می شود.

خرید سود سوزآور از شرکت پرک بندر امام

هیدروکسید سدیم جامد، سفید، بی بو و به صورت دانه ای موجود است. شکل ورقه ای آن در بازار به نام سود سوزآور پرک و فرم گرانول به نام سودا گرانول در بازار است. سود سوزآور می تواند به راحتی رطوبت هوا را جذب کند و تکه های آن به هم می چسبند، بنابراین استفاده از کیسه های لمینت مناسب و حمل و نقل مناسب مهم است.

ایران، کشوری که صاحب نفت و گاز است، در صنعت پتروشیمی پیشرفت کرده و به یکی از تولیدکنندگان پیشرو سود سوزآور و سود پرک جامد تبدیل شده است.

با توجه به این موضوع و اهمیت صادرات این محصول به کشورهای همسایه از جمله ترکمنستان و کشورهای CIS، تا به امروز توانسته ایم حجم قابل توجهی را به فروش برسانیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× کارشناس فروش