فروش کاستیک سودا

فروش کاستیک سودا

اعتبار کیفی محصولاتی چون سود پرک بندر امام و سود پرک گوهر شاید بتوانند مشتریان دائمی آنها را برای همیشه راضی نگه دارد اما قیمت همواره موضوع تعیین کننده ای است که می تواند خلق و خوی مصرف‌ کنندگان را تغییر بدهد. مصرف کننده ای که با تغییر قیمت رو به رو می شود، احتمال اینکه برای قیمت پایین تر به سمت محصول بی کیفیت تر سوق داده شود، بسیار زیاد است. البته قطعا این مسأله در نگاه تولید کنندگان خوش نام بازار در نظر گرفته می شود چرا که این تولید کنندگان همواره سعی دارند که با وجود نوسانات قیمت سود پرک در بازار، محصول خود را در رنج قیمت ثابتی نگهدارند.

چه چیزی قیمت سود پرک در بازار را تعیین می کند؟

قیمت سود پرک در بازار را عوامل متعددی دست به دست می کنند. عواملی که گاه بر اثر جریانات خارجی و ارزی است و گاهاً بر اثر بحران‌ های مالی و اقتصادی داخلی صورت می ‌گیرد. از جمله ی این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد.

فروش کاستیک سودا

– یکی از عوامل در تعیین قیمت سود پرک در بازار، قیمت ماده ی اولیه و اصلی آن یعنی سود مایع می باشد. هر چند که بسیاری از تولید کنندگان، سود مایع خود را از دل صنایع پتروشیمی کشور تهیه می کنند اما تحت تاثیر بودن پتروشیمی از شرایط بورس و ارز می ‌تواند بر قیمت سود مایع و به تبعیت از آن قیمت سود پرک در بازار تأثیرگذار باشد. قیمت در بورس، روزانه و گاهاً به ساعت تغییر می کند. شرایط بحرانی در بدنه ی صنایع پتروشیمی می ‌تواند بر بازار بورس تاثیرات عمیق گذاشته و موجب نوسانات سنگین در قیمت سود پرک در بازار بشود.

این مطلب را هم بخوانید
خرید مواد شیمیایی

– از دیگر عوامل در قیمت سود پرک در بازار می ‌تواند به مکان تحویل باز گردد. البته اکثر تولید کنندگان سود پرک به مانند: سود پرک نیرو کلر و یا سود پرک بندر امام سعی کرده اند که در کنار صنایع، کارخانجات خود را قرار داده باشند و یا به مانند سود پرک گوهر که در دل مرکز تبادلات پتروشیمی کشور فعالیت می‌ کند. هر چند که این نزدیکی به بازار های فروش در تعیین قیمت بسیار تأثیرگذار است اما مسئله ی انبارداری، تعهد تحویل از طریق بندر و کشتی، تحویل در زمان های نامتعارف و غیره می‌تواند قیمت سود پرک در بازار را دچار تغییر کند.

– خلوص سود پرک از دیگر عوامل در تعیین قیمت سود پرک در بازار است. محصولاتی مانند سود پرک پگاه، سود پرک آرمان، سود پرک بندر امام، سود پرک گوهر، با وجود خلوص بالایی که دارند طبعا قیمت های متناسب با درجه ی کیفیت خود را از بازار طلب می ‌کنند. اما وجود محصولاتی با خلوص پایین ‌تر نیز می‌ تواند نرخ قیمت این محصول در بازار را جا به جا کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× کارشناس فروش