مشخصات مایع سود سوزآور 

سود جامد پرک

مشخصات مایع سود سوزآور 

مشخصات کلی مایع سود سوزآور

سود سوزآور مایع یا هیدروکسید سدیم (سدیم هیدروکسید) یک ترکیب معدنی با فرمول NaOH است که می تواند جامد (نفوذ یا دانه ای) یا محلول هایی با غلظت های مختلف باشد. هیدروکسید سدیم یا مایع سود سوزآور با آب اشباع تقریباً 50٪ (از نظر وزن) است (این محلول اشباع به دلیل سودمندی در صنعت مایع شناخته شده است). کاستیک سودا مایع یک منبع باز فلزی بسیار فرار است (سودآور به معنای مواد خورنده) و یک نمک قلیایی است که در آب، متانول و اتانول حل شده است. مایع سود سوزآور دی اکسید کربن را به شدت و در هوا جذب می کند.

سود کاستیک
سود سوزآور مایع

کاربردهای سود سوزآور مایع

مایع سود سوزآور در برخی صنایع استفاده می شود، اما بیشتر در موارد زیر استفاده می شود:
ساخت اسید خنثی کننده، صابون و مواد شوینده تولید، صنایع کاغذ و خمیر، صنایع نفت و گاز، صنایع داروسازی، باتری سازی، صنایع غذایی، صنایع ارتش، فرآوری آلومینیوم، ساخت کارخانه های چرم سازی، صنایع قند، فلز سازی و پلیمر.

بسته بندی مایع سود سوزآور

مایع سود سوزآور ما معمولاً به صورت فله عرضه می شود و توسط تانکرهای ویژه حمل می شود. اما با توجه به درخواست مشتری، قابلیت بسته بندی در IBC و درام را دارد. ظرفیت IBC 1000-1200 کیلوگرم خواهد بود. ظرفیت درام 200-220 کیلوگرم مایع سود سوزآور است
مقاصد صادرات مایع سود سوزآور:
مایع سود سوزآور بیشتر توسط مشتریانی ارائه می شود که بهترین مواد شوینده، محصولات صابون، کاغذساز، شرکت های حفاری، پلیمر، ارتش، چرم و صنایع غذایی را تولید می کنند. بنابراین، ما در حال صادرات سود پرک به کشورهای آفریقایی، اروپایی، آمریکای جنوبی و آسیای شرقی هستیم.

این مطلب را هم بخوانید
کاستیک سودا در تولید محصولات شیمیایی: مشکلات و راه‌حل‌ها

مایع سود سوز آور ما تحت مجوز معدن شیمی ایران توسط بهترین مواد اولیه مایع سود سوزآور ایران مطابق با استاندارد ASTM، تولید، بسته بندی و صادرات به مقاصد ذکر شده را انجام می دهد. برای دریافت قیمت به روز مایع سود سوزآور و دانستن بیشتر در مورد جزئیات بیشتر، لطفا از طریق خطوط تماس/ایمیل ما با ما تماس بگیرید.

پراکسید یا هیدروکسید سدیم در صنعت به پراکسید نیز معروف است و یکی از مهمترین مواد در صنعت پتروشیمی است. فرمول شیمیایی این ماده NaOh است. سودا پرک از سود مایع تولید می شود. برای این منظور سود مایع را در مخازن با دمای 1400 درجه سانتیگراد قرار می دهند تا مایعات موجود تبخیر شده و خلوص آن افزایش یابد.

ایران همچنین یکی از مهم ترین تولیدکنندگان سود در سطح بین المللی است. میزان هیدروکسید سدیم تولید شده در ایران علاوه بر تامین نیاز داخلی، قابلیت صادرات به کشورهای متقاضی را نیز دارد.

خواص هیدروکسید سدیم

این ماده به نام های سود سوز آور و سود سوزآور نیز شناخته می شود و ماده ای بسیار قلیایی یا قلیایی است و در صورت رقیق شدن بسیار گرمازا است.
بنابراین هنگام کار با این مواد باید نکات ایمنی را رعایت کرد.

کاربردهای سود پرک چیست؟

  1. هیدروکسید سدیم 56 درصد به عنوان محلول پایه قوی در صنعت استفاده می شود.
  2. حدود 25 درصد از سود تولید نیز در صنعت کاغذ مصرف می شود.
  3. آنها همچنین در تولید مواد شوینده، نمک های سدیم و سنتزهای آلی استفاده می شوند.
  4. هیدروکسید سدیم نیز در برخی از ترکیبات سیمانی استفاده می شود.
این مطلب را هم بخوانید
آشنایی با سود سوزآور مایع

ویژگی های فیزیکی و شیمیایی سود پرک

از مهم ترین ویژگی های کاستیک سودا می توان به موارد زیر اشاره نمود:
1. سود پرک دارای خاصیت قلیایی بالایی بوده و به همین دلیل به عنوان تنظیم کننده ph می توان از آن استفاده نمود.
2. این ترکیبات در تماس با پوست منجر به سوختگی شده و در تماس با چشم منجر به کوری می گردند. در صورت تماس پوست با این مواد لازم است حداقل ده تا 20 دقیقه پوست شستشو داده شود.
3. کاستیک سودا به صورت پرک دارای دمای ذوب 1390 درجه سانتیگراد می باشد و چگالی آن 2.13 گرم بر سانتی متر مکعب است.
4. رنگ این مواد در حالت جامد سفید می باشد.
5. سود پرک قدرت جذب رطوبت و دی اکسید کربن بسیار بالایی دارد و به همین دلیل در بسته بندی های کاملا مقاوم باید قرار گیرد.
6. سود پرک بدون بو بوده و با ورود به آب منجر به افزایش دمای آن میشود.

روش تهیه کاستیک سودا یا سود سوزآور

با توجه به کاربرد بسیار زیاد این مواد قلیایی، روش های مختلفی برای تولید آن وجود دارد که از رایج ترین آنها می توان به دو مورد زیر اشاره نمود:
• تهیه سود پرک با الکترولیز: رایج ترین روش که در صنعت نیز برای تولید کاستیک سودا از آن استفاده میشود، الکترولیز سدیم کلرید می باشد.
• تولید سود سوزآور با سودا و سدیم کربنات: در اثر ترکیب سودا و سدیم کربنات رابطه زیر رخ داده و خروجی آن سود پرک خواهد بود:
Ca(OH)۲ + Na۲CO۳ → CaCO۳ + ۲ NaOH

این مطلب را هم بخوانید
استفاده از تکه های سود سوزآور در صنایع و خانه

خرید کاستیک سودا

کاستیک سودا علاوه بر کاربرد فوق العاده آن در حوزه تصفیه آب و سایر صنایع، به عنوان چربی گیر بسیار قوی نیز مورد استفاده قرار میگیرد. با توجه به کاربردهای متنوع سود پرک، شرکت پرک بندر امام امکان خرید کاستیک سودا (سود پرک – سود سوز آور) را با درجه خلوص بالا به صورت مایع و جامد فراهم نموده است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ویژگی های این مواد می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سود مایع پرک
خرید کاستیک سودا

تولید کننده سود پرک

تعرفه گمرکی تعرفه گمرکی سود سوزآور یا هیدروکسید سدیم 28151100 می باشد. قبل از خرید و استفاده از سود جامد پرک، نکات ایمنی این ماده را مطالعه نمایید زیرا کاستیک سودا، توانایی حل کردن بافت های زنده بدن و به ویژه خاصیت خورندگی بافت های پروتئینی را دارند. در صورت تماس چشمی با سود پرک، موجب کوری دائمی می شود. هنگام کار با این مواد از دستکش مناسب و لباس محافظ استفاده کنید. جهت تامین و یا صادرات و وادرات هیدروکسید سدیم یا سود سوزآور و خرید سود کاستیک پرک، با ما در شرکت پرک بندر امام تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× کارشناس فروش