چرا استفاده از سود سوزآور در ماشین ظرفشویی برای کل ساختمان مضر است؟

سود سوزآور در ماشین ظرفشویی

چرا استفاده از سود سوزآور در ماشین ظرفشویی برای کل ساختمان مضر است؟

چرا استفاده از سود سوزآور در ماشین ظرفشویی برای کل ساختمان مضر است؟

خیلی مواقع افراد فقط کاری را که برحسب عادت از گذشته انجام می دادند را انجام می دهند و دلیل منطقی و علمی برای ان ندارند. این موضوع به خوبی می‌تواند در مورد استفاده از سود سوزآور به‌عنوان درب بازکن ماشین ظرف‌شویی به کار رود، این یک عمل گسترده است اما هیچ توصیه‌ای ندارد. جوامع کمی وجود دارند که در مورد استفاده از آن به ساکنان هشدار داده شده است، زیرا در برخی از این اطلاعیه ها ذکر می شود که استفاده از توری در ماشین های ظرفشویی برای جلوگیری از گرفتگی آنها ضروری است.

سود سوزآور با نام شیمیایی هیدروکسید سدیم که در فرآیندهای مختلف صنعتی و در ساخت صابون و مداد مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از توری یا توری در ماشین ظرفشویی برای جلوگیری از گرفتگی آنها ضروری است. علاوه بر این، هرگز از سود سوزآور برای باز کردن آن استفاده نکنید، زیرا باعث سفت شدن و بدتر شدن وضعیت می شود.

کاربرد سود سوزآور در فرآیندهای مختلف صنعتی

سود سوزآور که از نظر شیمیایی با نام هیدروکسید سدیم شناخته می شود، در فرآیندهای مختلف صنعتی و در ساخت صابون و مداد استفاده می شود، یک پایه شیمیایی است که در تجزیه ترکیبات آلی کاملاً مؤثر است. کاری که سود سوزآور انجام می‌دهد این است که به مولکول‌های آلی در جستجوی هیدروژن‌های اسیدی موجود در آن مولکول‌ها حمله می‌کند و در این تلاش آنها را از بین می‌برد. از آنجایی که باقیمانده‌های روغن و چربی در آب محلول نیستند، پلاگ‌ها تشکیل می‌شوند. هنگامی که اعمال می‌شوند، سود سوزآور آن پلاگین را از بین می‌برد و آن مولکول‌های آلی را تخریب می‌کند. سود سوزآور گرفتگی ماشین ظرفشویی را حل می کند، اما تخریب زباله های آلی یک محصول جانبی شناخته شده ایجاد می کند: صابون.

این مطلب را هم بخوانید
کاربردهای کاستیک سودا چیست؟

همانطور که آبل کروز، نماینده شرکت نظافتی Destapa.cl توضیح می دهد، او توضیح می دهد که فرمول صابون کلاسیک، گریس، آب و سود سوزآور است. او گفت: “این صابون بسیار سفت را ایجاد می کند. همین اثر در زهکشی ها ایجاد می شود. و هنگامی که این مشکل در ساختمان های بلند رخ می دهد، سود سوزآور جامد می شود و به لوله ها می چسبد و برای کسانی که در طبقات پایین تر زندگی می کنند مشکل ایجاد می کند.” می گوید. این ترکیب به دو صورت حل شده در آب داغ یا ریختن مستقیم به لوله و سپس در آب استفاده می شود.

کاستیک سودا چیست؟
کاربرد سود سوزآور در فرآیندهای مختلف صنعتی

هنگامی که سود سوزآور برای این اهداف رد شد، جایگزین اشتباه دیگری ظاهر می شود: اسید موریاتیک، یک محلول آبی بسیار خورنده و اسیدی. اسید موریاتیک می‌تواند فلزات را خورده کند، بنابراین، می‌تواند به طور پیشینی برای لوله‌های کل سیستم مضر باشد. آندرس وگا، از U. Andrés Bello هشدار می دهد که این ماده و سمیت آن حتی می تواند باعث مرگ شود. به اصطلاح هاضم های بیولوژیکی که از باکتری ها و آنزیم ها تشکیل شده اند، مناسب ترین راه حل هستند. Vega توضیح می‌دهد: «هضم‌کننده‌های بیولوژیکی مواد آلی را می‌خورند و آن‌ها را به گاز و آب تجزیه می‌کنند و هیچ رسوبی باقی نمی‌گذارند. نظر جیووانی لوپز، مهندس شیمی متخصص در تولید مواد تمیز کننده، همین است: “گزینه های بیولوژیکی ایده آل هستند. و اگر کسی نمی خواهد چیزی بخرد، استفاده از سرکه و بی کربنات با آب گرم نیز مفید است. واکنش گرما ایجاد می کند و به تدریج زهکشی را می پوشاند.

این مطلب را هم بخوانید
کاربرد سود پرک در تصفیه آب

اگر مشکل جدی‌تر باشد، یک شرکت نظافتی ممکن است از پروب‌هایی با سرهای چرخان که لوله‌ها را تمیز می‌کنند، علاوه بر فناوری‌های دیگر استفاده کند. قیمت بسته به مورد متفاوت است، اما کشف لوله ها در یک ساختمان 15 طبقه حدود 700000 دلار است. «هضم‌کننده‌های بیولوژیکی مواد آلی را می‌خورند و بدون برجای گذاشتن رسوب آن‌ها را به گاز و آب تجزیه می‌کنند.»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× کارشناس فروش