چگونه لوله های مسدود شده را باز کنیم و سود سوزآور جامد را حذف کنیم؟

سود سوزآور جامد

چگونه لوله های مسدود شده را باز کنیم و سود سوزآور جامد را حذف کنیم؟

چگونه لوله های مسدود شده را باز کنیم و سود سوزآور جامد را حذف کنیم؟

سود سوزآور ، که بیشتر به عنوان هیدروکسید سدیم یا لیمو شناخته می‌شود، می‌تواند به سرعت یک زهکشی را تمیز کند، اما بسیار تهاجمی است، به این معنی که اگر از آن به روش نادرست استفاده کنید، مانند ریختن کریستال‌ها به طور مستقیم در فاضلاب، با مشکلاتی مواجه خواهید شد. در این صورت کریستال ها در تله یا جای دیگری در لوله ها ته نشین می شوند و حل نمی شوند. سپس با یک توده سخت سنگی باقی می‌مانید که باید آن را به صورت مکانیکی تمیز کنید.

اگر می خواهید از سود سوزآور برای زهکشی مسدود شده استفاده کنید، بهترین راه حل شما این است که از درانو یا سایر پاک کننده های تخلیه حاوی سود سوزآور به نسبت های مناسب برای تمیز کردن زهکش استفاده کنید. اگر جلوتر رفتید و کریستال های هیدروکسید سدیم را خریداری کردید و به سادگی آنها را در زهکشی ریختید و به شکل توده ای سفت شدند، احتمالاً مجبور خواهید بود لوله ها را جدا کنید. هنگام انجام این کار از دستکش، عینک، لباس محافظ و ماسک تنفسی استفاده کنید، در غیر این صورت ممکن است به شدت آسیب ببینید.

علت مسدود شدن لوله ها
چگونه لوله های مسدود شده را باز کنیم؟

ابتدا یک پلانجر را امتحان کنید

یک پیستون سینک خانگی فروتن ممکن است تمام چیزی باشد که برای رهایی از مخمصه خود به آن نیاز دارید و ممکن است به شما در جلوگیری از شکستن لوله ها کمک کند. از آنجایی که جرم سفت شده جریان آب را مسدود می کند، سینک ظرفشویی، تشت دوش یا وان احتمالاً پر از آب است، که چیز خوبی است. آب تراکم ناپذیر است و زمانی که هوا را پمپاژ نمی کنید، فرو رفتن موثرتر است.

این مطلب را هم بخوانید
کاربرد مواد شیمیایی در صنایع مختلف

نوار چسب را روی سوراخ‌های سرریز سینک یا سایر زهکش‌های متصل به لوله‌ای که می‌خواهید پاک کنید، قرار دهید تا به تمرکز تلاش‌های خود بر روی انسداد واقعی کمک کند. پیستون را با زاویه ای روی دهانه تخلیه نگه دارید تا با آب پر شود، سپس آن را در اطراف لوله تخلیه قرار دهید و به شدت پمپ کنید. اگر آب شروع به جاری شدن کرد، حتی به مقدار کمی، شما در حال پیشرفت هستید، بنابراین به پمپاژ کردن ادامه دهید تا گرفتگی حل شود و در امتداد حرکت کند.

تخلیه حتی از یک پیستون موثرتر است و می توانید آن را در هر فروشگاه سخت افزاری خریداری کنید، وقتی آن را در زهکشی پر از آب قرار می دهید و آن را از شیر آب پر می کنید، نیرویی تقریبا غیرقابل مقاومت ایجاد می کند که باید افراد را متقاعد کند. جرم برای حرکت حتماً از دستکش، عینک و لباسی استفاده کنید که ساعد شما را بپوشاند تا هیدروکسید سدیم پاشیده نشود.

جداسازی تله P و پاکسازی فیزیکی مواد

در صورت عدم پاکسازی تخلیه با پیستون، گام بعدی شما باید جداسازی تله P و پاکسازی فیزیکی مواد از تخلیه باشد. اگر انسداد در خود تله است، می‌خواهید به محض برداشتن تله آن را در یک سطل خالی کنید و تله را به بیرون ببرید تا مواد سخت شده را جدا کنید. با سود سوزآور، لوله های پلاستیکی می توانند اثرات شدیدی را مشاهده کنند، بنابراین ممکن است مجبور شوید تله را جایگزین کنید.

از یک مارپیچ تخلیه برای پاک کردن انسداد در خط زباله از تله استفاده کنید. پس از برداشتن تله، مارپیچ را در دهانه ضایعات وارد کنید و تا جایی که می‌تواند فشار دهید، میل لنگ را بچرخانید تا سر را از انسداد عبور دهید. اگر انسداد بیش از حد عمیق در خط زباله قرار دارد که مارپیچ نمی تواند به آن برسد، با یک لوله کش که ابزار و منابع لازم برای انجام ایمن کار را دارد، تماس بگیرید.

این مطلب را هم بخوانید
تفاوت سود سوزآور و سود پتاسیم
کاستیک سودا
جداسازی تله P و پاکسازی فیزیکی مواد

سود سوزآور و سرکه

سود سوزآور قلیایی است و سرکه اسیدی است، بنابراین در نگاه اول منطقی است که سرکه را در زهکش بریزید و بگذارید با مواد سفت شده واکنش نشان دهد تا نمکی تولید شود که ضرر آن به مراتب کمتر است و در آب حل می شود.

اما سه مشکل در این رویکرد وجود دارد. این واکنش می‌تواند شدید باشد و ممکن است به لوله‌ها آسیب برساند، گازهای مضر آزاد کند یا اصلاً کار نکند زیرا تنها بخش کوچکی از انسداد در معرض سرکه است.

به دلیل مقدار گرمای آزاد شده، ترکیب سود سوزآور با هر ماده شیمیایی دیگر در فاضلاب، حتی آب داغ، خطرناک است. اگر نمی توانید فاضلاب را به صورت فیزیکی پاک کنید، از کمک حرفه ای دریغ نکنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× کارشناس فروش