کاربردهای سود سوزآور چیست؟

کاربردهای سود سوزآور چیست؟

سود سوزآور چیست؟

یکی از محصولات شیمیایی که بیشترین کاربرد را در صنایع دارد، سود سوزآور است. سود سوزآور نیز نامیده می شود و نام شیمیایی آن هیدروکسید سدیم (NaOH) است و به شکل های مایع، جامد، مرواریدی و پولکی موجود است. سود سوزآور یک ماده شیمیایی بسیار پرکاربرد است که برای کاربردهای مختلف، از خانه گرفته تا ساخت سایر محصولات برای مصارف صنعتی استفاده می شود. سود کاستیک چیست؟ نام شیمیایی آن سدیم هیدروکسید (NaOH) است و با نام های سدیم هیدروکسید، سودا لی، صابون سنگ، هیدرات سدیم یا سود سوزآور شناخته می شود.

نوعی هیدروکسید است که به عنوان پایه شیمیایی برای فرمولاسیون های مختلف در صنایع نفت، تمیز کردن و کاغذ استفاده می شود. در دمای اتاق جامد، بی بو، به رنگ سفید کریستالی است، بسیار خورنده است و رطوبت هوا را جذب می کند. سود سوزآور وقتی در آب حل می‌شود یا با اسید خنثی می‌شود، گرمای کافی برای مشتعل کردن مواد قابل احتراق آزاد می‌کند.

از آنجایی که فروش آن بسیار متداول است، دانستن ویژگی های شیمیایی و اقدامات احتیاطی آن بسیار مهم است و در این پست جدید وبلاگ همه آنچه را که باید بدانید را به شما خواهیم گفت.

سود سوزآور یا هیدروکسید سدیم
سود سوزآور چیست؟

مشخصات محصول سود سوزآور

ما همیشه بهترین تلاش خود را می کنیم تا هر یک از سولفات روی مونوهیدرات، پودر نیترات سرب، CAS 7727-54-0 با مشخصات محصولات خوب مطابقت داشته باشد تا نیازهای مشتری را بهتر برآورده کند. توسعه تجارت ما از تجهیزات پیشرفته کارخانه، فناوری تولید منحصر به فرد، روش های آزمایش پیچیده و نیروی فنی قوی جدایی ناپذیر است. با هدف ارائه محصولات با کیفیت بالا به مشتریان در تخت کم، ما متعهد به بهبود ظرفیت های آن در تحقیق، توسعه، تولید و مدیریت بوده ایم.

  • فرمول: NaOH
  • وزن مولکولی: 41.0045
  • شکل ظاهری: دانه های سفید / دانه های سفید
  • CAS No: 1310-73-2
  • کد HS: 28151100
  • محل مبدا: چین
  • استاندارد درجه: درجه کشاورزی، درجه صنعتی، درجه پزشکی
  • نام های دیگر: سود سوزآور
این مطلب را هم بخوانید
هیدروکسید سدیم – خواص NaOH

کاربردهای سود سوزآور چیست؟

به طور کلی سود سوزآور به صورت جامد یا محلول 50 درصد استفاده می شود. از آن در ساخت کاغذ، شستشو و خیساندن پارچه، صابون، مواد شوینده، محصولات برای رفع انسداد لوله‌های تخلیه حمام و آشپزخانه، گل‌های حفاری مبتنی بر آب برای صنعت نفت و غیره استفاده می‌شود.

این یک محصول بسیار مؤثر بر روی بافت‌های ارگانیک است، بنابراین باید با دقت و با رعایت احتیاط‌های دقیق از آن استفاده کرد، زیرا یکی از رایج‌ترین کاربردهای سود سوزآور در درمان زیتون است. زیتون ها پس از چیدن از درخت تلخ هستند و به دلیل فنولیک اسیدی که در طی فرآیند تجزیه آنها ایجاد می شود، بافت ناخوشایندی دارند. سود سوزآور در رفع آن طعم تلخ بسیار موثر است.

در تولید کاغذ و خمیر سلولزی استفاده می شود. برای تولید صابون، شوینده های مصنوعی، اسیدهای چرب مصنوعی استفاده می شود. به عنوان عامل کاهش اندازه پارچه، ماده تمیز کننده و عامل پولیش ابریشم در چاپ پارچه استفاده می شود. در تولید بوراکس، سیانید سدیم، اسید فرمیک و غیره در صنایع شیمیایی استفاده می شود.

  1. تهیه غذا
  2. عامل تمیز کردن
  3. هضم بافت
  4. رسوب دهنده
  5. کاغذ سازی

از سوی دیگر، سود سوزآور در سطح صنعتی برای کاربردهای زیر استفاده می شود:

  1. کشاورزی. علاوه بر رفع طعم بد زیتون، برای از بین بردن پوست غده ها، میوه ها و سبزیجات استفاده می شود.
  2. نقاشی ها این یک لایه بردار برای رنگ ها، لعاب ها و لاک هایی است که روی سطوح چوبی اعمال می شود.
  3. تصفیه آب. سود سوزآور PH آب را کنترل می کند، به همین دلیل است که از آن برای استخرها و استخرهای شنا استفاده می شود.
  4. تولید نساجی. در فرآیندهای تکمیل برای افزایش قوام پارچه، بهبود براقیت و جذب رنگ در منسوجات پنبه ای استفاده می شود.
  5. کاغذ. سود سوزآور برای تهیه خمیر کاغذ و همچنین برای سفید کردن کاغذ استفاده می شود.
  6. تولید آلومینیوم. استخراج آلومینا از بوکسیت، کانی پایه.
این مطلب را هم بخوانید
سود سوزآور یا سود کاستیک پرک
کاربردهای سود سوزآور
کاربردهای مختلف سود سوزآور

ویژگی ها و مزایای هیدروکسید سدیم

ما در کیسه های بافته شده با کیسه های پلاستیکی، خالص wt.25kgs یا 1000kgs بسته بندی می کنیم.

ما حمل و نقل را ظرف 20 روز پس از دریافت سفارش ترتیب خواهیم داد.

موارد احتیاطی استفاده از سود سوزآور

سود سوزآور محصولی بسیار خورنده است که در صورت رقیق شدن در آب، بخاراتی از خود خارج می کند که برای سلامتی مضر است، بنابراین باید با احتیاط از آن استفاده کرد، به ویژه در مصارف خانگی برای بازکردن گرفتگی لوله ها، جایی که می تواند به لوله های نامناسب آسیب برساند، مانند لوله هایی که مناسب نیستند. برای پلاستیک به همین دلیل باید از تماس با پوست خودداری شود و باید داخل لوله ریخته شود تا درب آن باز شود و بلافاصله آب آن تخلیه شود.

 چرا باید شرکت پرک بندر امام را انتخاب کنیم؟

  •  +10 سال سابقه در صنایع شیمیایی
  •  کیفیت پایدار. کارخانه ما دارای کنترل کیفیت دقیق در هر فرآیند تولید است.
  •  رقابتی ترین قیمت

سخن آخر

اهداف اصلی ما در شرکت پرک بندر امام ارائه بهترین خدمات با بهترین کیفیت و قیمت به مشتریان خود در سراسر جهان است. شما می توانید سود سوزاور را در بسته بندی های مختلف با کیفیت خوب، قیمت رقابتی، تحویل راضی و خدمات عالی است. ما قول می دهیم که توانایی ارائه محصولات با کیفیت عالی و قیمت مناسب را برای مشتریان داریم.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× کارشناس فروش