کاربردهای صنعتی سود سوزآور

کاربردهای سود پرک

کاربردهای صنعتی سود سوزآور

کاربردهای صنعتی سود سوزآور

به نظر متناقض است که یک ماده شیمیایی بسیار سمی، کریستالی و قلیایی مانند هیدروکسید سدیم (همچنین به عنوان سود سوزآور و لیمو نیز شناخته می شود) جزء اصلی صابون های دست سنتی است. این مورد در مورد سود سوزآور یا NaOH است. این ترکیب غیرآلی قوی، بی بو، محلول در آب، مصارف صنعتی از منسوجات گرفته تا غذاها و نوشیدنی ها دارد. زیر را بخوانید تا بدانید سود سوزآور خالص Bell Chem، تامین‌کننده مواد شیمیایی صنعتی چگونه می‌تواند برای صنعت شما مفید باشد.

  • آلومینا

در طی فرآیند تولید بایر، سود سوزآور تصفیه بوکسیت را به آلومینا تبدیل می کند که در نهایت به آلومینیوم تبدیل می شود. همچنین پایه های قوی در نهایت آلومینیوم را از بین می برد، بنابراین در حین هر گونه اچ کردن، سود سوزآور مناطق خاصی را فرسایش می دهد. به همین ترتیب، سود سوزآور یک سطح آلومینیوم صیقلی را به یک سطح صاف ساتن تبدیل می کند.

  • بیودیزل

سود سوزآور بدون آب، ترانس استری متانول و تری گلیسیرید را کاتالیز می کند.

  • سیمان

پلاستیسیته مخلوط سیمان که توسط سود سوزآور ایجاد می شود، مواد را همگن می کند و مقدار آب لازم برای پخش محصول را کاهش می دهد.

  • واسطه شیمیایی

به عنوان یک پایه قوی، قدرت های مختلف سود سوزآور به راحتی بسیاری از مواد شیمیایی و واکنش های آنها را تنظیم می کند.

سود سوزآور به عنوان پاک کننده

هنگامی که سود سوزآور به آب اضافه می شود و گرم می شود، یک پاک کننده قوی برای تجهیزات فرآیند و مخازن ذخیره سازی است. شیشه و فولاد ضد زنگ آغشته به سود سوزآور با سرعت بیشتری تمیز می شوند. بسیاری از پاک کننده های اجاق گاز حاوی سود سوزآور به عنوان یک ماده هستند.

این مطلب را هم بخوانید
هیدروکسید سدیم چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

مواد شوینده و صابون

صابون سازی با فرآیند سرد (صابون سازی) استفاده سنتی از سود سوزآور بود. این محصول، صابون لی، هنوز هم امروزه در بازارهای کوچک تولید می شود. توانایی آن در از بین بردن پروتئین‌ها، چربی‌ها، روغن‌ها و گریس‌ها، به سود سوزآور نقش مهمی در از بین بردن لکه‌ها از روی دست‌ها و همچنین منسوجات صنعتی می‌دهد.

غذاها و نوشیدنی ها

میوه ها و سبزیجات با سود سوزآور تمیز و از نظر شیمیایی پوست کنده می شوند. کاربردهای دیگر شامل فرآوری کاکائو و فرآورده های آن، جوشاندن مرغ، افزایش ویسکوزیته بستنی و فرآوری نوشابه است. سود سوزآور زیتون ها را نرم می کند و در مقابل در لعاب چوب شور و رول های سفت برای ترد و براق شدن آن ها استفاده می شود.

کاغذ و خمیر

25 درصد از کل سود سوزآور تولید شده در سراسر جهان در صنعت کاغذ استفاده می شود. سود سوزآور بافت های گیاهی را تغییر می دهد، مانند جداسازی لیگنین از سلولز در فرآیند کرافت تولید کاغذ. همانطور که خمیر خالص می شود، نقش دوم سود سوزآور ذکر شده است: خمیر قهوه ای حاصل را به دوغاب سفیدی که ما به عنوان کاغذ می شناسیم سفید می کند.

پالایشگاه های نفت

سود سوزآور قلیایی و ویسکوزیته را در سیستم های گل بنتونیت افزایش می دهد زیرا گازهای اسیدی که با حفاری از زمین بلند می شوند را خنثی می کند.

تصفیه آب

افزایش pH در منابع آب، لوله کشی را از خوردگی محافظت می کند و میزان فلزات سمی محلول را کاهش می دهد. سود سوزآور نیز این نقش تنظیم کننده pH را در سیستم های تصفیه آب بر عهده می گیرد.

این مطلب را هم بخوانید
هر آنچه باید درباره فرآورده حاصل از واکنش سدیم هیدروکسید و کات کبود بدانید!

Bell Chem تامین‌کننده مواد شیمیایی صنعتی شما مستقر در لانگ‌وود، فلوریدا (درست در شمال اورلاندو) با صدها محصول، مانند سود سوزآور، موجود در انبار 50000 فوت مربعی آن است. شما می توانید انتظار محصولات با بالاترین کیفیت، گزینه های حمل و نقل سریع برای حداکثر کارایی و خدمات شخصی بی نظیر به مشتریان را داشته باشید. به نمایندگان آگاه و دوستانه خدمات مشتری و کارکنان

حمل و نقل سود سوزآور

حمل و نقل مواد خطرناک از جمله سود سوزآور مشمول قوانین و مقررات فدرال، ایالتی و محلی و همچنین مقررات بین المللی است. علاوه بر الزامات قانونی برای حمل و نقل مواد خطرناک، قوانین طبیعت همچنین محدودیت‌های عملی متعددی را برای بسته‌بندی ایمن هیدروکسید سدیم برای حمل و نقل اعمال می‌کنند.

به عنوان مثال، سود سوزآور می تواند با آلومینیوم خورده شود یا واکنش نشان دهد و اتم های هیدروژن را از بین ببرد که به گاز هیدروژن انفجاری تبدیل می شود. سود سوزآور هرگز نباید در ظروف آلومینیومی برای حمل و نقل یا نگهداری نگهداری شود. فلزات دیگری که با هیدروکسید سدیم برای تولید هیدروژن در تعامل هستند عبارتند از منیزیم، روی، قلع و کروم. سود سوزآور هرگز نباید در ظروف ساخته شده از هر یک از این مواد نگهداری شود.

سود سوزآور با فولاد ضد زنگ واکنش نمی دهد و درام ها، مخازن و خطوط لوله فولادی ضد زنگ را استاندارد در صنعت می سازد. با این حال، سود سوزآور با برخی از پلاستیک ها تعامل دارد و می تواند دیواره ظروف یا کیسه های ساخته شده از پلاستیک را خورده و باعث نشت یا نشت خطرناک شود. به همین دلیل از بشکه ها و ظروف پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) برای بسته بندی استفاده می شود.

این مطلب را هم بخوانید
کاربردهای هیدروکسید پتاسیم چیست و خرید عمده این محصول

همانطور که قبلا ذکر شد، سود سوزآور با مخلوط شدن با آب انرژی حرارتی آزاد می کند. به همین دلیل سود سوزآور خشک باید در ظروف دربسته قرار گیرد تا از رسیدن رطوبت به مواد جلوگیری شود. سود سوزآور نباید در کاغذ یا مقوا بسته بندی شود، زیرا این مواد هم متخلخل و هم مستعد احتراق هستند.

هیدروکسید سدیم مایع را می توان در مخازن، درام ها یا از طریق خطوط لوله انتقال داد. همان محدودیت ها در مورد مواد بسته بندی و ظروف زمانی اعمال می شود که سود سوزآور در حالت جامد حمل می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× کارشناس فروش