کاستیک سودا جامد فلکس مروارید 99%

کاستیک سودا جامد

کاستیک سودا جامد فلکس مروارید 99%

کاستیک سودا جامد فلکس مروارید 99%

کاستیک سودا بسیار خورنده و جاذب آب است و می تواند به عنوان یک ماده خشک کننده استفاده شود، اما نمی تواند گازهای اسیدی مانند دی اکسید گوگرد، دی اکسید کربن، دی اکسید نیتروژن و کلرید هیدروژن را خشک کند. و به راحتی در هوا رقیق می شود (پدیده ای که در اثر جذب آب حل می شود که تغییر فیزیکی است). در آب حل می شود و همزمان گرمای زیادی از خود ساطع می کند. نقطه ذوب آن 318.4 درجه سانتی گراد است. هیدروکسید سدیم علاوه بر محلول بودن در آب، به راحتی در اتانول و گلیسیرین نیز قابل حل است. اما در اتر، استون و آمونیاک مایع نامحلول است. می تواند یون های فلزی را از محلول آبی رسوب دهد تا به هیدروکسید تبدیل شود. می‌تواند باعث صابونی شدن گریس شود و نمک‌ها و الکل‌های سدیم اسید آلی مربوطه را تولید کند، که اصل از بین بردن لکه‌های روغن روی پارچه است.

هیدروکسید سدیم، ترکیب معدنی، فرمول شیمیایی NaOH، همچنین به عنوان سود سوزآور، سود پرک، سود جامد، سود سوزآور، سود سوزآور شناخته می شود. هیدروکسید سدیم بسیار قلیایی و بسیار خورنده است. این می تواند به عنوان خنثی کننده اسید، عامل پوشش دهنده هماهنگ کننده، عامل رسوب دهنده، عامل پوشش رسوب، توسعه دهنده، صابون ساز، عامل لایه بردار، مواد شوینده و غیره مورد استفاده قرار گیرد و کاربردهای گسترده ای دارد.

سود سوزآور یکی از مواد شیمیایی ضروری است، همچنین یکی از آزمایشگاه های رایج شیمی مواد شیمیایی است. محصولات خالص کریستال های بی رنگ و شفاف هستند. چگالی 2.130 گرم بر سانتی متر مکعب است. نقطه ذوب 318.4 درجه سانتیگراد. نقطه جوش 1390 درجه سانتی گراد است. محصولات صنعتی حاوی مقادیر کمی کلرید سدیم و کربنات سدیم هستند و بلورهای مات سفید رنگ هستند.

شما می توانید سایر مقالات مرتبط با سود پرک و کاربردهای آن در صنایع را در شرکت پرک بندر امام مطالعه نمایید.

  1. محصول: سود سوزآور
  2. فرمول: NaOH
  3. وزن مولکولی: 40.01
  4. کد H.S.: 2815110000
  5. CAS.NO.: 1310-73-3
  6. شماره سازمان ملل: 1823
  7. استاندارد: GB209-2006
این مطلب را هم بخوانید
کارخانه مواد شیمیایی

ویژگی های هیدروکسید سدیم

هیدروکسید سدیم، فرمول شیمیایی سود سوزآور است، معمولاً به عنوان سود سوزآور، سود سوزآور، سود سوزآور شناخته می شود، یک پایه قوی خورنده قوی است، شکل اساسی یک جامد پوسته پوسته سفید شفاف است. محلول در گرم شدن آب و تشکیل محلول قلیایی، محلول قلیایی تشکیل می شود که رقیق است. به راحتی بخار آب (مصرف) و دی اکسید کربن (تخریب) موجود در هوا را جذب می کند. می توان آن را با اسید هیدروکلریک اضافه کرد تا بررسی شود که آیا خراب شده است یا خیر.

به جز فلکس و مروارید سود سوزآور 99%، ما همچنین می توانیم پراکسید هیدروژن 50%، روتیل دی اکسید تیتانیوم و آناتاز، رنگدانه های اکسید آهن، اسید فرمیک، اسید اگزالیک، اسید فسفریک و غیره را تامین کنیم. هر گونه درخواستی که ممکن است داشته باشید، آزادانه با ما تماس بگیرید.

سود سوزآور جامد چست؟
ویژگی های سود سوزآور جامد

موارد استفاده از کاستیک سودا

سود سوزآور یک ماده خام شیمیایی پایه است که به طور گسترده در کاغذسازی، شستشوی مصنوعی و صنایع نساجی مانند صابون، ویسکوز، ابریشم مصنوعی و پنبه، آفت‌کش‌ها، رنگ‌ها، لاستیک و مواد شیمیایی استفاده می‌شود. صنعتی، حفاری نفت، صنعت نفت که روغن های نفتی و قطران را تصفیه می کند، همچنین صنایع دفاعی، ماشین آلات، فرآوری چوب، صنایع متالورژی، صنایع دارویی و ساخت و ساز شهری. همچنین در ساخت مواد شیمیایی، کاغذ، صابون و مواد شوینده، ابریشم مصنوعی و سلفون، پردازش آلومینا ساخته شده از بوکسیت و همچنین در مرسریز کردن قطعات منسوجات، تصفیه آب و غیره استفاده می شود.

هیدروکسید سدیم که بیشتر به عنوان سود سوزآور یا لیوان شناخته می شود یک ترکیب معدنی است. هیدروکسید سدیم یک جامد بی رنگ و کریستالی است. در آب بسیار محلول است و به راحتی رطوبت و دی اکسید کربن را از هوا جذب می کند.

این مطلب را هم بخوانید
قیمت هیدروکسید پتاسیم 98% صنعتی

هیدروکسید سدیم یک محصول مشترک تولید کلر است که حتی در معرض گرما و نور نیز پایدار می ماند. این ماده بسیار متنوعی است که در فرآیندهای مختلف تولید استفاده می شود.

به عنوان یکی از ساده ترین هیدروکسیدها، معلمان اغلب از لیوان در کنار آب و اسید هیدروکلریک اسیدی برای نشان دادن مقیاس pH به دانش آموزان شیمی استفاده می کنند.

سود سوزآور یا کاستیک سودا برای چه مواردی استفاده می شود؟

صابون ها و مواد شوینده

تولید کنندگان از سود سوزآور برای صابون سازی و همچنین در ساخت مواد شوینده برای مصارف خانگی و تجاری استفاده می کنند. بیشتر از هیدروکسید پتاسیم استفاده می شود زیرا مقرون به صرفه تر است و مقدار کمتری لیوان مورد نیاز است. لیمو همچنین در فرآیندهای صابون سازی به دلیل پایه معدنی و ماهیت معرف آن ترجیح داده می شود. هنگامی که لیمو در آب حل می شود، یون های سدیم و هیدروکسیل تولید می کند که ترکیب آنها باعث صابونی شدن (تبدیل اسیدهای چرب به صابون) می شود.

سود پرک به عنوان یک عامل تمیز کننده

سود سوزآور به عنوان یک ماده تمیز کننده صنعتی نیز استفاده می شود. هنگامی که سود سوزآور در آب گرم می شود، می تواند به حذف رسوبات روغن، چربی و پروتئین از تجهیزات کمک کند. سورفکتانت ها را می توان به محلول لیوان اضافه کرد تا مواد محلول را تثبیت کند و در نتیجه از رسوب مجدد جلوگیری کند. ترکیبی از لیمو و آب به عنوان یک چربی‌گیر قوی روی ظروف پخت از جنس استنلس استیل و شیشه عمل می‌کند. همچنین برای تولید آلومینات سدیم در تولید صنعتی با آلومینیوم مخلوط می شود.

کاربرد سود پرک در رفع انسداد زهکشی ها

سود سوزآور یک درمان خانگی برای گرفتگی زهکشی ها بدون نیاز به تماس با لوله کش ارائه می دهد. اغلب، زهکشی ها توسط کثیفی، مو و سایر مواد آلی مسدود می شوند. پس از تماس با این مواد، لیمو باعث واکنش گرمازا می شود و ذرات مانع عبور آزاد آب از زهکش را می شکند.

این مطلب را هم بخوانید
استفاده از سود پرک در کارواش

برای رفع گرفتگی زهکشی، لیمو را در آب سرد مخلوط کنید و مستقیماً در زهکش مسدود شده بریزید و بگذارید بجوشد. بعد از مدتی آب داغ را داخل آبکش بریزید. اگر مسدود باقی بماند، می توانید این فرآیند را تا زمانی که تخلیه آزاد شود تکرار کنید.

کاربرد سود پرک در کاغذ سازی

لیمو در صنایع خمیر و کاغذ نیز کاربرد دارد. این ترکیب به دلیل خاصیت قلیایی آن نقش مهمی در فرآیندهای خمیر و سفید کردن دارد و آن را در پخت خمیر کرافت ضروری می کند. هیدروکسید سدیم به استخراج الیاف سلولز از مواد چوب خام مورد استفاده در ساخت کاغذ کمک می کند.

کاستیک همچنین در تولید بیودیزل مفید است و به عنوان یک افزودنی در حفاری گل با افزایش قلیایی در سیستم‌های گل بنتونیتی عمل می‌کند. ویسکوزیته گل را افزایش می دهد و هر گونه گاز اسیدی مانند سولفید هیدروژن و دی اکسید کربن را که معمولاً در حفاری گل با آن مواجه می شوند، خنثی می کند.

آیا هنوز هم می توانید سود سوزآور بخرید؟

از آنجایی که مردم اکنون از سود سوزآور برای تولید داروهای غیرقانونی استفاده می کنند، خرید مقادیر زیاد آن نسبت به گذشته دشوارتر است. با این حال، اندازه های مختلف در فروشگاه ها و آنلاین شاپ ها موجود است. همچنین شما می توانید سود پرک خالص را از شرکت پرک بندر امام با بهترین قیمت خریداری نمایید.

از کجا می توانم سود سوزآور در ایران بخرم؟

شما می توانید به راحتی سود سوزآور را در تامین کنندگان هیدروکسید سدیم در ایران از طریق شرکت پرک بندر امام دریافت کنید. گزینه های مختلف اندازه برای انتخاب بسته های سود سوزآور وجود دارد، از 500 گرم تا 5000 گرم، می توانید تهیه نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× کارشناس فروش