از جمله مزایای استفاده از سود پرک نسبت به سود مایع

مزایای استفاده از سود پرک

از جمله مزایای استفاده از سود پرک نسبت به سود مایع

سود سوزآور چیست و چگونه استفاده می شود؟

یکی از چالش های همیشگی در تصفیه آب و فاضلاب، حفظ سطح pH مناسب آب است. مواد شیمیایی مختلفی وجود دارد که می‌توان از آنها برای بالا بردن و/یا کاهش سطح pH تا محدوده قابل قبول استفاده کرد. یکی از این مواد شیمیایی که شرکت پرک بندر امام می‌فروشد، سود سوزآور است که نام رایج آن سدیم هیدروکسید (NaOH) است. OU این را در غلظت های مختلف، از محلول های 25٪ تا 50٪، و در اندازه های مختلف ارائه می دهد.

هیدروکسید سدیم بیشتر به صورت صنعتی از الکترولیز نمک تشکیل می شود. یک واقعیت جالب این است که NaOH همزمان با گاز کلر تولید می شود. در فرآیند الکترولیز، زمانی که NaCl تجزیه می شود، سدیم با آب واکنش داده و هیدروکسید سدیم تشکیل می دهد، در حالی که کلر به صورت گاز خارج می شود. برخی از روش های شیمیایی نیز وجود دارد که می توان از آنها برای تولید NaOH نیز استفاده کرد، اما این روش ها نسبت به الکترولیز مقرون به صرفه تر هستند.

سدیم هیدروکسید یک قلیایی قوی است که در کنار سایر حقایق به این معنی است که به شدت یونیزه شده و PH بالایی دارد. بنابراین در تصفیه فاضلاب می توان از این محصولات برای بالا بردن سطح pH آب استفاده کرد. همچنین در فرآیند حذف ذرات فلزات سنگین از آب مفید است.

کاربردهای بسیار بیشتری برای هیدروکسید سدیم نسبت به تصفیه آب و فاضلاب وجود دارد. موارد استفاده از یک عامل خنثی کننده در پالایش نفت تا استفاده در استخراج سنگ معدن از فلزات را شامل می شود.

کاستیک سودا چیست؟
سود سوزآور چیست و چگونه استفاده می شود؟

از جمله مزایای استفاده از سود پرک نسبت به سود مایع

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، در صنایع شیمیایی از تکه های سود سوزآور به عنوان ماده اولیه استفاده می شود. از این ماده می توان برای خنثی سازی محیط های اسیدی استفاده کرد. در نتیجه این خاصیت خارق العاده، به طور گسترده ای به عنوان تنظیم کننده PH استفاده می شود. چربی زدایی از دیگر ویژگی های این ماده است. تکه های سود سوزآور می توانند به میزان قابل توجهی چربی را از بین ببرند. در زیر به برخی از کاربردهای صنعتی آن اشاره می شود:

  • تولید غذا
این مطلب را هم بخوانید
هزینه سود سوزآور چقدر است؟

چندین کاربرد فرآوری مواد غذایی به هیدروکسید سدیم نیاز دارند، به عنوان مثال، تصفیه آب، درمان غذاهایی مانند زیتون، آماده کردن سبزیجات و میوه ها برای کنسرو کردن با جدا کردن پوست آنها.

در این مورد بسیار مهم است که روش استفاده تحت اصول علمی باشد تا برای مصرف انسان ایمن باشد. ناگفته نماند که این ماده شیمیایی در مصارف صنعتی کاربرد دارد و در داخل کشور قابل استفاده نیست.

  • صنایع دارویی و پزشکی

داروها و فرآورده های دارویی حاوی این ماده مسکن ها (آسپرین)، داروهای ضد انعقاد از لخته شدن خون و داروهای کاهش دهنده کلسترول هستند.

  • محصولات آرایشی، بهداشتی و نظافتی

بسیاری از مواد شوینده و صابون ها از هیدروکسید سدیم، یک ماده معمولی در محصولات خانگی و تجاری ساخته می شوند.

  • سایر صنایع

تولید پیل های سوختی به هیدروکسید سدیم متکی است. نوعی رزین اپوکسی ایجاد شده با هیدروکسید سدیم در توربین های بادی استفاده می شود. آلومینا را می توان از مواد معدنی طبیعی با استفاده از هیدروکسید سدیم به دست آورد.

قیمت تکه های سود سوزآور

این محصول (فلکس سود سوزآور) را می توان به روش های مختلفی خریداری کرد. بازار طیف وسیعی از قیمت ها را نیز ارائه می دهد. همچنین در نظر گرفتن میزان و نحوه استفاده در تعیین قیمت خرید ضروری است. چندین عنصر وجود دارد که بر هزینه تکه های سود سوزآور تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، عاملی که می تواند بر قیمت تکه های سود سوزآور تأثیر بگذارد، عدم دسترسی به مواد خام است.

علاوه بر این، اگر قیمت دلار در کشوری افزایش یابد، به این معنی است که ارزش پول کاهش می‌یابد و هزینه‌های حمل‌ونقل، مواد اولیه و بسیاری اقلام دیگر افزایش می‌یابد و بر قیمت نهایی هر نوع سود سوزآور کارخانه‌ای تأثیر می‌گذارد. در سطح جهانی، محصولات پرک سود سوزآور ممکن است 300 دلار یا بیشتر قیمت داشته باشند. با توجه به لجستیک و کیفیت عالی، شرکت ما می تواند در بازارهای جهانی رقابت کند. اطلاعات قیمت در صورت درخواست موجود است، با همکاران ما تماس بگیرید تا اطلاعات جامعی در اختیارتان قرار دهیم.

این مطلب را هم بخوانید
کاربردهای سود سوزآور چیست؟

نحوه بسته بندی سود پرک

اول از همه، خواندن ملاحظات ایمنی قابل توجه است، زیرا خواص سمی و خورنده تکه های سود سوزآور آنها را به یک محصول خطرناک تبدیل می کند. تکه های سود سوزآور منجر به سوختگی شدید شیمیایی روی پوست می شود. تحریک چشم و پوست ممکن است. باید از تماس بدنی خودداری شود. جذب گرد و غبار یا غبار می تواند به طور جدی به سیستم تنفسی و دستگاه گوارش شما آسیب برساند. وظیفه اساسی بسته بندی محصول محافظت از محصول موجود در آن است.

بسته ها باید ایمنی محصول را در طول حمل و نقل از مرکز تولید به خرده فروش تضمین کنند و از آسیب دیدن محصول در زمانی که محصول در قفسه است جلوگیری کنند. برای این منظور، بسته بندی باید بادوام و قابل اعتماد باشد.

سود سوزآور صنعتی در بسته بندی های مختلفی عرضه می شود. کد HS 28151100 کاستیک سودا فلیک را به عنوان یک کالای خطرناک طبقه بندی می کند. تکه های سود سوزآور را باید در ظروف در بسته با برچسب مناسب نگهداری کرد. تکه های سود سوزآور را نباید در ظروف آلومینیومی نگهداری کرد زیرا می توان گاز هیدروژن قابل اشتعال ایجاد کرد. در صورت امکان، تکه های سود سوزآور را در فضاهای خشک و سرد و دارای تهویه مناسب نگهداری کنید تا از تجمع و پخش گرد و غبار جلوگیری شود. پوسته سود سوزآور هرگز نباید همراه با مواد دیگر مانند اسیدها و نمک های آمونیوم نگهداری شود.

سود سوزآور یک ترکیب یونی جامد سفید رنگ با کاربردهای گوناگون است. هنگامی که از هیدروکسید سدیم استفاده می کنید ممکن است مشکلات مربوط به کیک شدن را از بین ببرد. 2 دلیل اساسی برای این وضعیت وجود دارد، دما و جذب رطوبت. ابتدا، سرعت جریان آب خنک‌کننده و سرعت چرخش دستگاه، دمای تکه‌های سود سوزآور را کنترل می‌کند. و برای دوم، کیف های لامینار دارای روکش دوگانه هستند و به عنوان کیسه بسته بندی استفاده می شوند.

این مطلب را هم بخوانید
سود پرک در تولید خمیر کاغذ

مگر اینکه درز به اندازه کافی سریع باشد یا اتصال به اندازه کافی سفت باشد، لمینار در کیسه به سادگی رطوبت را جذب می کند و وضعیت خود را تغییر می دهد. پس این حاکی از نقش مهم بسته بندی است. و در نهایت، مطالعه ملاحظات ایمنی را فراموش نکنید.

تکه های سود کاستیک یا مروارید سود سوزآور

در این مقاله، شیمی، تجویز و سمیت مروارید سود سوزآور و تکه های سود سوزآور را مورد بحث قرار می دهیم. اول از همه، ما باید بدانیم سود سوزآور چیست. در واقع، این هیدروکسید سدیم (NaOH) با نام تجاری “پرک های سود سوزآور” است. این ترکیب شیمیایی سفید و مایع بدون بو، یک ماده معدنی است که متعلق به قوی ترین قلیایی ها است، بسیار رطوبت سنجی، محلول در آب (111 گرم سودا در هر 100 میلی لیتر آب در دمای 20 درجه سانتیگراد)، گلیسیرین، متانول و الکل است. سود سوزآور یک ماده خام اساسی تقریباً در تمام صنایع تولیدی است، به عنوان مثال، کاغذ، صابون، ماسک های لایه بردار، زهکش های تجاری و پاک کننده های فر.

کاربرد کاستیک سودا
کاربرد تکه های سود کاستیک یا مروارید سود سوزآور؟

سخن آخر

تنها نکته ای که در رابطه با کار کردن با سود سوزآور وجود دارد این است که هنگام کار با سود پرک، دستکش محافظ توصیه می شود زیرا اسیدی است و تماس با پوست باعث تحریک می شود. برای کسی اطلاعات بیشتر با ما در شرکت پرک بندر امام تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× کارشناس فروش