سود پرک در تولید مبلمان

کاربردهای سود پرک

سود پرک در تولید مبلمان

سود سوزآور یا کاستیک سودا چیست؟

سود سوزآور که به نام‌های NaOH، لیمو یا هیدروکسید سدیم نیز شناخته می‌شود، یک ماده قلیایی است که توانایی واکنش با بسیاری از مواد شیمیایی را دارد. کاستیک یا هیدروکسید سدیم و فرمول شیمیایی آن NaOH است. در زبان انگلیسی به عنوان سود سوزآور نیز شناخته می شود.

در صورت تماس مستقیم سود سوزآور با پوست، سریعا واکنش نشان می دهد. سفید یک ماده جاذب رطوبت است. این یک ترکیب اساسی است که در شیمی و بسیاری از صنایع استفاده می شود. سوز آور، بدون هیچ بو، به راحتی در آب حل می شود و به محلولی نرم و لغزنده با احساس صابون تبدیل می شود. موجود به شکل مایع یا جامد؛ حالت مایع به صورت محلول آبی و لغزنده است. اگرچه معلوم نیست که چگونه ماده سوزاننده در سال 1807 توسط هامفری دی کشف شد. کاستیک که ب تماس دست، اثر خارش آور دارد، به طور طبیعی ایجاد نمی شود اما تولید آن بسیار آسان است.

کاربرد سود سوزآور
سود سوزآور یا سود پرک

انواع مختلف کاربرد سود پرک در صنعت

  • تولید آلومینیوم

مواد معدنی – به ویژه بوکسیت – حاوی آلومینا، مشتق آلومینیوم، با سود سوزآور حذف می شوند. سپس آلومینا به آلومینیوم مورد استفاده در ساختمان، ساخت و ساز، فویل آلومینیومی، قطعات سبک وزن هواپیما، بشکه آبجو و ظروف آشپزخانه تبدیل می شود.

  • تولید مواد شیمیایی

سود سوزآور به عنوان یک ماده اولیه برای مواد شیمیایی و یک واسطه و واکنش دهنده در تولید حلال ها، الیاف مصنوعی، چسب ها، علف کش ها، رنگ ها، پلاستیک ها و محصولات دارویی، یک ماده شیمیایی غیرقابل انکار مهم است.

  • سود پرک کاستیک در تولید مواد غذایی
این مطلب را هم بخوانید
آشنایی با خواص و کاربردهای سود سوزآور

در بسیاری از فرآیندهای کاغذ سازی، چوب با محلولی حاوی سولفید سدیم و سود سوزآور پرک می شود. این کمک می کند تا بیشتر مواد ناخواسته در چوب حل شود و سلولز نسبتاً خالص باقی بماند که اساس کاغذ را تشکیل می دهد. کنسرو کردن با سود سوزآور امکان پذیر است زیرا از رشد میکروارگانیسم ها جلوگیری می کند.

  • سود پرک کاستیک در فرآوری سنگ معدن آلومینیوم

کاستیک سودا فلیک برای استخراج آلومینا از مواد معدنی طبیعی استفاده می شود. آلومینا برای ساخت آلومینیوم و انواع محصولات از جمله فویل، قوطی، ظروف آشپزخانه، بشکه آبجو و قطعات هواپیما استفاده می شود. در ساختمان سازی و ساخت و ساز، از آلومینیوم در مصالحی استفاده می شود که نمای ساختمان و قاب پنجره ها را قادر می سازد.

  • کاربرد سود پرک در تولید مبلمان

کاستیک سودا فلیک همچنین برای تصفیه مواد خام برای محصولات چوبی مانند کابینت و مبلمان و در سفید کردن و تمیز کردن چوب استفاده می شود. مبلمان چوبی و کابینت‌های چوب جامد با کمک سود سوزآور از مواد خام به محصول نهایی تبدیل می‌شوند که همچنین چوب را تمیز و سفید می‌کند و ظاهری صاف‌تر و صاف‌تر به پایان می‌دهد.

  • تولید دارو

از ساخت آسپرین گرفته تا رقیق‌کننده‌های خون و کلسترول بالا، سود سوزآور ده‌ها کاربرد دارویی دارد.

  • تولید خمیر و کاغذ

سود سوزآور خمیر را سفیدکننده و تبدیل می کند، جوهر را از کاغذ بازیافتی پاک می کند و آب مصرف شده در فرآیند تولید کاغذ را تصفیه می کند. در ابتدای پردازش چوب به کاغذ، سود سوزآور با سولفید سدیم ترکیب می‌شود تا تمام سلولز را که جزء اصلی ایجاد کاغذ است، حل کند. در فرآیند بازیافت کاغذ، کاستیک سودا فلیک برای جدا کردن جوهر از الیاف کاغذ استفاده می‌شود و امکان استفاده مجدد از الیاف کاغذ را فراهم می‌کند.

  • تولید صابون و مواد شوینده
این مطلب را هم بخوانید
سود سوزآور برای چه مواردی استفاده می شود؟

پاک کننده ها و ضد عفونی کننده ها اغلب اجزای سود سوزآور هستند. به عنوان مثال، سفید کننده کلر، کلر و هیدروکسید سدیم را برای ایجاد یک ضد عفونی کننده قوی ترکیب می کند. توانایی آن در صابونی کردن چربی ها و گریس ها باعث پاکسازی سریع می شود.

  • کاربرد سود سوزآور در تصفیه آب

آب اسیدی خورنده و “نرم” است. تصفیه آب با سود سوزآور باعث تثبیت PH آب می شود و در عین حال فلزات سنگین مانند سرب و روی را از آب حذف می کند. سود سوزآور همچنین در تولید هیپوکلریت سدیم که برای ضد عفونی کردن آب استفاده می شود، استفاده می شود.

از انرژی پاک گرفته تا میزهای کثیف، سود سوزآور کاربردهای شگفت انگیزی دارد. Bell Chem تامین کننده مواد شیمیایی تصفیه آب شما مستقر در لانگ وود، فلوریدا (درست در شمال اورلاندو) با صدها محصول از جمله سود سوزآور در انبار 50000 فوت مربعی آنها نگهداری می شود. شما می توانید انتظار محصولات با بالاترین کیفیت، گزینه های حمل و نقل سریع برای حداکثر کارایی و خدمات شخصی بی نظیر به مشتریان را داشته باشید. به نمایندگان آگاه و دوستانه خدمات مشتری و کارکنان حسابداری ما اجازه دهید با تماس با شماره 407-339-BELL (2355) یا با ارسال پیام آنلاین، تمام نیازهای شما را شخصی سازی کنند.

کاربردهای سود پرک
کاربردهای مختلف کاستیک سودا

سود پرک کاستیک در سایر مصارف تولیدی صنعتی

سود پرک کاستیک در بسیاری از فرآیندهای صنعتی و تولیدی دیگر استفاده می شود. کاستیک سودا فلیک برای تولید ریون، اسپندکس، مواد منفجره، رزین های اپوکسی، رنگ، شیشه و سرامیک استفاده می شود. کاستیک سودا فلیک همچنین در صنعت نساجی برای ساخت رنگ، پردازش پارچه های پنبه ای و در شستشو و سفید کردن، و همچنین در تمیز کردن و پردازش فلزات، پوشش اکسید، آبکاری و استخراج الکترولیتی استفاده می شود.

این مطلب را هم بخوانید
محصولات حاوی سود پرک

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× کارشناس فروش