سود پرک را از کجا بخریم؟

خرید سود پرک

سود پرک را از کجا بخریم؟

دانه‌های سود سوزآور چیست؟

دانه‌های سود سوزآور را می‌توان در آب سرد یا گرم حل کرد تا به‌عنوان مسدودکننده تخلیه و پاک‌کننده سطوح استفاده شود. سود سوزآور که به عنوان هیدروکسید سدیم نیز شناخته می شود، اغلب به عنوان یک عامل تمیز کننده صنعتی و همچنین در خانه استفاده می شود. به آب اضافه شده و گرم می شود، سپس می توان از آن برای تمیز کردن تجهیزات استفاده کرد. در ادامه این مقاله به پاسخ این سوال که سود پرک را از کجا بخریم؟ می پردازیم.

سود پرک را از کجا بخریم؟

سود پرک به راحتی چربی، روغن، چربی و رسوبات مبتنی بر پروتئین را حل می کند. همچنین برای تمیز کردن لوله های تخلیه زباله در زیر سینک و زهکشی در شرایط خانگی استفاده می شود. محلول هیدروکسید سدیم دارای خاصیت چربی زدایی قوی بر روی ظروف نانوایی فولاد ضد زنگ و شیشه و پاک کننده های فر است.

سود سوزآور یکی از رایج‌ترین نام‌هایی است که با آن هیدروکسید سدیم یا هیدروکسید سدیم (NaOH) شناخته می‌شود، ماده‌ای شیمیایی که به شکل مایع، جامد، پوسته پوسته یا کریستالی یافت می‌شود. به صورت تجاری با دو روش اصلی تولید می شود: سلول های الکترولیتی و پردازش شیمیایی. یکی از ترکیبات با بیشترین مصارف خانگی و تجاری به حساب می‌آید، بنابراین فروش آن بسیار رایج است.

دانستن ویژگی های آن برای رسیدگی به آن با احتیاط و اجتناب از موقعیت هایی که یکپارچگی اپراتورها را به خطر می اندازد ضروری است. به همین ترتیب، برای تضمین اینکه محصولی با کیفیت و با استانداردهای ایمنی تولید می شود، مهم است که فروش سود سوزآور توسط یک شرکت حرفه ای در توزیع محصولات شیمیایی مانند شرکت پرک بندر امام انجام شود. به همین دلیل، در این یادداشت در مورد کاربردهای اصلی سود سوزآور، ویژگی های آن و اقدامات ایمنی که باید در هنگام کار با این محصول انجام شود، به شما خواهیم گفت.

این مطلب را هم بخوانید
تولید سود مایع به روش سلول مرکوری

ویژگی های سود سوزآور

همانطور که در بالا ذکر شد، معمولاً به شکل های مختلف به صورت تجاری یافت می شود، البته بیشتر یافت می شود که این محصول به صورت مایع در بازار یافت می شود و ظاهری شفاف و بی بو شبیه آب دارد. اگر رنگ آن کاملاً شفاف نباشد یا کدورت داشته باشد به این معنی است که با جذب CO2 کربنات سدیم است.

در حالت جامد و در دمای اتاق سفید و بی بو است. به این ترتیب از آنجایی که رطوبت سنجی است، بسیار در آب حل می شود، یعنی این قابلیت را دارد که رطوبت محیط را به راحتی جذب کند.

مشخصات کاستیک سودا
ویژگی های سود سوزآور

سود پرک در آب چه می کند؟

با توجه به ویژگی های سود سوزآور، واکنش آن با آب می تواند خورنده شود، زیرا دمای بالا آزاد می شود. این مخلوط برای افرادی که با آن کار می کنند خطر بالایی دارد، زیرا می تواند به پوست و چشم آسیب برساند.

به همین دلیل است که لازم است تمام اقدامات پیشگیرانه برای استفاده صحیح از این ماده شیمیایی انجام شود، زیرا در هر زمانی که سوء استفاده وجود داشته باشد، ممکن است حوادثی رخ دهد.

اگرچه واکنش آن در آب می تواند خورنده باشد، اما یک جزء ضروری برای ساخت استخرهای شنا و محصولات تصفیه آب است. همانطور که قبلا ذکر کردیم، خواص قلیایی آن برای حفظ pH مناسب ایده آل است، در حالی که هیپوکلریت سدیم، ماده ای با ظرفیت ضدعفونی کننده و اکسید کننده تولید می شود.

سود سوزآور چقدر خطرناک است؟

همانطور که قبلا ذکر شد، سود سوزآور ماده ای است که به دلیل واکنش خورنده ای که ایجاد می کند، در هنگام کار با آن نیاز به مراقبت بالایی دارد. جابجایی و نگهداری آن نقاطی هستند که نیاز به بیشترین دقت دارند زیرا تماس با عناصری که باعث واکنش می شود می تواند باعث بروز حادثه شود.

این مطلب را هم بخوانید
سودپرک %۶ و بهترین راه برای خرید مرغوب ترین آن

برخی از عناصری که می توانند باعث واکنش نامطلوب شوند فلزاتی مانند قلع، آلومینیوم، روی و برنز هستند. در محیط های مرطوب نیز می توانند به دلیل تولید هیدروژن، یک گاز قابل اشتعال، واکنش نشان دهند. سایر موادی که باید از آنها اجتناب کرد عبارتند از:

  • اسیدها
  • مایعات قابل اشتعال.
  • هالوژن های آلی
  • ترکیبات نیتروزو
  • فلزات آمفوتریک

اقدامات احتیاطی هنگام استفاده از سود پرک

سود سوزآور در هر یک از اشکال آن خورنده است، بنابراین رعایت روش های حمل و نقل و جابجایی ایمن ضروری است. از آنجایی که این محصول بی رنگ است، به سختی متوجه خطر می شود، بنابراین تمام اقدامات ایمنی باید رعایت شود.

برخی از خطراتی که می تواند در بدن انسان ایجاد کند عبارتند از:

  1. سوزش چشم و آسیب شدید قرنیه، که ممکن است منجر به اختلال بینایی دائمی یا نابینایی شود.
  2. این می تواند باعث سوختگی شدید پوست و چشم شود، خواه تماس کوتاه مدت یا طولانی مدت با محصول باشد.
  3. استنشاق آن می تواند باعث تحریک شدید دستگاه تنفسی شود.
  4. مصرف این محصول ممکن است باعث تحریک دستگاه گوارش و سوختگی شدید در دهان و گلو شود.

علیرغم اینکه محصول نسبتاً پایداری است، می تواند با فلزات خاصی واکنش داده و قابل اشتعال شود. علاوه بر این، با آب و اسیدها ناسازگار است. هنگام استفاده از آن، دریافت مشاوره حرفه ای و پوشیدن لباس های محافظ هم روی دست و هم روی صورت ضروری است.

در مورد کمک های اولیه، چه به دلیل تماس با پوست، چشم یا دست، ناحیه آسیب دیده باید به مدت نیم ساعت یا بیشتر در معرض آب کم فشار قرار گیرد. اگر سود سوزآور با پوست شما تماس پیدا کرد اما با چشمان شما تماس نداشت، از دوش ایمنی استفاده کنید و تا زمانی که مطمئن نشدید بدنتان از این ماده عاری شده است، عینک محافظ خود را خارج نکنید. در صورت بلعیدن، استفراغ نکنید، بلکه مقدار زیادی شیر بدهید. به یاد داشته باشید: مراقبت فوری پزشکی ضروری است.

این مطلب را هم بخوانید
تفاوت مواد آلی و معدنی چیست؟

در صورت رهاسازی تصادفی، تأسیسات یا منطقه آسیب دیده باید به طور کامل تخلیه شود و فقط پرسنل آموزش دیده برای انجام عملیات پاکسازی باید اجازه ورود به محل را داشته باشند. در مورد عناصر ایمنی که باید مورد استفاده قرار گیرند، مهم است که اپراتورهایی که وظیفه کار با سود سوزآور را بر عهده دارند، لباس محافظ، محافظ یا ماسک صورت، ماسک صورت، دستکش صنعتی، چکمه و عینک ایمنی مخصوص داشته باشند.

برای نگهداری محصول مهم است که در مناطق خشک و تمیز انجام شود و از نگهداری آن در مخازن زیرزمینی یا نزدیک اسیدهای قوی، آب یا فلزاتی مانند آلومینیوم، منیزیم، روی، قلع و برنز خودداری شود.

سود پرک را از کجا بخریم؟

بهترین راه برای جلوگیری از رخ دادنحوادث، داشتن پرسنل آموزش دیده برای کار با این محصولات است. اگر به محصولات سود سوزآور علاقه مند هستید و یا برای کسب و کارتان به آن نیاز دارید، مطمئن شوید که آن را از یک تامین کننده قابل اعتماد دریافت می کنید. برای خرید ایمن سود سوزآور مایع یا پولکی، با شرکت پرک بندر امام تماس بگیرید، ما متخصص فروش مواد شیمیایی مانند سود پرک، پراکسید هیدروژن و غیره هستیم. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× کارشناس فروش