خرید سود پرک 98 درصد

سود پرک 98 درصد

خرید سود پرک 98 درصد

سدیم هیدروکسید (NaOH) چیست؟

هیدروکسید سدیم گاهی اوقات سود سوزآور یا لیمو نیز نامیده می شود. این یک عنصر رایج در پاک کننده ها و صابون ها است. در دمای اتاق، هیدروکسید سدیم یک جامد سفید و بی بو است. هیدروکسید سدیم مایع بی رنگ و بدون بو است. می تواند به شدت با اسیدهای قوی و با آب واکنش نشان دهد. هیدروکسید سدیم خورنده است. NaOH می تواند با رطوبت هوا واکنش نشان دهد و ممکن است هنگام حل شدن، گرما ایجاد کند. اگر نزدیک مواد قابل اشتعال باشد، این گرما می تواند برای ایجاد آتش سوزی کافی باشد.

هیدروکسید سدیم برای توانایی آن در تغییر چربی مفید است. از آن برای ساخت صابون و به عنوان یک ماده اصلی در محصولات خانگی مانند پاک کننده های تخلیه مایع استفاده می شود. هیدروکسید سدیم معمولاً به شکل خالص به صورت گلوله های سفید یا محلول در آب فروخته می شود.

هیدروکسید سدیم
سدیم هیدروکسید چیست؟

کاربردهای هیدروکسید سدیم چیست؟

هیدروکسید سدیم در صابون ها و مواد شوینده استفاده می شود. هیدروکسید سدیم به عنوان پاک کننده تخلیه برای رفع گرفتگی لوله ها نیز استفاده می شود.

حدود 56 درصد از هیدروکسید سدیم تولید شده توسط صنعت استفاده می شود و 25 درصد از NaOH در صنعت کاغذ استفاده می شود. برخی از کاربردهای دیگر عبارتند از تولید سلول سوختی، برای درمان مواد غذایی، حذف پوست از سبزیجات برای کنسرو کردن، سفید کننده، پاک کننده تخلیه، پاک کننده اجاق گاز، صابون، مواد شوینده، ساخت کاغذ، بازیافت کاغذ، پردازش سنگ معدن آلومینیوم، پوشش اکسید، پردازش پارچه پنبه، ترشی مسکن ها، داروهای ضد انعقاد برای جلوگیری از لخته شدن خون، داروهای کاهش دهنده کلسترول و آب درمانی.

این مطلب را هم بخوانید
کربنات کلسیم چیست و چه کاربردی دارد؟

چگونه ممکن است در معرض هیدروکسید سدیم قرار بگیرید؟

در خانه، برخی از وسایل خانگی مانند صابون یا پاک کننده ها حاوی هیدروکسید سدیم هستند. بلع تصادفی یا تماس پوستی با این پاک کننده ها می تواند باعث قرار گرفتن در معرض مضر شود.
برخی از کارگاه های صنعتی از هیدروکسید سدیم استفاده می کنند. در اینجا برخی از محدودیت های قرار گرفتن در معرض NaOH در محل کار در هوا آورده شده است.

چگونه می توانید خانواده خود را از قرار گرفتن در معرض محافظت کنید؟

• تمام اقدامات احتیاطی و دستورالعمل های روی برچسب محصول را رعایت کنید.

• محصولات پاک کننده را دور از دسترس کودکان نگهداری کنید.

• محصولات پاک کننده را در بسته بندی اصلی خود نگهداری کنید.

• هنگام استفاده از محصولات حاوی غلظت بالای NaOH از دستکش لاتکس یا نیتریل استفاده کنید.

• برای محافظت از پوستتان، آستین‌های بلند و شلوار بپوشید که توسط هیدروکسید سدیم تخریب یا خراب نشود. اگر لباس‌ها خیس شدند، آن‌ها را با احتیاط بیرون بیاورید تا سدیم هیدروکسید روی پوست پخش نشود.

خرید سود پرک 98 درصد

تا به حال می دانیم که ترکیب اسید و باز نمک ها را تشکیل می دهد. نمک معمولی (NaCl) را می توان با ترکیب اسید هیدروکلریک و محلول هیدروکسید سدیم تشکیل داد. این نمک معمولی برای بدن ما بسیار مهم است تا تعادل مایعات را حفظ کند و اعصاب و ماهیچه‌ها را روان نگه دارد. نمکی که به این ترتیب به دست می آید یک ماده خام مهم برای موادی است که روزانه استفاده می کنیم، مانند جوش شیرین، جوش شیرین، پودر سفید کننده و بسیاری موارد دیگر.

این مطلب را هم بخوانید
از جمله مزایای استفاده از سود پرک نسبت به سود مایع

سودا یکی از اجزای کلیدی در تمام صابون‌ها و شوینده‌های لباس‌شویی است، نه تنها این مواد، بلکه بسیاری از محصولات خانگی. سودای شستشو در صنایع کاغذ و پشم نیز استفاده می شود، اما تقاضای عمده آن از صنعت شیشه است. تقاضای جهانی برای کربنات سدیم بیش از 50 میلیون تن در سال است.

برای تحقق این امر تقاضای بسیار زیادی وجود دارد، اما به دلایل اقتصادی، اکنون بیشتر آن توسط یک فرآیند صنعتی به نام فرآیند Solvay ساخته می‌شود.

جوش شیرین نیز یکی دیگر از مواد مهم مورد استفاده در صنایع غذایی است. جوش شیرین همچنین به عنوان یک ضد اسید خفیف، حتی جزء اصلی آن در کپسول های آتش نشانی نیز استفاده می شود.

برای خرید سود پرک 98 درصد با بهترین قیمت، با همکاران ما در شرکت پرک بندر امام تماس بگیرید تا محصول خود را درب منزل دریافت نمایید.

سود پرک 98 درصد
هیدروکسید سدیم یا سود پرک

کربنات سدیم (Na2CO3)

کربنات سدیم به عنوان سودای شستشو نیز نامیده می شود و نمک سدیم اسید کربنیک است.

فرمول مولکولی کربنات سدیم Na2CO3 است.

معمولاً از آن به عنوان خاکستر سودا یاد می شود زیرا در اصل از خاکستر جلبک دریایی سوخته به دست آمده است.

تهیه کربنات سدیم

فرآیند Solvay:
برای بیش از یک دهه، کربنات سدیم عمدتاً با روشی به نام فرآیند Solvay ساخته شده است. این فرآیند فرآیند آمونیاک- سودا نیز نامیده می شود.

مواد اولیه مورد استفاده در این فرآیند آب نمک، کربنات کلسیم، آمونیاک و آب است.

آب نمک: کلرید سدیم یون های سدیم را برای ساخت کربنات سدیم فراهم می کند. می توان آن را به راحتی از طریق تبخیر از آب اقیانوس و دریا بدست آورد.

کربنات کلسیم: به سنگ آهک نیز معروف است. کربنات کلسیم یون های کربنات را در تشکیل کربنات سدیم فراهم می کند. به راحتی از استخراج در دسترس است.

این مطلب را هم بخوانید
سود پرک در تولید صابون و مواد شوینده

آمونیاک: می توان آن را از نظر فناوری با فرآیند هابر به دست آورد. آمونیاک یک ماده گران قیمت است، اما در این فرآیند بازیافت می شود.

به دست آوردن سودا شستشو با فرآیند Solvay شامل بسیاری از واکنش های شیمیایی است. با این حال، بخش های اصلی این فرآیند عبارتند از:

تصفیه آب نمک

ابتدا آب نمک برای افزایش غلظت NaCl در معرض تبخیر قرار می گیرد. رسوب آب نمک برای به دست آوردن محلول NaCl بدون ناخالصی (نمک های منیزیم، آهن، کلسیم) انجام می شود.

اشباع آب نمک با آمونیاک و CO2: در نهایت این محلول آب نمک اشباع از برج آمونیاک عبور می کند تا کلرید سدیم آبی به دست آید. (آمونیاک نیز در طی فرآیند به دست آمد). این فرآیند یک واکنش بسیار گرمازا است. بنابراین انرژی به صورت گرما آزاد می شود. برج آمونیاک خنک شد.

آب نمک آمونیه برای حذف ناخالصی های کلسیم و منیزیم به عنوان کربنات های نامحلول فیلتر می شود.

موارد استفاده از کربنات سدیم

  • کربنات سدیم در کارخانه های نرم کننده آب، تمیز کردن و شستشو استفاده می شود.
  • عمدتاً در تولید عینک استفاده می شود. از جوش‌شویی برای تولید بوراکس، صابون و سود سوزآور نیز استفاده می‌شود.
  • در صنایع کاغذ، رنگ و نساجی کاربرد دارد.
  • این یک معرف آزمایشگاهی مهم در تجزیه و تحلیل کیفی و کمی است.
کاربرد کربنات سدیم
موارد استفاده از کربنات سدیم

خواص فیزیکی بی کربنات سدیم

این یک ماده کریستالی سفید است.
کمی در آب حل می شود.
بی کربنات سدیم غیر قابل اشتعال است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× کارشناس فروش