هیدروکسید پتاسیم و رعایت نکات ایمنی هنگام کار با آن

ایمنی هیدروکسید پتاسیم

هیدروکسید پتاسیم و رعایت نکات ایمنی هنگام کار با آن

هیدروکسید پتاسیم و رعایت نکات ایمنی هنگام کار با آن

هیدروکسید پتاسیم و ایمنی هنگام کار با آن از نکات مهم است. استفاده از پتاس در فرآیند تولید باید با احتیاط مصرف شود، زیرا باعث سوختگی و آسیب می شود. این ماده شیمیایی بسیار سمی است و اگر به طور تصادفی بلعیده شود می تواند کشنده باشد. استفاده از دستکش و عینک نیز هنگام کار با این نوع مواد شیمیایی مهم است. هیدروکسید پتاسیم باید در ظروف مقاوم در برابر حرارت استفاده شود زیرا تمایل به واکنش با روی، آلومینیوم و قلع دارد. همچنین مهم است که پتاس را به آرامی به آب اضافه کنید زیرا گرمای زیادی آزاد می کند.

نکات ایمنی سود سوزآور
نکات ایمنی هیدروکسید پتاسیم

اثرات حاد بالقوه هیدروکسید پتاسیم بر سلامتی

در صورت تماس با پوست (خورنده، تحریک کننده)، تماس چشمی (تحریک کننده، خورنده)، بلع و استنشاق بسیار خطرناک است. میزان آسیب بافتی به پوست بستگی به طول تماس دارد و می تواند باعث التهاب و تاول در حین تماس شود. تماس چشمی می تواند منجر به آسیب قرنیه یا کوری شود. استنشاق گرد و غبار باعث تحریک دستگاه گوارش یا دستگاه تنفسی می شود که با سوزش، عطسه و سرفه مشخص می شود. قرار گرفتن در معرض بیش از حد می تواند باعث آسیب ریه، خفگی، بیهوشی یا مرگ شود.

اثرات مزمن احتمالی سلامتی

اثرات سرطان زا سرطان زا نیست. اثرات جهش زا برای سلول های سوماتیک پستانداران جهش زا است. خطرات آتش سوزی اسیدها، الکل ها، p-bis (1،3-دیبرومتیل) بنزن، سیکلوپنتادین، ژرمانیوم، هیپونیتروس اسید، مالئیک انیدرید، نیتروآلکان، 2-نیتروفنول، سولفات پتاسیم پراکسید، قندها، 2،2،3،3-Th و ارتونیتروفنول مذاب به شدت با هیدروکسید پتاسیم واکنش می دهند. هنگامی که هیدروکسید پتاسیم و تتراکلرواتان گرم می شوند، گاز خودبه خودی قابل اشتعال به نام کلرواستیلن تشکیل می شود. هنگامی که فسفر در محلول هیدروکسید پتاسیم می جوشد، گاز فسفین ایجاد می شود که خود به خود مشتعل می شود.

این مطلب را هم بخوانید
نکاتی که باید درمورد سود سوزآور بدانید

از واکنش 1،2-دی کلرواتیلن و هیدروکسید پتاسیم، کلرواستیلن تولید می شود که به طور خود به خود در هوا قابل اشتعال است. سولفات پتاسیم و کمی هیدروکسید پتاسیم و آب مشتعل می شود. هنگامی که خیس می شود، فلزاتی مانند آلومینیوم، قلع، سرب و روی گاز هیدروژن قابل اشتعال تولید می کنند. هیدروکسید پتاسیم باعث می شود که انیدرید مالئیک منفجر شود و منفجر شود. زمانی رخ می دهد که هیدروکسید پتاسیم با n-متیل-نیتروزو اوره و متیلن کلرید مخلوط شود، تری کلرید نیتروژن منفجر می شود.

اقدامات پیشگیری از خطرات هیدروکسید پتاسیم

نشتی کوچک از ابزار مناسب برای قرار دادن جامدات ریخته شده در یک ظرف مناسب برای دفع زباله استفاده کنید. در صورت لزوم باقیمانده را دور بریزید. نشت بزرگ نشت را متوقف کنید. آب داخل ظرف نریزید. به مواد ریخته شده دست نزنید. از اسپری آب استفاده کنید. برای کاهش بخارات از ورود به فاضلاب، زیرزمین یا مناطق محدود خودداری کنید. در صورت لزوم برای دفع مدفوع کمک بگیرید. هیدروکسید پتاسیم باقیمانده را با محلول رقیق اسید استیک خنثی کنید. مراقب باشید که محصول غلیظ نشود.

کاربرد پتاسیم هیدروکسید
اثرات حاد بالقوه هیدروکسید پتاسیم بر سلامتی

هیدروکسید پتاسیم و ایمنی هنگام کار با آن

ظرف را خشک نگه دارید. گرد و غبار تنفس نکنید. هرگز به این محصول آب اضافه نکنید. در صورت تهویه ناکافی از وسایل تنفسی مناسب استفاده کنید. در صورت بلعیده شدن، فوراً به پزشک مراجعه کنید و ظرف یا برچسب آن را نشان دهید. ذخیره ظرف را کاملا بسته نگه دارید. ظرف را در مکانی خنک و دارای تهویه مناسب نگهداری کنید. در دمای بالاتر از 23 درجه سانتیگراد (73.4 درجه فارنهایت) نگهداری نکنید.

این مطلب را هم بخوانید
سدیم هیدروکسید پرک و سود سوزآور

کنترل های مهندسی از محفظه های فرآیند، تهویه خروجی یا سایر کنترل های مهندسی برای حفظ سطح هوا همانطور که توصیه می شود استفاده کنید. محدودیت های قرار گرفتن در معرض هیدروکسید پتاسیم اگر عملکرد کاربر باعث گرد و غبار، بخار یا مه می شود از تهویه استفاده کنید. حفاظت شخصی هنگام کار از عینک ایمنی و دستکش استفاده کنید. از استنشاق محصول خودداری کنید. لباس محافظ پیشنهادی ممکن است کافی نباشد. قبل از دست زدن به این محصول با یک متخصص مشورت کنید. پایداری محصول پایدار است. ناسازگاری با مواد مختلف با اسیدها بسیار واکنش پذیر است.

واکنش با مواد آلی، فلزات و رطوبت. خوردگی در حضور آلومینیوم، برنج و روی بسیار خورنده هستند. در برابر مس، فولاد ضد زنگ کمی خورنده است و رطوبت واکنش پذیر است (رطوبت هوا را جذب می کند). گرمای زیادی هنگام حل شدن در آب یا الکل یا استفاده از محلول با اسید تولید می شود. به شدت با اسیدها، هالوژن ها، هیدروکربن های هالوژنه، انیدرید مالئیک، انیدریدهای آلی واکنش می دهد. ناسازگار با ترکیبات نیترو (نیتروبنزن، نیترومتان، تری کلرید نیتروژن)، مواد آلی، انیدریدهای اسید، اسید. هنگامی که خیس می شود، به فلزاتی مانند آلومینیوم، قلع، سرب و روی آسیب می رساند و گاز هیدروژن قابل اشتعال تولید می کند.

خطرات هیدروکسید پتاسیم
اقدامات پیشگیری از خطرات هیدروکسید پتاسیم

سخن آخر

اگر می خواهید درمورد هیدروکسید پتاسیم، خواص و کاربردهای آن اطلاعات بیشتری کسب کنید، با ما در شرکت پرک بندر امام در تماس باشید و یا سایر مقالات وب سایت را مطالعه نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× کارشناس فروش